ΗΡΑΚΛΗΣ
ελεύθερος πολίτης είναι ο ενεργός πολιτης, ελεύθερος άνθρωπος είναι ο σκεπτόμενος άνθρωπος
Σύνδεσμοι


Καληνύχτα κύριε Νταλάρα...
925 αναγνώστες
Τετάρτη, 7 Μαρτίου 2012
07:38

Μετά τα γεγονότα στο Ιλιον, όπου ως γνωστόν, έριξαν γιαουρτια στο Νταλάρα, ο γνωστός καλλιτέχνης, απάντησε με αυτό το σχόλιο:

Για όσα στο Ίλιον έγιναν…

Επιλέγω να βρεθώ κοντά στον κόσμο. Με ανοιχτές πόρτες για όσους αγαπούν, αλλά κι όσους πικραίνονται. Σε κάθε περίπτωση με πράξεις, χωρίς να κρύβομαι πίσω από δάφνες του χτες. Με ξεκάθαρη θέση που βασίζεται στα 42 χρόνια αυτόνομης πορείας.

Άλλωστε την κριτική την αποζητώ, μια κι από τον κόσμο έρχομαι και σε αυτόν αναφέρομαι. Το δικαίωμα στη διαμαρτυρία, ακόμα και των μειοψηφιών είναι κατοχυρωμένο. Όχι μόνο δεν έχω πρόβλημα, αλλά το στηρίζω. Η δημοκρατία τους αφορά όλους. Την πλειοψηφία και τη μειοψηφία. Η κάθε άποψη είναι απόλυτα σεβαστή.

Όμως, η πρακτική της βίας δεν έχει σχέση ούτε με τον πολιτισμό, ούτε με τη δημοκρατία. Αντίθετα, η τεκμηρίωση, σε όσους θέλουν να κατακρίνουν την όποια πρωτοβουλία είναι απαραίτητη. Είναι οξυγόνο για την αμφισβήτηση, που για κάθε νέο και δυναμικό άνθρωπο, για κάθε κοινωνία αποτελεί όρο ζωής. Με την προϋπόθεση, όμως, ότι απευθύνεται στα σωστά πρόσωπα. Είμαι φανατικά υπέρ του «όλα στο φώς».

Θα συνεχίσω το ταξίδι στις γειτονιές, μια και ο καλλιτέχνης αναπνέει όντας όρθιος δίπλα στον πολίτη, δίπλα στον καθένα, με την ακαταμάχητη δύναμη της μουσικής και της ποίησης, κι όχι κρυμμένος.

Τη δική μου πρωτοβουλία, των συναδέλφων μου, των μουσικών, εκείνων που τη στήριξαν, την αγκάλιασε συντριπτικά ο κόσμος. Μπορεί η καλή είδηση να μην αποτελεί γεγονός, αλλά ευτυχώς είναι…

Αρκεί λοιπόν να φωτίσουμε και το αίσθημα των ανθρώπων που γεμίζουν αυτές τις συναυλίες.

Γιώργος Νταλάρας

Επειδή είμαστε ίδια γενιά, θα ήθελα να απαντήσω στον κύριο Νταλάρα.

Αγαπητέ Γιώργο

Η συναυλία σου στο Ιλιο, σε μια περιοχή, που δεν θα επισκεπτόσουν ποτέ, αν πρώτα γνωστά κεφάλαια δεν είχαν κατασκευάσει πολυκέντρα και αίθουσες για συναυλίες,

σε αυτή τη συγκεκριμένη στιγμή, μάλλον ως ειρωνική απάντηση στους φτωχούς,

θα μπορούσε να εκληφθεί.

Δεν έχεις και ούτε είχες ποτέ, καμμιά σχέση με το ΙΛΙΟΝ και τους ανθρώπους του.

Οταν το έλεγαν Λιόσια, Ανω, κάτω, Νέα, ούτε από τα σύνορα δεν περνούσες,

είναι γνωστή η πορεία σου,

η συμμετοχή σου στη γνωστή Παπαδοπουλική ομάδα

που ήλεγχε τα πάντα στο τραγούδι όταν μεσουρανούσε,

και μπορούσε ο "πρόεδρος"

είτε από τη Γουέμπστερ είτε από το Μόλυβο,

να εξουσιάζει.

Δεν είχες ποτέ καμμιά σχέση με το λαό, ούτε εσύ ούτε η γυναίκα σου,

και είναι γνωστές οι διαπραγματεύσεις για την αμοιβή σου και το τρόπο καταβολής της,

όταν παντοδύναμος και ισχυρός, επέλεγες συνεργασίες και συμμετοχές.

Δεν ξέρω αν είσαι μεγάλος τραγουδιστής,

εγώ απλά σε θυμάμαι να τραγουδάς στη τηλεοράση δίπλα στο Στέλιο Καζαντζίδη,

ασπρόμαυρη η τηλεόραση ακόμα,

και μου φαινόσουν σαν ένα παιδάκι που το πήρε ο μπαμπάς του στη δουλειά για να βλέπει.

Δεν είσαι μεγάλος καλλιτέχνης Γιώργο.

Και αυτό το αποδεικνύει η αντοχή  των ερμηνειών σου στο χρόνο.

Πες μου ένα τραγούδι σου , που θα σιγοψυθιρίζει ο κόσμος, 10 χρόνια μετά το θάνατο σου.

Πές μου ένα τραγούδι που θα συνοδεύει το κόσμο σε κάποια μεγάλη στιγμή του, γάμο , κηδεία, γλέντι, καημό.

ΚΑι πες μου ένα τραγούδι σου που τραγουδήθηκε σε δεύτερη εκτέλεση από άλλον τραγουδιστή,

και δεν ήταν καλλίτερη ερμηνεία.

Πολιτικά τώρα, μάλλον ατύχησες Γιώργο,

όταν η φιλοφοξία της γυναίκας σου την έφερε σε υπουργικό θώκο.

Γιατί στην Υπουργική καρέκλα, κάθησε η οικογένεια Γιώργο, και τότε φάνηκε η πολιτική γύμνια.

Οι αριστερές καταβολές πολυτελείας, που αποτελούν το απαραίτητο επιδόρπιο, για να χωνέψουμε τον αστακό και τις γαρίδες χωρίς τύψεις.

Βλέπω σαν και σένα, πολλούς "καλλιτέχνες", οι οποίοι επειδή δεν πουλανε δίσκους, δεν πάει κόσμος στα κέντρα που δουλεύουν μόνο Σαβατοκύριακο, δεν έχουν έσοδα, έχουν στραφεί στην επιλογή να βρεθούν κοντά στο κόσμο.

Υποκρισία φίλε Γιώργο.

Οσο πουλάγατε χιλιάδες δίσκους, όσο γέμιζαν όλη τη βδομάδα τα κέντρα, για να πάτε στο κόσμο, ζητάγατε τρελλά λεφτά.

Εχω χειριστεί εκδηλώσεις καλοκαιριού στο χωριό μου, και ξέρω το κασέ σας, για μία συναυλία πριν 6 - 7 χρόνια, "για να βρεθείτε στο λαό".

Είσαι υποκριτής Γιώργο

ΚΑΙ προσωπικά θα σου έλεγα να σταματήσεις την επιλογή σου να βρεθείς με το κόσμο, γιατί ο κόσμος είναι πλέον θυμωμένος.

Εγώ δεν θα επέλεγα ΠΟΤΕ, ούτε να σε γιαουρτώσω, αλλά ούτε και να πληρώσω για να σε δω.

Εχεις πάρει από τη ζωή ότι ήθελες και σε δόξα και σε χρήμα, τα χρόνια της ευμάρειας.

Σήμερα δεν αξίζεις πια, ούτε το ενδιαφέορν μου ούτε την αγανάκτηση μου.

Μου είσαι αδιάφορος.

Οπως αδιάφοροι μου είναι και οι δήθεν αγανακτησμένοι, που σου επιτέθηκαν.

Γιατί αυτοί συντηρούν το μύθο της αξίας που πετροβολείται.

Εϊσαι ώριμος Γιώργο, και μόνο η αδιαφορία μπορεί να σε αφήσει να συνεχίσεις τη προκαθορισμένη πορεία που έχουν όλα τα φρούτα.

Αντιδράσεις σαν αυτές των "αγανακτισμενων" απλά λειτουργούν σαν φορμόλη, και σε διατηρούν στην επικαιρότητα, δεν ξέρω αν κατά βάθος είναι και υποστηρικτικές του στόχου σου.

Σαν τραγουδιστής είσαι υποφετρός δεν λέω.

Αλλά όχι και αγωνιστής, συμπαραστής του λαού που υποφέρει ρε Γιώργο.

Οχι, "επέλεξα να βρεθω με το κόσμο".

Φτάνει πια...

Υ.Γ.

Προφανέστατα καταδικάζω όλες αυτές τις ενέργειες δήθεν αγανακτησμένων, οι οποίες δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να κρατάνε το κόσμο στα σπίτια του, και να φρενάρουν το χείμαρο των αντιδράσεων που έτσι καπελώνεται και δεν εμφανίζεται. Τώρα, με βάση αυτό το επεισόδιο, να βγείτε και υπέρμαχος αγωνιστής κατά της δικτατορίας, επειδή ο κόσμος ξεχνάει εύκολα, ε, μάλλον πάει πολύ , δεν νομίζετε;

 Υ.Γ. 2 Η άποψη μου δεν είναι διαφορετική από αυτή του κ. Μαυρίδη στο σημερινό του άρθρο με τίτλο "Το αυγό του φιδιού". Μόνο μία διαφοροποίηση.

Καμμιά φορά, το αυγό μπορεί να μην είναι του φιδιού, μπορεί να είναι του λαγού, που το άφησε στην φωλιά του φιδιού, για να το δούνε και να τρομάξουν οι πολλοί. Ισως γι αυτό , εγώ δεν θα πάω φίλε Θανάση στην επόμενη συναυλία του κ. Νταλάρα.

 

 

Σχόλια

07/03 09:37  strezov
Καλημέρα Ηρακλή
Εκπλήσσομαι για το μένος σου.
Δεν ακυρώνεται η διαδρομή ενός καλλιτέχνη από ενέργειες η συμπεριφορές που τελευταία ενόχλησαν όταν η συμμετοχή του τα προηγούμενα χρόνια στα πολιτικά δρώμενα ήταν ελάχιστη έως ανύπαρκτη.
Και εν πάση περιπτώσει την αυστηρά καλλιτεχνική του υπόσταση (αν είναι καλός τραγουδιστής )δεν νομίζω ότι διαθέτεις τα απαραίτητα προσόντα για να την κρίνεις.Αυτό αφορά ειδικούς και προπάντων τον κόσμο που πολλά χρόνια τον κρατά ψηλά στην προτίμηση του .
Σε πολλά από τα άλλα δεν νομίζω ότι διαφωνώ.
07/03 09:47  Ηρακλής
Που είδες το μένος;
Γνώση είναι, ίσως λόγω συγκυριών, περισσότερη από τη δική σου για το θέμα.
Οσο για το "καλός τραγουδιστής", αν τους έχεις ακούσει σε παρέα , χωρίς μικρόφωνο, τότε μπορείς να τους αξιολογείς καλύτερα.
07/03 10:16  equity
ολοι μαζι λοιπον καταληγουμε στο << δεν μας χαι...ρε νταλαρα>> ισχυει και για τον τσαρλυ
07/03 13:23  ΑΝΗΣΥΧΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ
Εν γένει συμφωνώ με το άρθρο. Ορθά χτυπάς την υποκρισία του κυρ Γιώργου, αλλά το παρατραβάς.

Για να είμαστε δίκαιοι, δεν είναι δυνατόν να μην αναγνωρίζουμε την αξία του ως τραγουδιστή και να υποστηρίζουμε ότι δεν έχουμε τραγουδήσει ή ότι δε θα τραγουδήσουμε κάποια στιγμή στη ζωή μας τα τραγούδια των Κουγιουμτζή, Καλδάρα, Θεοδωράκη και Λοΐζου που έχει τραγουδήσει ο εν λόγω τροβαδούρος.

Ποιός από εμάς δεν έχει τραγουδήσει και δεν τραγουδάει ακόμα τα "Νά 'τανε το 21", "Που 'ναι τα χρόνια", "Κάπου νυχτώνει", "Όλα καλά κι όλα ωραία", "Έτσι είν' οι ανθρώποι", "Το πουκάμισο το θαλασσί", "Εφτά νομά", "Σ' έστησαν σε μια γωνιά", "Του κάτω κόσμου τα πουλιά", "Οι καμπάνες της Αγια Σοφιάς", "Μες του Βοσπόρου τα στενά", "Οι ελεύθεροι κι ωραίοι", "Κάτω απ' την κληματαριά", "Αχ χελιδόνι μου", "Πάγωσε η τσιμινιέρα" κλπ κλπ κλπ

Ένα στιχάκι από το "Ήταν πέντε, ήταν έξι", που όλοι μας αγαπάμε, μιλάει ακριβώς για τον κο Νταλάρα: "Με τραγούδια για τη φτώχεια και την ξενιτιά ρετιρέ παίρνω στην Κηφισιά"
07/03 15:13  equity
Ανησυχε πατερα ξερεις ποσοες φωναρες τις εφαγε το σκοτος επειδη δεν τα <<ειχαν καλα>> με τις συγκεκριμενες δισκογραφηκες εταιρειες?
Ειναι πολυ κλειστο το κυκλωμα 1-2 ατομα που πρεπει να προσκηνυσεις...
Θυμοσαστε αληθεια τον <<μεγα τροβαδουρο>> που του χαρηστηκαν 400εκ.δραχμουλες,επι Παταγια και Σημιτη.
Τι κοινο εχει αληθεια ο Σημιτης με καποιους ηγητορες δισκογραφικων εταιρειων?
η νομιζετε οτι τσαμπα τραβαγε και μια συναυλια διαμαρτυριας για κατι λαους που δεν τους εχει ο χαρτης(τωρα εμεις καταντησαμε χειροτερα κι απ αυτους!).
Γιατι δεν μας λεει την πραγματικη καταγωγη του και της αξιοτιμου συζυγου του,για να ξερουμε απο που κραταει η σκουφια του.(τα περι τρικαλων δεν τα μασαμε...)καθως επισης και το πραγματικο του ονομα? Γιατι καποιοι επιμελως κρυβουν την καταγωγη τους και τα ονοματα τους σε αυτη τη χωρα?Ποιον ντρεπονται? η μηπως δεν θα μπορουσαν τοτε να κανουν αυτα που κανουν? Τ ι συμπτωση αληθεια ο βλαχο -τρικαλινος να εχει το ιδιο επωνυμο με τον τσαρλυ του κουρεματος!
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
16 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ, ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ BLOG, ΑΠΟ ΜΑΚΡΥΝΕΣ ΧΩΡΕΣ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΕΡΟΥ ΚΛΠ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΚΑΝΕΤΕ.

Σ αυτή τη γωνιά του ιστοχώρου, προσπαθούμε να διατηρήσουμε τη ψυχική μας ισορροπία, αντιδρώντας, και σχολιάζοντας θετικά ή αρνητικά κάθε τι που μας ενοχλεί, ή μας αρέσει.
Εχουμε ένα κανόνα.
Λέμε την αλήθεια, χωρίς φόβο , πάθος και προκαταλήψεις.
Και φυσικά λέμε τη γνώμη μας, απλά και μόνο.
Μπορεί σωστή, μπορεί λάθος, είναι η γνώμη μας, ακηδεμόνευτη, όπως ακριβώς διαμορφώνεται πρωτογενώς.
Μέσα στα πολλά που γράφουμε, θα υπάρξουν και ανοησίες, και αντικρουόμενες απόψεις, και λάθη.
Οσο θα υπάρχουν αυτά θα επιβεβαιώνουν ότι είμαστε ακόμα ζωντανοί.
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις