ΗΡΑΚΛΗΣ
ελεύθερος πολίτης είναι ο ενεργός πολιτης, ελεύθερος άνθρωπος είναι ο σκεπτόμενος άνθρωπος
Σύνδεσμοι


Η ΕΥΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΦΤΩΧΙΑΣ.
1494 αναγνώστες
Παρασκευή, 23 Μαΐου 2008
23:07

Πριν γράψουμε οτιδήποτε για το θέμα αυτό θα πρέπει να ορίσουμε τις έννοιες ευτυχία και φτώχια.

Οχι με την επιστημονική τους ορθότητα αλλά να δώσουμε την ερμηνεία τους, πως τις εννοούμε εμείς σ αυτό το άρθρο.

Οταν λέμε ευτυχία, εννοούμε το να περνάει ένας άνθρωπος καλά. Το καλά βέβαια είναι σχετικό στο κάθε άνθρωπο, όμως υπάρχουν κάποιες βασικές συνιστώσες όπως το γέλιο, η ερωτική διάθεση, το ήρεμο μυαλό, η καθημερινότητα που δεν σε καταθλίβει.

Οταν λέμε φτώχια εννοούμε τη κατάσταση στην οποία πρέπει κάθε μέρα να παλεύεις για το μεροκάμματο, να παλεύεις για τα καθημερινά, και να καταφέρνεις να ζεις με λίγα χωρίς ιδιαίτερες ανέσεις, και με παρούσα την αβεβαιότητα του αύριο.

Οι έννοιες όπως τις εννοούμε φαίνονται, αλλά και είναι αντίθετες.

Πως μπορείς να είσαι ευτυχισμένος , όταν δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει το αυριο;

Πως μπορείς να γελάς, όταν δεν ξέρεις αν αύριο θα έχεις δουλειά;

Πως είναι δυνατόν να υπάρχει αυτό που λες, Η ΕΥΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΦΤΩΧΙΑΣ;

Δεν ξέρω, αλλά έχω μερικές χαζές απορίες για τις οποίες δεν έχω βρει ακόμα απαντήσεις.

- Γιατί η τίγρης όταν βρίσκει ελάφια, σκοτώνει και τρώει μόνο ένα, και δεν συνεχίζει το κυνήγι να σκοτώσει ακόμα ένα για να έχει για αύριο;

- Γιατί η τίγρης, όταν πεινάει πολύ, δεν σκοτώνει τη διπλανή της, για να χορτάσει;

- Γιατί οι άνεργοι τσιγγάνοι, γελάνε πιο πολύ από τους εργαζόμενους καλοβολεμένους αστούς;

- Γιατί στις φτωχογειτονιές, χορεύουν πιο πολύ από τα πλουσιόσπιτα;

- Γιατί στις φτωχογειτονιές ο έρωτας αλλά και ο ερωτισμός είναι πολύ μεγαλύτερος, απ ότι στις συνοικίες των αστών και των πλουσίων;

-Γιατί στη φτώχια υπάρχουν αυξημένα, η αίσθηση της τιμής , του φιλότιμου, της μπέσας, ενώ στις αστές οικογένειες η διχόνοια η μιζέρια και η υστεροβουλία;

Μπορεί κανένας να απαντήσει σε όλα αυτά τα ερωτήματα και να συνεχίζει να πιστεύει ότι δεν υπάρχει σύνδεση ευτυχίας και φτώχιας;

Ξέρετε, σήμερα σε.... παγκόσμια πρεμιέρα!!!! θα σας παρουσιάσω τη θεωρία μου,

του ΑΡΝΗΤΙΚΟΎ ΠΛΟΎΤΟΥ!!!.

Τι ονομάζω αρνητικό πλούτο;

Αρνητικό πλούτο, ονομάζω τον πλούτο, ο οποίος παραγόμενος, διαταράσσει την ισορροπία μεταξύ κατοχής αγαθών και ευτυχίας.

Αν μετρήσουμε εισοδήματα και ευτυχία, όπως τα έχουμε ορίσει, θα δούμε ότι σε μηδενικά εισοδήματα αντιστοιχεί φυσικά  μηδενική ευτυχία.

Μόλις το εισόδημα ξεκινήσει να υπάρχει, αρχίζει να αυξάνεται και η ευτυχία.

Αν δεν έχεις να φας και βρεις ένα κομμάτι ψωμί, είσαι ευτυχισμένος.

Οσο το εισοδημα τείνει να καλύψει βασικές ανάγκες, τόσο η ευτυχία αυξάνεται, μέχρι του σημείου όπου η πλήρης κάλυψη των βασικών αναγκών οδηγεί στη μέγιστη ευτυχία.

Το ζήτημα είναι ποιές είναι οι βασικές ανάγκες.

Εδώ την απάντηση μας τη δίνει μάλλον η τίγρης, και τα άλλα άγρια ζώα, χώρος γνωστός σε μας πριν εκκατομύρια χρόνια.

Βασικές ανάγκες είναι

1.- η τροφή, αποκτούμενη μέσω καθημερινού κυνηγιού,

2.- η στέγη, κάπου να κοιμάμαι με σχετική ασφάλεια,

3.- η διαιώνηση του είδους,

4.- ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ.

Μη μου πείτε ότι δεν ξέρετε, ότι κανένα ζώο στον πλανήτη δεν μεγαλώνει αν πρώτα δεν παίξει;

Οι φτωχοί λοιπόν τι κάνουν;

Τροφή, στέγη, μέσα από καθημερινό αγώνα, έρωτας και παιχνίδι, γέλιο , χορός.

Οι αλλοι;

Οι άλλοι έχουν ανακαλύψει έννοιες όπως

συσσώρευση κεφαλαίου,

επενδύσεις,

απολαύσεις,

ταξίδια αναψυχής, και άλλα τινά.

Για γέλιο και τραγούδι και χορό, ούτε λόγος. Εμείς είμαστε σοβαροί άνθρωποι.

Ποιοι είναι αλήθεια οι σοβαροί;

Αυτοί που μέσα από τη παράδοση και τη στάση ζωής τους έχουν επιτυχει τα εισοδήματα τους να παράγουν ευτυχία, και δεν έχουν συνεχίσει τη παραγωγή αρνητικού πλούτου;

Ή μήπως εμείς οι άλλοι που συνεχίζουμε να παράγουμε και να συσσωρεύουμε πλούτο, αρνητικό πλούτο, και μαζί μ αυτόν και τις συνέπειες του;

Δεν  ξέρετε τις συνέπειες του αρνητικού πλούτου;

Ο ανταγωνισμός στην απόκτηση υλικών αγαθών τι είναι;

Ευτυχία;

Το άγχος για την επίτευξη οικονομικών στόχων τι είναι;

Ευτυχία;

Η καταστολή των συνειδησιακών ενοχών για πράξεις που συσσωρεύουν πλούτο εις βάρος άλλων τι έιναι;

Ευτυχία;

Μα, πάνω απ όλα,

Η ΜΟΝΑΞΙΑ που έρχεται μαζί με τον αρνητικό πλούτο και εγκαθίσταται στη ψυχή μας τι είναι;

Είναι ΕΥΤΥΧΙΑ;

Πόσοι τσιγγάνοι έχουν κατάθλιψη;

Πόσοι τσιγγάνοι επιλέγουν να γράφουν στο Ιντερνετ την ώρα που κοιμάται η γυναίκα τους αντί να την πηδάνε;

Θα μου πεις , πόσοι τσιγγάνοι πάνε διακοπές στο Ντουμπάι;

Κανένας.

Αλλά και γιατί να πάνε;

Εσύ, συσσωρευτή του αρνητικού πλούτου, που πας Ντουμπάι ,για πες μου.

Τι είναι πιο καλό;

Να κάνεις έρωτα με τη χυμώδη γυναίκα σου στον Ασπρόπυργο και να σε φωνάζει πασά μου,

ή να παίζεις μπιρίμπα με μία χοντροκόλλα λιφτιασμένη στο Ντουμπάι;

Τι λές;

Πάμε Ντουμπάι  ή βουρ για  Ασπρόπυργο;;;

 

 

 

 

Σχόλια

23/05 23:42  NEWYORKER
Ηρακλη ,
γαμιωντας μεχρι το dubai thn παω...
23/05 23:45  Ηρακλής
Ηρεμαααααααα, σεμναααααααα
Επιπεδοοοοοοοοο
Εχει το Ντουμπαι Ασπρόπυργο;;;;
23/05 23:56  NEWYORKER
Εχει φιλαρακο ,
αλλα αντι για τσιγγανους ,εχει ινδους ,μπαγκλαντες, πακισταν ,σρι λανκα κτλ...
καλο το αρθρο κ με νοημα ...
οι 'συγχρονοι' ειμαστε πιθηκοι με συμπλεγμα ανωτερωτητασ...goodnight.

24/05 00:02  Nastybishop
Hρακλη τα βρίσκω αρκετά υποκειμενικά αυτά που γράφεις...προ ολίγου κάποιος στο μπλογκ (διαβάσε το να δεις) μου έγραφε ότι οι φτωχοί πλέον δεν είναι αξιοπρεπής όπως στα παλιά καλά χρόνια...

Εσυ γράφεις το αντίθετο...ότι έχουν μπέσα κτλ.

Νομίζω ότι το λάθος που κάνετε και οι δύο σας είναι να μετατρέπετε κάποιες ορισμένες εμπειρίες σας σε γενικό κανόνα. Να γενικεύεται με απλά λόγια..Πχ ο επισκέπτης του μπλογκ μου μάλλον θα έχει γνωρίσει ένα δυο φτωχούς με συμπεριφορές αναξιοπρεπής και έβγαλε το συμπέρασμα "ότι όλοι έτσι είναι". Εσύ κάνεις μάλλον το αντίθετο. Απο που προκύπτει ότι στις φτωχογειτονιές υπάρχει περισσότερος ερωτισμός από όσο στις κρεβατοκάμαρες της Έκαλης;

Απεναντίας...Η φτώχεια φέρνει γκρίνια λέει ο σοφός λαός Ηρακλή...
24/05 00:05  Nastybishop
Άσε που αν δεν έχεις χρήματα δεν έχεις επιλογή του αν θα είσαι πλούσιος ή φτωχός. Απεναντίας αν είσαι πλούσιος έχεις επιλογή να φτωχύνεις αν πιστεύεις ότι το χρήμα δεν φέρνει την ευτυχία...
24/05 00:16  Ηρακλής
Σωστό Ναστι το δεύτερο σχόλιο σου, όσο για το πρώτο σου σχόλιο,ασε με να ξέρω κατι παραπάνω.
Ακριβώς για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, είπα στην αρχή τι εννοώ με τη λέξη φτώχια, και σε κάθε περίπτωση εννοώ ΕΛΛΗΝΙΚΗ φτώχια, για όσους καταλαβαίνουν τι εννοώ.
24/05 00:28  Nastybishop
Ηρακλή κάτι τέτοιο μου έγραψε και προηγούμενος φίλος στο μπλογκ..."άσε με νσ ξέρω κάτι παραπάνω", υποννοώντας βέβαια ότι οι δικές του εμπειρίες,βιώματα και παραστάσεις είναι ανώτερα από τα δικά μας, περικλειούν ένα είδος αληθείας αδιαπραγμάτευτεις.

Δηλαδή εμείς από τον πλανήτη Άρη ήρθαμε; δεν μας γέννησε μάνα; δεν είδαμε πράγματα και καταστάσεις;

Υπάρχουν χιλιάδες περιπτώσεις φτώχειας και οικονομικής ανέχειας. Άλλοι την αντιμετωπίζουν με αξιπρέπεια και θέληση. Άλλοι τα παρατάνε όλα και το γυρνάνε στα ναρκωτικά και στο ποτό. Άλλοι πουλάνε την συνείδηση τους και την ηθική τους. Άλλοι μένουν υπερήφανοι με ψηλά το κεφάλι. Κάθε περίπτωση μια διαφορετική ιστορία...Δεν μπορώ να καταλάβω προς τι η γενικευση; προς τι αυτό το τσουβάλιασμα; Αυτοί είναι έτσι οι άλλοι είναι αλλιώς...

Αντικειμενικά μιλώντας η φτώχεια, δηλαδή η στέρηση βασικών και αναγκαίων αγαθών είναι κάτι αρνητικό, κάτι που όλοι θα θέλαμε να αποφύγουμε...Δεν βρίσκω λοιπόν καμμία ευτυχία σε αυτό. Χωρίς βέβαια από την άλλη να εκθειάζω και να υμνώ τον υλικό πλούτο. Μπορεί ο υλικός πλούτος όντως να μην μας φέρνει την ευτυχία, όπως υποννοείς στο δεύτερο κομμάτι, αλλά από την άλλη δεν μας την στερεί κιόλας...
24/05 00:45  Ηρακλής
Ναστι
Εχεις απολυτο δίκιο στη κατηγοριοποίηση αντιμετώπισης της φτώχιας. Είναι προφανές όμως ότι στο άρθρο μιλάω για τη σχετική φτώχια, και τη μανία για πλούτο δηλαδή δύο συνιθισμένες καταστάσεις. Φυσικά και δεν εννοώ την απόλυτη φτώχια, τη φτ΄ωχια χωρίς ελπίδα την ανέχεια. Μιλάω για τη φτωχή ζωή, και από την άλλη μεριά μιλάω για τους εσωτερικούς μετανάστες κυνηγούς πλούτου ο οποίος μεταφράζεται σε μετακόμιση στα βόρεια προάστια, δηλαδή για τη μανία που έχει πιάσει τη σύγχρονη κοινωνία μας για από κτηση περιττών υλικών αγαθών.
Το άρθρο δεν είναι δοκίμιο ώστε να αναλύω όλες τις κατηγοριοποιήσεις. Πάντως ερωτισμό στη συνοικία για 10 χρόνια εγώ δεν είδα. Καλά για έρωτα ούτε που το συζητάω. Αυτά δεν μου τα είπανε, είναι εμπειρίες μου φίλε.
Δεν είμαι κατά της βελτίωσης του επιπέδου ζωής, ούτε και της προσπάθειας για την απόκτηση πλούτου. Είμαι κατά της αποκτησης πλούτου ως αυτοσκοπού, με θύμα τις προσωπικές σχέσεις.
Χίλιες φορές λιγώτερα αγαθά και περισσότερη αγάπη, πιο πολύ συναίσθημα.
Πάντως αν και συμφωνώ μαζί σου σε γενικές γραμμές , διαφωνώ με τη τελευταία φράση σου.
Ο υλικός πλούτος στις περισσότερες περιπτώσεις συμβαδίζει με τη μείωση της ευτυχίας της οικογένειας, επαναλαμβάνω από ένα επίπεδο και μετά.
24/05 00:53  Nastybishop
Αν με ρωτούσες τι σκοτώνει τον ερωτισμό θα σου απαντούσα η σκληρη δουλειά. Και αυτό δεν είναι μόνο "προνόμιο" του πολυάσχολου χρηματιστή αλλά και του μεροκαματιάρη που κάνει δυο δουλειές για να την βγάλει καθαρή.

Έχεις δίκιο όμως ότι ο πλούτος μπορεί να επιφέρει αλλοιώση της προσωπικότητας του ατόμου, να τον βουλιάξει σε ένα τέλμα επιφανειακού υλισμού, επειδιοξιομανίας, ψευτογκλαμουριάς. Να τον διαφθείρει...όπως μου είχε πει ο μοναδικός άνθρωπος που έχω γνωρίσει στη ζωή μου που αυτά που γράφεις τα μετουσιώνε σε πράξεις. Είχα γράψει στο μπλογκ δυο πράγματα για αυτόν. Παραθέτω σύνδεσμο:
24/05 00:53  Nastybishop
24/05 01:11  vampire
Όταν ζεις σε ένα δωμάτιο με άλλα 10 άτομα θα σου είναι εύκολο να κάνεις έρωτα με την γυναίκα σου;
Όταν δουλεύεις όλη την ημέρα κάνοντας χειρονακτικές εργασίες νομίζεις ότι θα έχεις όρεξη για παιγνίδι;
Γιατί το όνειρο των φτωχών γωνιών είναι το παιδί τους να σπουδάσει, να βρει μια καλή δουλεία και να μην περάσει ότι πέρασαν αυτοί;
Η μόρφωση στις μέρες μας δεν είναι βασική ανάγκη; Εδώ δεν ξέρεις μια 2η γλώσσα και νιώθεις μειονεκτικά φαντάσου να μην ξέρεις ούτε να μετράς.
Φυσικά το χρήμα όταν γίνει αυτοσκοπός δεν φέρνει την ευτυχία. Όλα είναι θέμα ισορροπίας.
Δεν ξέρω εγώ κανένα πλούσιο να αφήσει την βίλλα του και να πάει να μείνει σε τσαντίρι. Το αντίθετο ναι
Στις χώρες του τρίτου κόσμου που οι κάτοικοί τους πεθαίνουν από την πείνα ζούνε ευτιχισμένοι;
24/05 01:16  Nastybishop
Vamp ο Ηρακλής επικεντρώνεται νομίζω στην απολυτη φτώχεια και όχι στην σχετική. Εγώ βέβαια διαφωνώ σε αυτό. Πιστεύω ότι και η σχετική φτώχεια είναι ανασχετικός παράγοντας της ανθρώπινης ευτυχίας, διότι πολλές φορές οδηγεί σε κοινωνικό αποκλεισμό.
24/05 01:30  Ηρακλής
Ναστι
Διάβασα τα τελευταία άρθρα σου που αναφέρονται στη φτώχια. Δεν τα είχα δει. Προφανώς ο,τι γράφω εδώ είναι σε διαφορετικό κλίμα από τα δικά σου κείμενα. Ας πούμε ότι η δική μου φτώχια είναι η ¨συνοικία το όνειρο¨και η Εκάλη ¨Η ορατότης μηδέν¨"
Οσο αφορά το στατιστικό ορισμό της φτώχιας τον θεωρώ απάτη, όπως και όλα τα στατιστικά στοιχεία όταν μετράνε θέματα που αφορούν ανθρώπους.
Οταν στατιστικά η πιθανότητα να έχεις καρκίνο στα νύχια είναι 0,0000000000001 %, αλλά εγώ τον έχω, τότε για μένα η πιθανότητα είναι 100%,
Βαμπιρ
Ξαναδιάβασε και το άρθρο και τα σχόλια για να δεις ότι δεν μιλάμε για το ίδιο πράγμα.
Οσο αφορά τη χειρονακτική εργασία που λες, μη με απογοητεύεις. Δεν ξέρεις ότι οι χειρονάκτες εργαζόμενοι έχουν αποδεδειγμένα καλλίτερες σεξουαλικές επιδόσεις από τους υπαλλήλους;
Το όνειρο των φτωχών γονιών είναι αυτό που λες γιατί οι φτωχοί γονείς δεν αξιολογούν την ευτυχία σαν κρίσιμο αγαθό.
Και τις σπουδές για τα παιδιά τους δεν τις επιδιώκουν για να έχουν καλλίτερες δουλειές. Τις επιδιώκουν γιατί ένα στρεβλό κράτος και μία απίθανη κοινωνία θεωρεί ως καταξίωση επιτυχίας τη μόρφωση.
Αν έβλεπαν οι γονείς τα πτυχία του Κόκκαλη, του Μελλισανίδη, του Νικολαιδη, του Πηλαδάκη, του Τζίγγερ, του Ωνάση, του Λάτση, του Νιάρχου, του Αγούδημου, και όλων αυτών αλλά και πολλών από τους νέους επιχειρηματίες, μάλλον θα άλλαζαν γνώμη για τη Μόρφωση των σπουδών.
24/05 01:33  vampire
Πολύ φτώχια σήμερα είτε σχετική είτε απόλυτη η χειρότερη φτώχεια είναι αυτή που έχουμε ριζωμένη στο μυαλό μας. Μπορεί να έχουμε όλα όσα χρειαζόμαστε αλλά να μην είμαστε ευτυχισμένοι γιατί ο γείτονάς μας έχει μερσεντές και εμείς μιτσουμπίσι!
24/05 07:54  ΑΕGEAN MAN
Εγω ψηφιζω ντουμπαι και ταυλανδη και καλη ζωη.να μην παιρνουν δανεια και μετα να κλαιγονται.να μην βγαζουν 100 πιστωτικες και να τις φορτωνουν.και γιατι να λυπηθω?εμενα με λυπαται κανενας?να μην κανουν παιδια αφου δεν εχουν να τα μεγαλωσουν,τι ειναι τα παιδια?χαρα η εξασφαλιση του γαμου.και στην τελικη αν δεν εχουν λεφτα να βγουν να δουλεψουν,(οχι στο δημοσιο η σε αραχτη δουλεια) σε μια και σε δυο δουλειεσ.βαρεθηκα την κλαψουρα και την μιζερια.και εγω ηρακλη εμεινα με 3οο ευρω πριν 5 χρονια και 5000 χρεος,ετρεξα κουραστηκα και σημερα μου ανοιγουν τις πορτεσ.ολα στο μυαλο μας ειναι.ας το βαλουν κατω να σκεφτουν ολοι,κανενα δεν λυπαμαι.ο καθενας αξιος της μοιρας του
24/05 08:01  ΑΕGEAN MAN
Και ο ερωτισμος ειναι εμφυτος.η τον εχεις η δεν τον εχεις.δεν ειναι θεμα χρηματων.ειναι η αυρα .η γοητεια .η θηλυκοτητα.ο ανδρισμος.αν βρεις τον σωστο συντροφο τοτε μεχρι να πεθανεις θα ζεις ερωτικα,αν ο συντροφος σου ειναι μιζερος και ειναι κοντα σου απο συμφερον η αναγκη τοτε μια μερα θα τα βρεις μπροστα σου.απλα τα πραματα.δουλευεις και καταναλωνεις σωστα,ερωτευεσαι το σωστο ανθρωπο,και ολα πανε καλα,,,,η λεξη φτωχεια ειναι στο μυαλο μασ.φτωχεια στα αισθηματα,φτωχεια στο μυαλο μασ.ντουμπαι λοιπον.ασε που ειναι πιο φθηνο και απο την ροδο.
24/05 08:03  ΑΕGEAN MAN
Παντως ηρακλη θα επρεπε να γινεις συγγραφεασ.εχεις ταλεντο συγγραφικο φιλε.ψαξτο.απολαμβανει κανεις να σε διαβαζει
24/05 08:53  ΑΕGEAN MAN
Γιατί οι άνεργοι τσιγγάνοι, γελάνε πιο πολύ από τους εργαζόμενους καλοβολεμένους αστούς,,,,,,,,,,,,,,γιατι να μην γελανε.3 φορες με κλεψαν.εμενα ,σκεψου και τους αλλουσ.ολη μερα στο ντατσουν ειναι εκτος πραγματικοτητας.με τι μορφωση να αντιληφθουν την πραγματικοτητα. μονο που τους νοιαζει τι θα κρυψουν κατω απο τα φουστανια τους.ηρακλη ο κοσμος εχει πολλα να χαρουμε ,και για ολα αυτα χρειαζονται χρηματα.για μενα πλουσιος ειναι αυτος που τα βγαζει και τα τρωει.διαφωνω με την συσσωρευση πλουτου και με την αγαπη για το χρημα.το χρημα ειναι για καταναλωση και καλη ζωη.γιατι να μην απολαμβανω το 2008 αυτα που δεν υπηρχαν το 1980?και γιατι πρεπει να ειναι χυμωδης η γυναικα.νομιζω η λεπτη ειναι πιο σεξουαλικη.
24/05 09:24  EASY RIDER ( GARV )
Καλημερα φιλε , ειναι απαραιτητο να ειναι χοντροκολλα και λιφτιασμενη η κυρια στο ντουμπαι ?
και αν ειναι μια κουκλαρα νεαρη και δεν παιζεις μπιριμπα ( θα παω στο ντουμπαι να παιξω μπιριμπα ?) αλλα ερωτευεσαι σε μια σουιτα στον 60ο οροφο δεν ειναι καλυτερα απο τον ασπροπυργο ?

φιλε ηρακλη η παραφραση της παροιμιας ειναι δικη μου .
καλυτερα πλουσιοι και υγιεις παρα φτωχοι και αρρωστοι .
24/05 10:28  Ηρακλής
Καλημέρα σε όλους
Aegean
Χάρηκα με τα σχόλια σου, και για τα νοήματα σου και για το ύφος. Ειναι προφάνες ότι οι φτωχοί και πλούσιοι που αναφέρω στο έρθρο είναι αυτοί που με άλλα λόγια θα λέγαμε αυτοί που ξέρουν να ζουν , και αυτοί που ΔΕΝ ξέρουν. Οπως επίσης και το ότι η χαρά και η απόλαυση για την απόκτηση κάποιου αγαθού ειναι πολύ μεγαλύτερη όταν το έχεις στερηθεί, παρά όταν απλά προστίθεται σε κάποιο άλλο που έχεις.
Στο σπίτι μου όταν λέμε το αυτοκίνητο μας εννοούμε το 1000αρι Μαζντάκι του 1980, που το έχουμε αραχτό και πληρώνουμε τα τέλη, γιατί δενμας πάει καρδιά να το πετάξουμε. Ολα τα άλλα αυτοκίνητα, ποτέ δεν τα νοιώσαμε όπως το πρώτο. Γι αυτό πιστεύω ότι στη φτώχια η απόκτηση ακόμα και του επιούσιου, είναι γεγονός που σου δίνει χαρά.
Easy
Αν πας στο Ντουμπάι σαν "φτωχός" που ικανοποιεί ένα στόχο είναι σίγουρο ότι θα το απολαύσεις. Αν όμως πας, σαν "πλούσιος" που κάθε χρόνο έρχεσαι εδώ το Πάσχα, τότε παίζεις μπιρίμπα, πίστεψε με.
24/05 10:50  Nastybishop
Με προβληματιζει αυτή η δυσπιστία απέναντι στα στατιστικά στοιχεία. Λες και πρόκειται για στατιστικά στοιχεία σταλινικού καθεστώτος που ωραιοποιούν την κατάσταση...Δεν καταλαβαίνω, εσείς δηλαδή (και το εσείς είναι γενικό, δεν αναφέρομαι στον Ηρακλη αποκλειστικά) ξερετε καλύτερα ΠΟΣΟΙ είναι οι φτωχοί; Τους μετρήσατε δηλαδή; Πήγατε στις φτωχογειτονιές στα κάμινια, στο λάυριο, στο βοτανικό κάτω από τις γέφυρες, στους καταυλισμούς και τους μετρήσατε και ΞΕΡΕΤΕ ότι είναι λιγότεροι ή περισσότεροι;
Δεν μπορώ να καταλάβω την βεβαιότητα με την οποιά ισχυρίζεστε ότι είναι απάτη ή μύθος. Μπορείτε να την τεκμηριώσετε;
24/05 10:56  Nastybishop
Και η πιθανότητα την ερμηνεύεις εντελώς λανθασμένα. Η πιθανότητα να συμβεί ενα γεγονός ορίζεται ΠΡΙΝ συμβεί, όχι μετά! Δεν μπορείς να πεις η πιθανότητα να κερδίσει το λότο κάποιος που το έχει κερδίσει είναι 100%.Είναι παράλογο...

Το γεγονός ότι η φτώχεια αγγίζει το 20% στην Ελλάδα σημαίνει απλά ότι η πιθανότητα να κατανείμεις τυχαία κάποιον στην ελληνικό πληθυσμό και να είναι φτωχός είναι 1/5. Τώρα με ποιο ακριβώς σκεπτικό το αμφισβητείται αυτό το 20% θα σας παρακαλούσα να μου το εξηγήσετε (και όχι δεν δέχομαι ως θέσφατο το "πίστεψε με ξέρω καλύτερα" γιατί και εγώ πίστεψε με ξέρω καλύτερα).
24/05 19:52  Ηρακλής
Nastυ
Δεναμφισβητώ τη στατιστική, άλο είπα. Αλλωστε έχω κάνει Στατιστική στην ΑΣΟΕΕ και ξέρω.
Είναι προφανές ότι η ανεργία είναι 20%, όμως ξέρεις και συ, ότι τα τεχνικά στοιχεία μιας στατιστικής μελέτης είναι σχεδόν καθοριστικά για το αποτέλεσμα, δηλαδή η επιλογή του δείγματος είναι ολόκληρη επιστήμη και το ξέρεις.
Δεν είπα ότι δεν υπάρχει φτώχια, ίσα ίσα που πιστεύω ότι η στατιστική μπορεί να υποβαθμίζει το πρόβλημα, όπως και το πρόβλημα της ανεργίας.
Απλά, όταν είσαι στους φτωχούς και τους άνεργους, δεν νοιάζεσαι για τους στατιστικούς δείκτες. Αν οι φτωχοί μειωθούν από το 20% στο 10%, πόσο νοιάζει αυτόν που εξακολουθεί να είναι στο 10%;
Καλή η στατιστική αλλά και ευμετάβλητη, αφού έχει τη δυνατότητα να πει αυτά που ο καθ΄νας θέλει.
Είναι σαν το μαχαίρι. ΜΕ το ίδιο εργαλείο άλλος κόβει ψωμί και άλλος σκοτώνει...
24/05 19:53  Ηρακλής
Δεν υπάρχει δυσπιστία απέναντι στα στοιχεία.
Υπάρχει δυσπιστία στην ερμηνεία των στοιχείων.
24/05 20:36  NEWYORKER
Λοιπον ,τσιγγανος ειμαι , 'χαρτι εβγαλα΄', σπιτι στο dubai της πηρα , χυμωδη ... ναρα εχω ,τι να κανω ηρακλη ,
μεχρι το dubai θα την πηγαινω ...ας
αυτο της ελειπε !
25/05 22:56  Nastybishop
Στο τελευταίο που έγραψες δεν μπορώ παρά να μην συμφωνήσω. Άλλωστε η ερμηνεία είναι όλα τα λεφτα...
Η στατιστική βοηθάει στην λήψη αποφάσεων και στην αξιολόγηση των ειλημμενων αποφάσεων. Αν πχ ένα μέτρο εναντίον της φτώχειας την μειώνε σε 17% από 20% θα λέγαμε ότι είναι στην σωστή κατεύθυνση, παρόλο που έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε ακόμα...

ΥΓ. Και εγώ την ΑΣΟΕΕ έχω τελειώσει :)
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
19 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ, ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ BLOG, ΑΠΟ ΜΑΚΡΥΝΕΣ ΧΩΡΕΣ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΕΡΟΥ ΚΛΠ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΚΑΝΕΤΕ.

Σ αυτή τη γωνιά του ιστοχώρου, προσπαθούμε να διατηρήσουμε τη ψυχική μας ισορροπία, αντιδρώντας, και σχολιάζοντας θετικά ή αρνητικά κάθε τι που μας ενοχλεί, ή μας αρέσει.
Εχουμε ένα κανόνα.
Λέμε την αλήθεια, χωρίς φόβο , πάθος και προκαταλήψεις.
Και φυσικά λέμε τη γνώμη μας, απλά και μόνο.
Μπορεί σωστή, μπορεί λάθος, είναι η γνώμη μας, ακηδεμόνευτη, όπως ακριβώς διαμορφώνεται πρωτογενώς.
Μέσα στα πολλά που γράφουμε, θα υπάρξουν και ανοησίες, και αντικρουόμενες απόψεις, και λάθη.
Οσο θα υπάρχουν αυτά θα επιβεβαιώνουν ότι είμαστε ακόμα ζωντανοί.
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις