ΗΡΑΚΛΗΣ
ελεύθερος πολίτης είναι ο ενεργός πολιτης, ελεύθερος άνθρωπος είναι ο σκεπτόμενος άνθρωπος
Σύνδεσμοι


Ποιο είναι το αίτημα των "αγανακτισμένων".
1051 αναγνώστες
Τρίτη, 31 Μαΐου 2011
01:35

Αυτές τις μέρες, περιδιαβαίνοντας το Σύνταγμα και βλέποντας τις φυσιογνωμίες των αγανακτισμένων, αλλά και ακούγοντας, μάλλον κρυφακούγοντας συζητήσεις, και επί πλέον διαβάζοντας τα σχόλια των φίλων εδώ, προσπάθησα να καταλάβω, ποιο θα μπορούσε να έιναι το αίτημα, όλων αυτών.

Ενα αίτημα, μία διεκδίκηση, η οποία να μπορούσε να περιγράψει,

γιατί μετέχουν  αυτοί που μετέχουν,

τι ζητούν τέλοςς πάντων,

τι είναι αυτό που τους ενώνει.

           Κατ αρχήν οι διαπιστώσεις για τη ποιότητα του κόσμου με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι:

- Δεν έχουν ως καθολικό αίτημα τη πτώση της κυβέρνησης και την αντικατάσταση της.

 ( αυτό το άιτημα θα οδηγούσε σε σύνθημα, εδώ και τώρα εκλογές, και κάτι τέτοιο δεν ακούστηκε ).

- Δεν έχουν ως καθολικό αίτημα την άνοδο της αντιπολίτευσης μεγάλης ή μικρής.

  ( Η έλλειψη κάθε είδους κομματικού συμβόλου το αποδεικνύει ).

- Δεν θέλουν να καεί η Βουλή, ποτέ δεν επεκράτησε αυτό το σύνθημα.

       Ησύνθεση του πλήθους τώρα, δείχνει ότι σχεδόν όλοι, είχαν ή έχουν συμμετοχή στην οικονομική ζωή του τόπου.

 - Εργαζόμενοι του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα

- Πρώην εργαζόμενοι και τώρα άνεργοι

- Ελευθεροεπαγγελματίες, με δουλειές ή κομμένες δουλειές

- Φοιτητές εργαζόμενοι ή συντηρούμενοι

- Συνταξιούχοι, μάλλον μεσαίων και άνω συντάξεων

Εχουμε λοιπόν κατά τη ταπεινή μου άποψη, ένα πλήθος πολιτών οι οποίοι έχουν συμμετοχή στην οικονομική ζωή, η ξεκινούν να έχουν συμμετοχή με εφόδια αποκτημένα με οικογενειακή βοήθεια, οι οποίοι

- Νοιώθουν ότι απειλείται το κοιωνικό και οικονομικό τους στάτους

- Νοιώθουν ότι αυτή η απειλή εμφανίστηκε , όχι με δική τους ΚΥΡΙΑ ευθύνη

- Νοιώθουν ότι το δίχτυ έχει πολύ μικρά μάτια, στη δική τους περιοχή και πολύ μεγαλύτερα σε περιοχές άλλες

- Νοιώθουν όχι ότι τους κορόιδεψαν, αλλά ότι τους "κατηγορούν" δυσανάλογα.

Ενα παράδειγμα:

Καθηγητής λυκείου δίπλα μου, με ιδιαίτερα και συνεπώς με φοροδιαφυγή, ήταν εκεί και φώναζε, το ίδιο και ο φοιτητής με χαρτί απορίας από το γνωστό παππά του χωριού για να μένει στην εστία τσάμπα ή να σιτίζεται, το ίδιο και ο με μέσον διορισμένος σταζίερ που απολύθηκε, το ίδιο κι εγώ με τη φοροαποφυγή μέσα από το μοναδικό συντελεστή κέρδους 21%.

Είμαστε όλοι εκεί και φωνάζαμε "κλέφτες".

 

ΚΑι εκεί ξαφνικά κατάλαβα, κατά τη γνώμη μου, ποιο είναι το αίτημα αυτών των διαδηλώσεων.

 

Το κεντρικό κρυφό αίτημα αυτών των κινητοποιήσεων είναι:

Η ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ.

Είμαι σίγουρος ότι τώρα που το είπα, θα συμφωνείτε οι πιο πολλοί.

Αυτό ζητάνε.

Συγκριτική δικαιοσύνη.

Φωνάζει ο συνταξιούχος: Να πληρώσουν όλοι , δηλαδή όχι μόνο εγώ

Να κόψουν τις μαιμού συντάξεις, τις συντάξεις των βουλευτών κλπ.

Δεν λέει να μη πληρώσει εκείνος.

Ξέρει πολύ καλά, ότι από τα "δανεικά" έχει πάρει κι αυτός.

ΤΙ ζητάει όμως;;

Συγκριτική δικαιοσύνη.

Πολλά έφαγες, πολλά να πληρώσεις, λίγα έφαγες λίγα να πληρώσεις.

Λέει ο σαραντάρης:

Εσεις τα φάγατε εσείς να πληρώσετε, εγώ έτσι κι αλλιώς δεν θα πάρω ποτέ σύνταξη.

Λέι ο φοιτητής:

Φέρτε τα κλεμμένα, για να αναπτυχθεί η χώρα να βρω δουλειά.

Μη τα ξεπουλάτε όλα για να έχω κι εγώ.

Λέει ο άνεργος ο πενηντάρης:

ΝΑ τα πάρει απότο Τσοχατζόπουλο, και όχι από το επίδομα ανεργ'ιας.

Θα έλεγα λοιπόν ότι πρόκειται για διαμαρτυρία της μεσαίας τάξης

η οποία βλέπει ότι της φορτώνουν ένα οικονομικό βάρος,

που το έχουν δημιουργήσει άλλοι.

ΚΑι αυτό που απαιτεί είναι ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.

ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΑ ΧΡΕΗ, ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ.

Φυσικά μέσα σ ένα τέτοιο περιβάλλον όπου ανατρέπονται οικονομικά στάτους δεκαετιών, ο μικροκλέφτης, ο μικροφοροφυγάς, αγιοποιεί τη δική του συμπεριφορά μέσα απο τα παραδείγματα συμπεριφορών μεγαλοαπατεώνων οι οποίοι δεν πλήρωσαν.

ΚΑι έτσι το

"γιατί να πληρώσω εγώ"

γίνεται σύνθημα " κλέφτες, κλέφτες".

Δεν είναι το κίνημα των ρακένδυτων.

Είναι το κίνημα των υποψήφιων ρακένδυτων,

που απαιτούν το ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο .

Την συγκριτική δικαιοσύνη.

Και βλέπουν τη τάξη τους ,

τη "μεσαία" μικροαστική να περιθοριοποιείται.

( Πηγαίνω κάθε απόγευμα για να πάρω γεύση από φρεσκάδα, μέχρι την ημέρα, που θα αποφασίσουν κάποιοι σαν και μένα να κατηγοριοποιήσουν και να κατατάξουν σε κάποιας μορφής ταξινόμησης την ενέργεια. Τότε που θα αρχίσουν τα μέσα να ρωτάνε, ποια είναι τα αιτήματα σας. Τότε είναι που τα αυθόρμητα κινήματα γίνονται χίλια κομμάτια. Μέχρι τότε ας το απολεύσουμε.)

Σχόλια

31/05 08:22  Frixos
Ώριμη κρίση-σκέψη=σωστό συμπέρασμα

Συγκριτική Δικαιοσύνη το ζητούμενο και κοινωνιοκεντρική αντίληψη το ποθούμενο (συμπληρώνω)

Εύγε οικοδεσπότη έκανες διάνα !

31/05 09:22  Μαικήνας
Ηρακλή Μπράβο
Συγκριτιτκή δικαιοσύνη σημαίνει όπως μαθαίναμε καποτε στην εκπαίδευση το δόγμα "επι μέτρω αγωγή", έτσι και εδώ, δίκαια κατανομή βαρών όχι με την έννοια κάποιας αναδιανεμητικής δικαιοσύνης αλλά κάποιας πραγματικής δικαιοσύνης. Η απλή αναδιανεμητική δικαιοσύνη θα αφήσει πολλούς, μα πολλούς μεγαλόσχημους καταχραστές αλλά και κρατικοδίαιτους μεγαλο- οτιδήποτε να τη βγάλουν καθαρή με ελάχιστο κόστος.
Γιατί αν έχεις φάει 100 εκατομμύρια ακόμα και μια έκτακτη εισφορά να σου βάλουν, δεν σε πειράζει. Τουναντίον χαίρεσαι γιατί ξέρεις ότι έχεις εξαγοράσει άλλοθι με τις ευλογίες του κράτους.

Να επισημάνω επίσης πως η έννοια της συγκριτικής διακιοσύνης που φέρνεις, μας οδηγεί στο μείζον που είναι η απουσία πραγματικής δικαιοσύνης ακόμα και μετη μορφή της de facto αρνησιδικίας.
31/05 09:38  ΣΟΛΩΝ (όχι ο σοφός)
"...Καθηγητής λυκείου δίπλα μου, με ιδιαίτερα και συνεπώς με φοροδιαφυγή, ήταν εκεί και φώναζε, το ίδιο και ο φοιτητής με χαρτί απορίας από το γνωστό παππά του χωριού για να μένει στην εστία τσάμπα ή να σιτίζεται, το ίδιο και ο με μέσον διορισμένος σταζίερ που απολύθηκε, το ίδιο κι εγώ με τη φοροαποφυγή μέσα από το μοναδικό συντελεστή κέρδους 21%.

Είμαστε όλοι εκεί και φωνάζαμε "κλέφτες".
..."
και θα μπορούσες να συνεχίσεις πάνω στη σύνθεση του πλήθους, μόνο που θα χρειαζόσουν άλλες εκατό αράδες!
Χμμ ξαναβρήκα αυτό που μ'αρέσει με σένα Ηρακλή!
01/06 15:21  bill carson
Συμφωνώ
(νομίζω ότι είναι από τα πιο καλά σου κείμενα)
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
13 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ, ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ BLOG, ΑΠΟ ΜΑΚΡΥΝΕΣ ΧΩΡΕΣ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΕΡΟΥ ΚΛΠ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΚΑΝΕΤΕ.

Σ αυτή τη γωνιά του ιστοχώρου, προσπαθούμε να διατηρήσουμε τη ψυχική μας ισορροπία, αντιδρώντας, και σχολιάζοντας θετικά ή αρνητικά κάθε τι που μας ενοχλεί, ή μας αρέσει.
Εχουμε ένα κανόνα.
Λέμε την αλήθεια, χωρίς φόβο , πάθος και προκαταλήψεις.
Και φυσικά λέμε τη γνώμη μας, απλά και μόνο.
Μπορεί σωστή, μπορεί λάθος, είναι η γνώμη μας, ακηδεμόνευτη, όπως ακριβώς διαμορφώνεται πρωτογενώς.
Μέσα στα πολλά που γράφουμε, θα υπάρξουν και ανοησίες, και αντικρουόμενες απόψεις, και λάθη.
Οσο θα υπάρχουν αυτά θα επιβεβαιώνουν ότι είμαστε ακόμα ζωντανοί.
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις