ΗΡΑΚΛΗΣ
ελεύθερος πολίτης είναι ο ενεργός πολιτης, ελεύθερος άνθρωπος είναι ο σκεπτόμενος άνθρωπος
Σύνδεσμοι


Στο Νίκο, που έφυγε χτες...
1978 αναγνώστες
Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου 2011
23:49

Το Νίκο Κοεμτζή, τον συνάντησα στη Σχολή Ευελπίδων, το 2008.

Τη συνάντηση μας, αλλά και τις εντυπώσεις μου, τις περιέγραψα τότε σε ένα μου άρθρο

http://irasot.capitalblogs.gr/showArticle.asp?id=14582&blid=25

Σήμερα, θέλω να γράψω δυο κουβέντες, γι αυτόν στη μνήμη του.

Δεν ξεχνώ, ότι οι σκοτωμένοι, αν ζούσαν θα ήταν 75άρηδες, και ότι γονείς, αδέλφια, γυναίκες και παιδιά, ακόμα θα ζούνε με την ανάμνηση τους, και φυσικά η αναφορά στο φονιά των δικών τους ανθρώπων, με κατανόηση, θα τους δημιουργεί , τουλάχιστον θυμό.

Τους κατανοώ, και ζητώ να με συγχωρέσουν.

Θέλω όμως να κριτικάρω το γεγονός των φόνων, έτσι όπως έγιναν, απογυμνωμένο από τις γνώμες όλων εκείνων των τραβεστί προοδευτικών, που εκμεταλεύτηκαν το Νίκο, είτε για δική τους αυτοπροβολή, είτε για οικονομικό όφελος έμμεσο ή και άμεσο.

Από πότε τυπάκια σαν το Σαββόπουλο, και τους υπόλοιπους, έκριναν τους εαυτούς τους ικανούς να καταλάβουν τι έγινε εκείνη τη στιγμή στη πίστα.

Ολοι αυτοί χορεύουν το ζειμπέκικο, είτε σαν αδελφές, είτε με τα προγραμματισμένα βήματα που έμαθαν στο χοροδιδασκαλείο του Μεταξόπουλου ή του Ευαγγελινού.

Πότε μπήκαν σε σκυλάδικο της εποχής, ανώνυμα για να νοιώσουν;

Τι ήξεραν αυτοί, τα παιδιά αστικών οικογενειών με τα Γαλλικά και το πιάνο,

από παράγκα, φτώχια, και φιλότιμο του φτωχού;

Πότε εζησαν με κώδικες συμπεριφοράς, για να καταλάβουν;

Ο Νίκος είχε μετανοιώσει για ό,τι έγινε, από το πρώτο λεπτό μετά τους φόνους, κι αυτοί επιχειρούσαν να δικαιολογήσουν τα φονικά μέσα από επεξηγήσεις προοδευτουριάς, λες και ο Νίκος, όταν σήκωσε το μαχαίρι, έβλεπε ποιος ήταν ο εχθρός.

Αυτοί του έφτιαξαν το παραμύθι μετά, και τον εκμεταλεύτηκαν.

Κι έφτασε, απολυμένος από τη φυλακή μετά από 23 χρόνια φυλάκισης, να μη μπορεί να βγει από την Αττική, να πάει στο χωριό του, όταν ο Ψωμιάδης, κάθισε 5 ώρες μέσα, και ο Τσοχατζόπουλος καθόλου.

Το ΓΕΓΟΝΟΣ

Οποιος έχει ζήσει και έχει μεγαλώσει σε παράγκογειτονιές,

όποιος είχε αριστερό πατέρα, που τον επισκέπτονταν συνέχεια οι ασφαλίτες,

όποιος ζούσε τη καθημερινότητα της επιβίωσης,

όποιος ήξερε τις έννοιες, μπέσα, φιλότιμο , οικογενεία, όπως αυτές διαμορφώνονται σε συνθήκες φτώχειας, και την δύναμη που αποκτούν,

αυτός καταλαβαίνει τι έγινε εκείνο το βράδυ στο κέντρο.

Δεν είναι η παραγγελιά του τραγουδιου, είναι η παραβίαση του ιδιωτικού χώρου, που εκείνη τη στιγμή για τον παραγγελοντα, είναι η πίστα.

Πληρώνει το τραγούδι, και το χορεύει, όχι για να κάνει φιγουρα, όπως κάνουν οι σημερινοί..

Πληρώνει , είτε για να γιορτάσει, είτε για να κλάψει.

Γιατί το ζειμπέκικο είναι η απόλυτα αντρική εκδήλωση των συναισθημάτων εκείνου που χορεύει.

Οποιος δεν καταλαβαίνει τα λόγια, ας βρει τη σκηνή που ο Τσαρούχη ζειμπέκικο που παίζει ο Τσιτσάνης, και θα καταλάβει.

Ακόμα όμως και τότε, ακόμα και όταν κάποιος παραβιάζει τον "ιδιωτικό " σου χώρο, και σηκώνεται να χωρέψει κι αυτός, δεν φτάνεις στο φονικό.

Μαλώνεις, παλέυεις, γρονθοκοπείς αλλά δεν βγάζεις μαχαίρι.

Μαχαίρι σε τέτοιους καβγάδες ανέκαθεν έβγαζαν οι δειλοί.

ΚΑΙ ο Νίκος δεν ήταν.

Ο Νίκος τράβηξε μαχαίρι όταν είδε να χτυπάνε τον αδελφό του, όταν ένοιωσε ότι κινδύνευε τ αδερφακι του, η οικογένεια του.

Και τράβηξε μαχαίρι γιατί αυτό είχε, αν είχε πολυβόλο θα τους σκοτωνε όλους,και το χρησιμοποίησε τυφλά, επί δικαίων και αδίκων, φτάνει να μη πάθει κακό ο αδελφός του, απόδειξη ότι τραυμάτισε και το φίλο του.

Κανένας δεν δικαιολογεί ούτε και δίνει ελλαφρυντικά στο φόνο.

Πρέπει όμως να κατανοήσουμε το γιατί.

Γιατί μία εκπομπή της ερτ3 ΑΡΧΕΙΟ σήμερα, έκανε συγκρίσεις ανόμοιων πραγμάτων.

Νίκος Κοεμτζής - ΑΚης Πάνου.

ΚΑμμιά σχέση.

Ο Νίκος ήταν ένα παλληκάρι που προκλήθηκε και αντέδρασε με βάση τους κώδικες που έιχε στο μυαλό του.

Ο Ακης, ήταν ένας άξεστος  ψυχοπαθής ακροδεξιών πεποιθήσεων, που σκότωσε, εν ψυχρώ από ερωτική ζήλια.

ΑΝ οι κώδικες του Νικου ήταν σωστοί ή λάθος θα το κρίνει πια ο Θεός.

ΚΙ εκεί θα υπάρχουν και κατήγοροι τα παλληκάρια που έστειλε στο τάφο.

Κατι μου λέει πως εκεί πάνω, θα δώσουν εξηγήσεις,

και μέσα στην ηρεμία του παντοτινού χρόνου,

ο Νίκος θα τους ζητήσει συγνώμη,

εκείνοι θα ομολογήσουν ότι τον προκάλεσαν,

θα αλληλοσυχωρεθούνε,

θα διαπιστώσουν ότι τα χρόνια που έλλειψαν , δεν χάσανε και τίποτε,

ακόμα Καραμανλή και Παπανδρέου έχει η Ελλάδα,

και ίσως να χορεψουν στο παράδεισο όλοι αγκαλιά, τις βεργούλες.

Ο κύκλος έκλεισε.

Για 23 χρόνια αυτοί στο χώμα, κι αυτός στη φυλακή.

ΚΑΙ από χτες όλοι μαζί πάλι.

 

Σχόλια

25/09 10:15  Α45
Καλημέρα Ηρακλή,
θα ομολογήσω απερίφραστα ότι ισως και να διαφωνώ με κάποια στοιχεία του αρθρου σου,η με κάποιες απόψεις και ερμηνείες που διατυπώνεις...
Θα ομολογήσω όμως,εξ' ίσου απερίφραστα,οτι εχω την αίσθηση οτι αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός οτι δεν έχω,όπως και πολλοί άλλοι,τις δικές σου καταβολές και βιώματα...γι' αυτό και θα περιορισθώ να εκφράσω και πάλι τον σεβασμό και την εκτίμησή μου στις αρχές και αξίες στις οποίες πιστεύεις και τις οποίες υπερασπίζεσαι με τον δικό σου μοναδικό τρόπο...
Γι' αυτό θα μου επιτρέψεις να σου δώσω μια συμβουλή και,αν θέλεις,σκέψου την.Μην καταναλώνεσαι,μην φθείρεσαι,με άρθρα πολιτικού περιεχομένου,στα οποία προσπαθείς να εξηγήσεις τα πράγματα με τους δικούς σου κώδικες.Είσαι αλλού Ηρακλή μου...
Οι εποχές που ζούμε είναι ιστορικές...η Ελλάδα,στην μορφή που την ξέρουμε και την ζήσαμε,δεν θα υπάρξει ποτέ πια.Η ζωή η δική μας και των απογόνων μας θα αλλάξει ριζικά.Οχι γιατί μας επιβουλεύονται ξένοι και εγχώριοι δυνάστες...αλλά διότι ολοκληρώσαμε έναν κύκλο και αναγκαστικά θα πρέπει να πεθάνει το παλιό και στη θέση του να δημιουργηθεί,σιγα-σιγά,κάτι καινούργιο.Δεν τίθεται θέμα αν θα είναι καλύτερο η χειρότερο...το βέβαιο είναι οτι θα είναι διαφορετικό...
25/09 11:03  Μαικήνας
Αγαπητέ Ηρακλή
Τον Κοεμτζή τον είχα γνωρίσει και εγώ στο στεκι του έξω απο τα δικαστήρια στη Σχολή των Ευελπίδων το 2007. Αγόρασα και το βιβλίο του. Μιλήσαμε εκεί που όλοι τον αγνοούσαν μην πω τον απέφευγαν.
Παρόλο που συμμερίζομαι τις κοινωνικοπολιτικές διαστάσεις που θέτεις, εν τούτοις μέσα απο τη συνομιλία μας διέκρινα έναν άνθρωπο που δεν είχε ούτε στο ελάχιστο προβληματιστεί μήπως είχε διαπραξει κατι φοβερό.
Σίγουρα όλοι θυμόμαστε την συμβολή του στην επίλυση της κρίσης των φυλακών του Αγ Στεφάνου στην Πάτρα πριν χρόνια. Σίγουρα δεν ήταν λούμπεν.
Παρόλα αυτά το ερώτημά μου παραμένει.
Είχα ένα φίλο, μακαρίτης χρόνια τώρα, μαυροσκούφη του Αρη, της ΟΠΛΑ, καταδικασμένο 5 κις σε θάνατο. Ο Δημητρός ήταν στην ομάδα που εξετέλεσε ένα γιατρό (ξεχνάω το ονομά του) συνεργάτη των Γερμανών , μάλιστα λέγεται ότι είχε υποδεχτεί τους Γερμανούς κρατώντας Ναζιστική σημαία όταν μπαίναν στην Αθήνα. Τον εξτέλεσαν αν δεν κάνω λάθος καπου στην Ομόνοια όπου ήσαν τα τα γραφεία των γερμανοτσολιάδων, καποια Ναζιστική υπηρεσία που είχε σχέση με τους έλληνες συνεργάτες, δεν θυμάμαι.
Τον Δημητρό τον έζησα απο κοντά πολλά χρόνια. Είχαμε συναντηθεί στο ΚΚΕ εσωτερικού.
Υπερήφανος για την πορεία του, αλλά ... επαναλαμβάνω αλλά βαθιά προβληματισμένος για το ηθικό βάρος μερικών πράξεών του. Μου έλεγε χαρακτηριστικά "Θυμάμαι ακόμα τα μάτια του όταν τον πυροβολήσαμε" Σαφώς υπήρχε ένα στοιχείο ηθικού προβληματισμού,. Δεν έλεγε "καλά του καναμε".
Μετά την εκτέλεση τους φώναξε το ιστορικό στέλεχος του ΚΚΕ ο Ιωαννίδης για να τους συγχαρεί. Εδωσε στον Δημητρό ένα πιστόλι και του είπε : "Πάρτο σύντροφε Θα χαίρεσαι να σκοτώνεις."
Ο Δημητρός έλεγε συχνα΄την ιστορία αυτή και κατέληγε. "Κατάλαβες, ήθελε να με κάνει δολοφόνο"
Μήπως λοιπόν υπάρχει μια διαφορά στις δύο φιλοσοφίες ζωής;
25/09 11:41  soulmannOR
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΑΓΑΠΗΤΕ ΗΡΑΚΛΗ.δεν θα συμφωνησω ποτε για τις ειδικες περιπτωσεις που μου "δινουν" το δικαιωμα αφαιρεσης ΖΩΗΣ,ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΙΡΟ ΠΟΛΕΜΟΥ.θα ηθελα να καταθεσω ομως για τον ΑΚΗ ΠΑΝΟΥ ΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟς που ανεφερε στην κηδεια του ο ΜΕΝΙΔΙΑΤΗΣ Η Ο ΚΑΛΑΤΖΗΣ δεν θυμαμαι ποιος.οταν πηρε μια γερη προκαταβολη για ενα συμβολαιο του της ταξεως σημερα περιπου 100000ευρω,πηγαινοντας να υπογραψει τα συμβολαια απο τις πυλες του ολυμπιου διος μεχρι την ομονοια ΤΑ ΜΟΙΡΑΣΕ ΟΛΑ ΣΤΟΥς ΕΠΑΙΤΕΣ.ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΟΛΑ και δεν το εμαθε η οικογενεια του παροτι πολυτεκνη και φτωχη παρα μονο η αδελφη του στην κηδεια του απο τους παραπανω που ανεφερα.αν αυτος ειναι ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΣ ΨΥΧΟΠΑΘΗΣ ΤΙ ΝΑ ΠΩ.
25/09 12:01  Ηρακλής
Δεν δικαιολογώ ΚΑΜΜΙΑ αφαίρεση ζωής, κάτω από ΟΠΟΙΕΣΔΗΠΟΤΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ.
Οσο αφορά τον Ακη Πάνου, το να σκοτώνεις συνειδητά το πατέρα του εγγονιού σου που θα γεννηθεί, αφήνοντας τη κόρη σου και το εγγόνι σου χωρίς πατέρα και άντρα, δεν ξ΄λερω αν είναι ακροδεξιό , πάντως ψυχοπαθές είναι σίγουρα.
25/09 13:03  Α45
Ετυχε να δω πρόσφατα στο you tube κάποια αποσπάσματα απο συνεντεύξεις του Ακη Πάνου...το γεγονός οτι ασχολούμαστε μαζί του αρκετά χρόνια μετά τον θάνατό του,δείχνει ασφαλώς οτι δεν επρόκειτο για τυχαία προσωπικότητα.
Μου έκανε λοιπόν εντύπωση οτι ο Πάνου,κατέτασσε τους τραγουδιστές που συνεργάσθηκαν μαζί του,όχι με κριτήριο το ταλέντο,την φωνή,την ποιότητα της ερμηνείας,αλλά με το εξης κριτήριο: τον βαθμό προσαρμογής τους,τον βαθμό "υπακοής" τους αν θέλετε,στην δική του διδασκαλία,στον τρόπο που εκείνος ήθελε να αποδοθούν τα τραγούδια του...Φυσικά,για να το κάνεις αυτό έπρεπε να έχεις και σπουδαία φωνή,ασφαλώς,δεν το συζητάμε...Ομως,αυτό δείχνει το αυταρχικό του χαρακτήρα του και το ένστικτο του "αλάνθαστου" που τον διακατείχε...Είχε πει μάλιστα,οτι θεωρούσε τον Καζαντζίδη πρωτο μεταξύ ισων,διότι είχε καταφέρει,ο Καζαντζίδης,να ακολουθήσει 100% την διδαχή του Ακη Πάνου,χωρίς να ξεφύγει καθόλου..΄πίστευε δηλαδή ο άνθρωπος,ότι η γνώμη του είναι "θέσφατο",ότι οποιοσδήποτε και οτιδήποτε άλλο,όσο χαρισματικό και αν ήταν,έπρεπε να "υποταχθεί" στην δική του αυθεντία...
Δεν κρίνω αν αυτή η κοσμοθεωρία είναι σωστή η όχι...δικαιολογεί πάντως απόλυτα τον λόγο για τον οποιο θεώρησε ότι η κόρη ΤΟΥ,έπρεπε να υπακούσει στην γνώμη του για τον σύντροφό της...Και νομίζω ότι την είχε "διαγράψει" απο κόρη του,όταν τον παράκουσε...Ενδεχομένως αν δεν τους έβλεπε μπροστά του,θα είχε αποφευχθεί το κακό...όμως,την ώρα εκείνη λειτούργησε ο δικός του "κώδικας"...
Δεν δικαιολογώ,προσπαθώ να εξηγήσω...
25/09 13:31  jorgos
Αυτά να τα πας να τα πεις στους συγγενείς των θυμάτων, στους γονείς τους, τα αδέλφια τους, και τα παιδιά τους.

Είναι απορίας άξιο πως στο τόπο αυτό, ακόμη και άνθρωποι ανώτερου πνευματικού επιπέδου (που υποθέτω και ελπίζω ότι είσαι, σαν καθηγητής 3-βάθμιας εκπαίδευσης) ασχολούνται με εγκληματίες του κοινού ποινικού δικαίου, και ενίοτε τους δικαιολογούν ή και τους κάνουν ήρωες. Ελάχιστα όμως ασχολούνται με τους πραγματικούς ήρωες αυτής της χώρας, όπως τους πιλότους της ΠΑ που για ένα κομμάτι ψωμί ρισκάρουν καθημερινά τη ζωή τους, για να έρθει στο τέλος η πολιτεία να τους κόψει ακόμη και τη σύνταξή τους.

Αλλά ξέχασα, οι Κοεμτζήδες, οι Πάνου και οι Παλαιοκωστάδες "πουλάνε".
25/09 15:01  cell
"Ο Ακης, ήταν ένας άξεστος ψυχοπαθής ακροδεξιών πεποιθήσεων, που σκότωσε, εν ψυχρώ από ερωτική ζήλια."
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Σκότωσε!ΚΑΜΜΙΑ δικαιολογία!
Τα υπόλοιπα ...ΠΟΘΕΝ;

«Δεν είναι τραγικό αν σε καταλάβουν και δεν σε δεχτούν, τραγικό είναι να σε δέχονται χωρίς να σε καταλαβαίνουν».(A.Πάνου)

Aπόπειρα "ψηλάφησης" του συγχωρεμένου
(ουδείς "άσφαλτος"...επαναλαμβάνω, καμμία διάθεση "συνηγόρου" για το φονικό, όχι όμως ισοπέδωση...):

Α. Από την άγνωστη αλληλογραφία του Άκη Πάνου με τον Μάνο Χατζιδάκι(http://tiny.cc/z7ppe)

..."Άπιστος ως το κόκκαλο για κείνα που δεν είδα.
Φανατικός εθνικιστής, μ’ όλη τη γη πατρίδα.
Δείχνω πως τους ανάξιους τους θεωρώ μεγάλους
ώστε να αποθρασύνονται, να μου πατάν τους κάλους."...

Β."- Όποιος είναι βιαστικός στο φαγητό, στη ζωή, στον έρωτα, στη μουσική που ακούει…
- Όποιος δε διαθέτει αρκετό (αν όχι άφθονο) χρόνο…
- Όποιος δεν έχει ποτέ αμαρτήσει, κλάψει, πονέσει, αδικήσει, προδώσει, συχωρέσει, μετανοιώσει…
- Όποιος νομίζει πως είναι άψογος – και η ζωή του τακτοποιημένη και ασφαλής…
- Οι νεοφιλελεύθεροι, οι ηθικιστές αριστεροί και δεξιοί, οι ευσεβιστές χριστιανοί και μουσουλμάνοι, οι ξινοί και οι δυσκοίλιοι...

Όλοι αυτοί, το κάτωθι κομμάτι για τον Άκη Πάνου καλύτερα ας μη το διαβάσουν!" :
http://tiny.cc/g53hq


Στη ΜΝΗΜΗ του Μέγιστου Άκη Πάνου και σ' όσους ακόμη εχουν μία θέση στην καρδιά τους για Κείνον...
http://www.youtube.com/watch?v=gqeX84FoAsk

Χαίρετε.
25/09 20:42  strimenosgaidaros
Τουλάχιστον ατυχής η σύγκριση οποιουδήποτε μουσικού και ανθρώπου της τέχνης ανά την υφήλιο με εμάς τους κοινούς θνητούς που προσπαθούμε αγκομαχώντας να τους ερμηνεύσουμε με το γεμάτο σκατά μυαλό μας και βάζοντας τους βρώμικες πολιτικές ταμπελίτσες.
Κάποιοι ανεγκέφαλοι είχαν χαρακτηρίσει και Μ.Χατζιδάκι συντηρητικό και δεξιό.

Το χρόνιο έγκλημα του εκάστοτε υπουργείου παιδείας και της βολεμένης εκπαιδευτικής κοινότητας στο μυαλό των παιδιών μας είναι βρώμικο και απεχθές.-

ΥΓ Ηταν φιλαρακια.

http://www.youtube.com/watch?v=IcFhNw8ysbI
25/09 20:46  strimenosgaidaros
Άκης Πάνου
Έργο
Γεννήθηκε το 1933 σε πολύτεκνη οικογένεια, και σε ηλικία 9 ετών παράτησε το σχολείο για να δουλέψει, ενώ παράλληλα έμαθε να παίζει μπαγλαμά και σύντομα έκανε εμφανίσεις σε κέντρα, με τη μεσολάβηση του αδερφού του. Την πρώτη του ηχογράφηση την έκανε σε ηλικία 17 ετών, το 1950, και ακολούθησε μια σύντομη πορεία εμφανίσεων σε νυχτερινά κέντρα έως το 1958. Έκτοτε ασχολήθηκε με τη σύνθεση και τη στιχουργία, ηχογραφώντας την πρώτη σύνθεσή του με την Καίτη Γκρέι την ίδια χρονιά (Το παιδί μου απόψε πίνει). Την περίοδο εκείνη ηχογράφησε επίσης τα Μια βραδιά καταραμένη με τη Δούκισσα το 1959 και Σήμερα σ' έχω αγκαλιά με τον Πάνο Γαβαλά (1962). Επόμενος σταθμός στην καριέρα του ήταν το 1967 η ηχογράφηση του Θα κλείσω τα μάτια με το Γρηγόρη Μπιθικώτση και τη Χαρούλα Λαμπράκη, του οποίου η κυκλοφορία απαγορεύτηκε έπειτα από 15 μέρες από τη Χούντα και τραγούδησε αργότερα η Βίκυ Μοσχολιού με διαφορετικούς στίχους. Την ίδια χρονιά συνεργάζεται με τη Γιώτα Λύδια κάνοντας επιτυχία το τραγούδι Η πιο μεγάλη ώρα. Το 1967 επίσης γνωρίζεται και αρχίζει να συνεργάζεται και με τον Στράτο Διονυσιου με τον οποίο θα έχει μια άκρως επιτυχιμένη καριέρα.Μερικά από τα πιό σπουδαία τραγούδια της συνεργασίας τους είναι: στο σταθμό του μονάχου, και τι δεν κάνω, η ομορφιά,να είχα το κουράγιο και αλλα . Με τον Μπιθικώτση συνεργάστηκαν ξανά στο δίσκο Ρολόι-Κομπολόι του 1969.

Το 1974 συνεργάζεται με το Στέλιο Καζαντζίδη στο δίσκο Η ζωή μου όλη από τον οποίο γίνεται επιτυχία το ομώνυμο τραγούδι, ενώ την επόμενη χρονιά συνθέσεις του τραγουδά ο Στράτος Διονυσίου. Το 1977 κυκλοφόρησε ο δίσκος Παρών με το Μανώλη Μητσιά και το γνωστό κομμάτι Τρελός ενώ το 1982 το Θέλω να τα πω με το Γιώργο Νταλάρα. Τελευταία μεγάλη επιτυχία του ήταν 1983 το Δε θέλω τη συμπόνια κανενός με Τα παιδιά από την Πάτρα. Κατόπιν αποσύρθηκε σταδιακά από τη δισκογραφία, κυκλοφορώντας τα άπαντά του σε τρεις δίσκους. Το 1989 επέστρεψε στο πάλκο για λίγες εμφανίσεις, όπως και το 1994 και το 1996.

Ο Άκης Πάνου συνεργά
25/09 20:47  strimenosgaidaros
Ο Άκης Πάνου συνεργάστηκε με πολλούς ακόμη καλλιτέχνες, όπως ο Σταμάτης Κόκοτας, η Μαρινέλλα, η Πόλυ Πάνου, ο Μιχάλης Μενιδιάτης, η Λίτσα Διαμάντη, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιώργος Μαρίνος κ.α. Στις συνθέσεις του χρησιμοποίησε εκτεταμένα τον παραδοσιακό ρυθμό εννέα όγδοα της ρεμπέτικης μουσικής.
[Επεξεργασία] Προσωπική ζωή

Παντρεύτηκε το 1954 τη Δήμητρα, με την οποία δεν έκαναν παιδιά και αργότερα έζησαν χωριστά. Αρκετά χρόνια αργότερα (1991) παντρεύτηκε την Άννα με την οποία είχε αποκτήσει τέσσερα παιδιά, μια κόρη και τρεις γιους, από τους οποίους οι δυο δίδυμοι. Την 1η Αυγούστου 1997, μετά από αψιμαχία με το Σωτήρη Γιαλαμά, ο οποίος είχε δεσμό με την κόρη του τον οποίο ο Πάνου δεν ενέκρινε, τον πυροβόλησε και τον σκότωσε στο εξοχικό του στη Λεύκη Ξάνθης. Πέρασε από δίκη στο Μικτό Ορκωτό Κακουργιοδικείο Καβάλας και καταδικάστηκε σε ισόβια δεσμά για ανθρωποκτονία από πρόθεση, χωρίς να του αναγνωριστεί κανένα ελαφρυντικό. Κρατήθηκε στις φυλακές Κομοτηνής, από όπου αφέθηκε το 2000 με εντολή εισαγγελέα λόγω της κατάστασης της υγείας του. Τον ίδιο χρόνο υποβλήθηκε σε εγχείριση στο πάγκρεας χωρίς επιτυχία και στις 7 Απριλίου του 2000 πέθανε στο Ευγενίδειο Θεραπευτήριο από καρκίνο. Μια από τις τελευταίες του επιθυμίες ήταν να ξαναδεί τον Στέλιο Καζαντζίδη, με τον οποίο αλληλοεκτιμούνταν, παρά τη δύσκολη συνεργασία τους στο παρελθόν.[1]
[Επεξεργασία] Δισκογραφία

Ρολόι-κομπολόι (1969)
Αλήθειες (1974)
Η ζωή μου όλη (1974)
Ο Στράτος Διονυσίου τραγουδάει Άκη Πάνου (1975)
Μάθημα πρώτον (1976)
Παρών (1977)
Σεισμός (1978)
΄Ασε με ζωή» (1978)
Τραγούδια (1979)
Το μέτρο της αγάπης (1980)
Θέλω να τα πω (1982)
Πρώτη γνωριμία (1984)
Άπαντα Νο 1 1957-1973 (1984)
Άπαντα Νο 2 1967 1984)
Άπαντα Νο 3 1967-1967 (1984)
Ο τελευταίος πυρετός (1985)
Αργά τη νύχτα (1986)
Τα μεγάλα τραγούδια (1993)
Από τους θησαυρούς των 45 στροφών (1995)
http:/
25/09 20:47  strimenosgaidaros
25/09 20:51  strimenosgaidaros
Περι δηθεν ερωτικης ζηλειας...

Την 1η Αυγούστου 1997 ο Άκης Πάνου συγκλονίζει την κοινή γνώμη, όταν πυροβολεί και σκοτώνει στη Λεύκη Ξάνθης τον 30χρονο Σωτήρη Γιαλαμά, μην εγκρίνοντας την ερωτική σχέση που διατηρούσε με τη 19χρονη κόρη του Ελευθερία. Τον Μάρτιο του 1998 οδηγείται ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Κακουργιοδικείου Καβάλας. «Όλα έγιναν σε μια κακιά στιγμή. Αναλαμβάνω τις ευθύνες μου…» δηλώνει στην απολογία του.

Στις 23 Μαρτίου 1998 ο Άκης Πάνου κρίνεται ένοχος και καταδικάζεται σε ισόβια κάθειρξη για ανθρωποκτονία εκ προθέσεως σε ήρεμη ψυχική κατάσταση. Δεν του αναγνωρίστηκε κανένα ελαφρυντικό, ούτε της πολιτισμικής προσφοράς, επειδή σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου «ο κατηγορούμενος δεν πρόσφερε και ιδιαίτερα στα πολιτισμικά πράγματα του τόπου», ούτε και του πρότερου έντιμου βίου, επειδή κατείχε παράνομα στο σπίτι του δύο όπλα και επειδή, χωρίς να έχει χωρίσει από την πρώτη του γυναίκα, είχε εν γνώσει της δημιουργήσει οικογένεια με την Άννα Μπακιρτζή.
http://www.sansimera.gr/biographies/357
25/09 21:06  strimenosgaidaros
Δευτέρα, 2 Μαΐου 2011
Ο κύριος της κυρίας υπουργού (επαν)εκτελεί τον Άκη Πάνου
του Στέλιου Ελληνιάδη

http://www.inews.gr/96/o-kyrios-tis-kyrias-ypourgou-epanektelei-ton-aki-panou.htm
26/09 08:57  Ηρακλής
Χαίρομαι που όλοι οι σχολιαστές , περίπου, ασχοληθήκατε με τον Ακη Πάνου, και σχεδόν κανείς με το Νίκο Κοεμτζή.
Η διαφορά;
Ο ένας ο Νίκος, δεν ήταν ποτέ μέσα στο σύστημα, δεν είχε πειράξει κανένα, και εκείνο το μοιραίο βράδυ, εν βρασμώ ψυχής, σκότωσε τρεις ανθρώπους.
Ο άλλος ο Ακης, παιδί του συστήματος, ηχογραφεί στη Κολούμπια όντας 17 χρονών, με τη μεσολάβηση του αδερφού του.
Το 1950, πόσοι συνθέτες λαικών τραγουδιών υπήρχαν, που πέθαναν,χωρίς η Κολούμπια να τους ηχογραφήσει όυτε ένα τραγούδι, το ξέρουν όσοι τότε ζούσαν σε λαικές γειτονιές, και τους έβλεπαν να παίζουν στις ταβέρνες, και να περιμένουν έξω από τη πόρτα στη Ριζούπολη.
Πόσοι από αυτούς που ηχογραφούσαν , έκλεβαν στίχους, από μάγους συνθέτες, που πεινούσαν, αυτό θα μπορούσε να το καταμαρτυρήσει η Ευτυχία.
Αυτός λοιπόν ο τύπος, το παιδί των δισκογραφικών, ήταν παντρεμένος με δύο γυναίκες ταυτόχρονα, και σκότωσε εν ψυχρώ τον αγαπημένο της κόρης του.
Εγραψε λέει και τραγούδια, γι αυτό είναι παμμέγιστος.Μπράβο. Είχε την άποψη ότι ο Καζαντζίδης ήταν μεγάλος τραγουδιστής, γιατί ήταν υπάκουος στο συνθέτη, λες και η μουσική έχει μόνο μία ανάγνωση, αυτή του αλάνθαστου θεού-συνθέτη.
Διαβάζω από τότε, για το ελαφρυντικό της πολιτισμικής προσφοράς. Ευτυχώς που το δικαστήριο δεν έπεσε στη παγίδα να το αναγνωρίσει.
Φαντάσου, τιμοκατάλογος.
Με 10 τραγούδια μπορείς να σκοτώνεις με ελλαφρυντικά, με είκοσι πίνακες, να είσαι δίγαμος χωρίς συνέπειες, με βραβείο Νόμπελ αποκτάς πιστοποιητικό ατιμωρησίας για 25 φόνους.
Το ξαναλέω.
Ο φόνος είναι φόνος σε κάθε περίπτωση.
Ομως όλη η ζωή και η πορεία του φονιά, αποδεικνύει αν το έγκλημα το έκανε ο φονιάς, πάνω σε κακιά στιγμή, ή αν απλά ήρθε σαν εξωτερίκευση μιας προσωπικότητας.
Απ ότι κατάλαβα πολλούς πείραξε το ακροδεξιός που έγραψα.Λυπάμαι γι αυτό, αλλά για μένα, αυτό ήταν ο Ακης Πάνου, ένας ακροδεξιός, ρατσιστής, με μουσικό ταλέντο, και τζάμπα μάγκας στη τελική, γιατί στο δικαστήριο είπε ότι όλα έγιναν σε κακιά στιγμή, και δήθεν αναλαμβάνω τις ευθύνες, ενώ ήξερ
26/09 09:54  strezov
Καλημέρα
Ηρακλή πιστεύω ότι το άρθρο σου είναι επιεικώς απαράδεκτο.Ξεκινάς με ένα συλλογισμό που παραπέμπει σε αρχαίους τραγωδούς και οδηγείσαι να αθωώσεις (εντος εισαγωγικών ) έναν παρορμητικό τύπο που σε μια επίδειξη κουτσαβάκικης μαγκιάς που περιέργως την ταυτίζεις και με τον ανδρισμό σκορπάει αδιακρίτως τον όλεθρο.Πρόκειται απλώς για δειλό και καταπιεσμένο άτομο που έχει δημιουργήσει στο μικρόκοσμο του την εικόνα του δυνατού(διάβαζε νταή)αλλά που αρκεί να του κόψουν το μανίκι από το αναρριχτο σακάκι για να καταρρεύσει όλο αυτό το ιδεολόγημα του και να τρέξει να κρυφτεί στο λαγούμι του.Δυστυχώς για την κοινωνία αυτές οι συμπεριφορές και αυτές οι ενέργειες έλκουν τέτοιας ψυχοσύνθεσης άτομα.
26/09 15:15  strimenosgaidaros
Οι πραγματικά μεγάλοι άνθρωποι,δεν έχουν ανάγκη από τις συγκρίσεις που εντελώς αυθαίρετα και άσχετα παραθέτεις,με τρομάζει η ευκολία με την οποία επιβραβεύεις και καταδικάζεις ανθρώπους με μοναδικά στοιχεία τα δικά σου συμπεράσματα από ΜΙΑ συνάντηση με τον Κοεμτζη και καμιά με τον Ακη Πάνου.
Με τρομάζει η ιδέα να διδάσκουν τα παιδιά μας
μυαλά με τέτοιες αγκυλώσεις.
26/09 16:23  Α45
Ηρακλή,καταλαβαίνω οτι πικραίνεσαι απο σχόλια όπως τα τελευταία...ειδικά όταν θίγεται η διδακτική σου καρριέρα,κάτι για το οποιο είσαι υπερήφανος...
Παιδιά,πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπ' όψιν τις καταβολές και τα βιώματα κάποιου για να κατανοήσουμε τον τρόπο σκέψης του και τις απόψεις του.Δεν ηρωποιεί τον Κοεμτζή ο Ηρακλής,απλά "καταλαβαίνει" τους λόγους που τον οδήγησαν στην καταδικαστέα αυτή πράξη.Οπως,εγω σας ανέλυσα νομίζω τους "κώδικες" με τους οποίους ζούσε ο Ακης Πάνου,κώδικες οι οποιοι "εξηγούν" την πράξη του.Δεν την ωραιοποιούν,ούτε την εξαγνίζουν...
Κάτι που δεν είδα να σχολιάσει κανένας...Ασχετα με το ποιος ήταν ο Κοεμτζής,το γεγονός ότι εν ετει 2011 πεθαίνει ένας ανθρωπος απο την πείνα στη μέση του δρόμου,μας λέει κάτι? η μας έπεσε βαρύ το γιουβέτσι και το ρίξαμε στον υπνο?
26/09 16:36  PREMIUM
Η φωτογραφία του εδώ http://www.digital-camera.gr/index.php?option=photos&action=view&photo_id=58002
αλλά και εκείνη της εισόδου του ΤΟΤΕ στην κλούβα αποδεικνύουν ότι υπήρξε ψυχούλα !
Και όμως τα ... ΚΑΤΑΦΕΡΕ !
26/09 16:49  strimenosgaidaros

Μόλις έφαγα νερόβραστο το ρύζι
κι’ αποφάγια από εκείνα που πετάς,
με ρωτάς: «τι είναι αυτό που μας χωρίζει»
και να μπω μέσα στη μάχη μου ζητάς!

Ένα στρώμα από λίπος μας χωρίζει
που σαν ρούχο στο κορμί σου το φοράς
μια κοιλάρα που να… σκύψεις σ’ εμποδίζει
και δεν βλέπει πως «ανθρώπους κατουράς»

Εμποδίζουν τα πολλά Πολυτεχνεία
που σκοτώνονται του κόσμου τα παιδιά
να θρονιάσουν μια «καινούρια» συντεχνία
και μετά να της ξεπλύνουν τη λαδιά.

Για τη μάχη ΣΟΥ με θέλεις στρατιώτη
να παλαίψουμε, να γίνεις Στρατηγός
κι όπως πάντοτε, στην πιστολιά την πρώτη
θα ξεκόψεις και θα τρέχεις σα Λαγός.

Με θυμάσαι όταν είσαι σ’ αγωνία
και τα «κόζα» δεν τα βλέπεις βολικά
τότε θες… νάμαστε μια κοινωνία,
αρχηγός εσύ, και μεις… τα δουλικά!

Τότε μ’ έχεις… αδερφό και σύντροφό σου
κι ας μην έχουμε «τσιγάρο μοιραστεί…»
Μη γελιέσαι. Πίσω απ’ το χαμόγελό σου
διακρίνω το «φτηνό… αγωνιστή»

Τους ΣΥΝΤΡΟΦΟΥΣ ΣΟΥ θα βρεις μέσα στους Χοίρους
που βουλιάζουνε στη λάσπη ηδονικά,
θα τους βρεις μέσα στους άβουλους και στείρους
από «αίσθηση» κι από ιδανικά.-

Γράμματα στη Μελίνα
Επιστολή του Άκη Πάνου στην Μελίνα Μερκούρη. Στάλθηκε στην Υπουργό Πολιτισμού συστημένη, χωρίς να λάβει απάντηση ο αποστολέας της Άκης Πάνου. Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό του Γιώργου Χρονά ΟΔΟΣ ΠΑΝΟΣ – Εργοτάξιο Εξαιρετικών Αισθημάτων, στο τεύχος 43, έτος 1989


http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?t=18281&page=3
26/09 16:55  strimenosgaidaros
H αφαίρεση της ζωής και της ελευθερίας της σκέψης είναι το έσχατο έγκλημα.
26/09 17:02  strimenosgaidaros
Μανος χατζιδακις - νικος γκατσοσ

μανωλης μητσιας - ο γιάννης ο φονιάς

http://www.youtube.com/watch?v=3axa1flv7fy
26/09 17:05  PREMIUM
Όμως με μια διαφορά : Σκότωσαν τους ομοίους τους που τους ... πούλησαν !
27/09 02:19  Ηρακλής
Α45
Δεν με πικραίνουν απόψει ςπου με χαρακτηρίζουν όπως ο στριμένοςγαιδαρος, που λέει το δικό μου μυαλό ότι έχει αγκυλώσεις.
Απλά με πειράζει που ορισμένοι δεν ξέρουν τι διαβάζουν.
27/09 11:04  strimenosgaidaros
Ο Νίκος ήταν ένα παλληκάρι που προκλήθηκε και αντέδρασε με βάση τους κώδικες που έιχε στο μυαλό του.

Ο Ακης, ήταν ένας άξεστος ψυχοπαθής ακροδεξιών πεποιθήσεων, που σκότωσε, εν ψυχρώ από ερωτική ζήλια.


ΑΞΕΣΤΟΣ ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΣ ΨΥΧΟΠΑΘΗΣ που σκότωσε, εν ψυχρώ από ερωτική ζήλια,για την ΚΟΡΗ του???

Η Μάνη συμβολοποιεί το στοιχείο της Τιμής και του Φιλότιμου που στην έξαρση του μπορεί να σε φέρει ως το έγκλημα. Το "φονικό" στη Μάνη ήταν το μεγάλο μυστήριο και γι αυτό ονομάζεται (γ)δικιωμός. Μάλιστα εξ αιτίας της Μάνης ονομάσθηκε "έγκλημα τιμής" κι αυτό αποτελεί μία απότιση φόρου τιμής της Δικαιοσύνης προς τα "νόμιμα" της Μάνης στην υπεράσπιση της Τιμής ακόμη και δια του εγκλήματος.

http://www.mani.org.gr/periodikomani/2/kargakos.htm

ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΤΙΜΗΣ-ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Οι απόψεις είναι πολλές και ευτυχώς διίστανται,πρέπει τώρα να ζυγίσω για μένα,την οικογένεια μου,την κόρη μου για την τιμή μου και την κουραδομαγκιστικη φιγούρα της γυροβολιάς στην πίστα .ΕΓΩ.-
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
26 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ, ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ BLOG, ΑΠΟ ΜΑΚΡΥΝΕΣ ΧΩΡΕΣ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΕΡΟΥ ΚΛΠ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΚΑΝΕΤΕ.

Σ αυτή τη γωνιά του ιστοχώρου, προσπαθούμε να διατηρήσουμε τη ψυχική μας ισορροπία, αντιδρώντας, και σχολιάζοντας θετικά ή αρνητικά κάθε τι που μας ενοχλεί, ή μας αρέσει.
Εχουμε ένα κανόνα.
Λέμε την αλήθεια, χωρίς φόβο , πάθος και προκαταλήψεις.
Και φυσικά λέμε τη γνώμη μας, απλά και μόνο.
Μπορεί σωστή, μπορεί λάθος, είναι η γνώμη μας, ακηδεμόνευτη, όπως ακριβώς διαμορφώνεται πρωτογενώς.
Μέσα στα πολλά που γράφουμε, θα υπάρξουν και ανοησίες, και αντικρουόμενες απόψεις, και λάθη.
Οσο θα υπάρχουν αυτά θα επιβεβαιώνουν ότι είμαστε ακόμα ζωντανοί.
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις