ΗΡΑΚΛΗΣ
ελεύθερος πολίτης είναι ο ενεργός πολιτης, ελεύθερος άνθρωπος είναι ο σκεπτόμενος άνθρωπος
Σύνδεσμοι


Με αφορμή το σχόλιο της Σεβαστής.
1196 αναγνώστες
Τρίτη, 26 Οκτωβρίου 2010
10:02

Παραθέτω το σχόλιο της Σεβαστής, στο περασμένο άρθρο, το οποίο αποτελεί αφορμή για το σημερινό άρθρο:

Από Αρχή ,συμφωνώ μαζί σου. Δεν είναι δυνατόν οι εταιρίες να κανονίζουν ακαδημαϊκές σπουδες. Λύσε μου όμως την απορία, πώς γίνεται τα σπουδαιότερα και πλέον φημισμένα ανώτατα εκπαιδευτικά Ιδρύματα να είναι αυτά που έχουν" έδρα Κόκκαλη"? Μήπως δεν είναι η έδρα "ρετσίνα Κουρτάκη" η αιτία ,αλλά πιανώμαστε από αυτήν εθελοτηφλούντες?

Είναι και η έδρα Σεβαστή αλλά το πρόβλημα με τη χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων, είναι σοβαρό και θα προσπαθήσω να εκφράσω την άποψη μου γι αυτό.

Ομως καλά το είπες, αυτά που έχουν "έδρα Κόκκαλη" είναι από τα πλέον φημισμένα Ανώτατα Ιδρύματα, το ζήτημα είναι αν αυτά είναι ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ή αν είναι εκπαιδευτικά.

ΚΑι εκεί βρίσκεται και ο προβληματισμός της χρηματοδότησης.

Τιείναι αυτό που χρηματοδοτεί η ιδιωτική πρωτοβουλία στα Ανώτατα Ιδρύματα;

Την ελέυθερη έρευνα;

Τη γενική γνώση;

Την ιστορική αναδίφηση;

Αυτές οι ΄"έδρες Κόκκαλη" σε ποιό αντικέιμενο εστιάζονται; Σε πανεπιστημιακό;

Υπάρχει έρευνα σε κανένα Πανεπιστήμιο του κόσμου, η οποία να χρηματοδοτείται ιδιωτικά, χωρίς στόχο και σκοπό συγκεκριμένο και φυσικά της επιλογής του χρηματοδοτούντος;

Αυτό λοιπόν είναι το ζήτημα.

Οτι αυτό που εμείς οι Ελληνες λέμε ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, δεν έχει καμμία σχέση με τα φημισμένα Ανώτατα Ιδρύματα που αναφέρεις.

Νοείται στην εκπαιδευτική ιστορία της Ελλάδας, αλλά και στη πολιτισμική της κουλτούρα, η έννοια του Πανεπιστήμιου να είναι ταυτόσιμη ενός οργανισμού, που κάνει έρευνα και στη συνέχεια πατεντάρει το ανθρώπινο γονιδίωμα;;

Η πρώτη ερώτηση στο Χαρβαρντ είναι :

"Η ιδέα σου ποσα λεφτά μπορεί να βγάλει;"

Αυτό είναι Πανεπιστήμιο;;

Πόσες από τις έρευνες , μελέτες, και αναζητήσεις των αρχαίων, πόσες από τις "άχρηστες γνώσεις" των Ελλήνων φιλοσόφων, θα χρηματοδοτούσε ένας ιδιώτης σήμερα σε ένα "χορηγικό" Πανεπιστήμιο;

Ιδού λοιπόν γιατί η " έδρα Κόκκαλη" , δεν μπορεί να είναι συμβατή με το Πανεπιστήμιο.

Γιατί ο κατέχων το χρήμα, προσδιορίζει και το περιεχόμενο της έρευνας, το οποίο δεν προάγει την επιστήμη αλλά τα οφέλη των χρηστών της πατέντας που θα παράγει.

Εξ ου και δείκτης επιτυχίας των σύχρονων "πανεπιστημίων" είναι και ο εριθμός των διπλωμάτων ευρεσιτεχνείας που κατέχουν.

Μπορούμε να ξαναγυρίσουμε στο απόλυτα δημόσια χρηματοδοτούμενο, και απόλυτα ελεύθερο πανεπιστήμιο;

Αποψη μου είναι πως όχι, δεν μπορούμε.

ΚΑι δεν μπορούμε γιατί, το σύνολο σχεδόν των εκπαιδευτικών των Ανωτάτων Ιδρυμάτων, είναι γαλουχημένοι με τη νοοτροπία του "στόχου", της σκοπιμότητας, και της οφελιμότητας με οικονομικούς όρους, των σπουδών.

Λείπουν οι δάσκαλοι πλέον που θα κάνουν το Πανεπιστήμιο ελεύθερο πεδίο γνώσεων έρευνας και διαλογισμού.

Μπορούμε όμως να θεσμοθετήσουμε εμείς εδώ στη μικρή Ελλάδα, ένα μοντέλο που θα χρηματοδοτείται μικτά από δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια, αλλά το ακαδημαικό του πρόγραμμα, δεν θα υπόκειται σε κανένα έλεγχο σκοπιμότητας.

Τα πετυχημένα Ανώτατα Ιδρύματα του εξωτερικού, δεν είναι δυστυχώς Πανεπιστήμια, είναι χώροι συγκέντρωσης και εκπαίδευσης ειδικών ανθρώπων, στη παραγωγή ιδεών με σκοπό το κέρδος.

ΚΑι οι προτάσεις του Υπουργείου, τελείως ανεύθυνα , έχουν αντιγράψει αυτό το μοντέλο, και επιχειρούν να το μεταφυτεύσουν στην Ελληνική πραγματικότητα.

Ξεχνούν όμως ότι άλλο Ελλάδα και άλλο Αμερική.

1.- Στην Αμερική οι επιχειρήσεις επενδύουν στα Ανώτατα Ιδρύματα, με σκοπό οι ανακαλύψεις, να τους αποφέρουν κέρδη μετά από χρόνια. Στην Ελλάδα:

α.- Δεν υπάρχει ούτε μία επιχείρηση που να έχει ερευνητικό τμήμα.

β.- Δεν υπάρχουν επιχειρήσεις που να έχουν έστω και στοιχειώδη πενταετή ή δεκαετή προγραμματισμό.

γ.- Ακόμα και αν υπάρχουν , δεν μπορεί να εμπιστευτούν κεφάλαια σε Ανώτατα Ιδρύματα με δεκαετή ορίζοντα απόδοσης.

δ.- ακόμα και αν υπάρχουν όλα τα παραπάνω, δεν υπάρχουν τόσες επιχειρήσεις ώστε να χρηματοδοτήσουν το τμήμα των Πανεπιστημίων, που η πρόταση προβλέπει.

2.- Ποιο προσωπικό θα κάνει την έρευνα;

Η κόρη, ο γιός , ο αρραβωνιαστικός και ο μπατζανάκης του κυριου καθηγητή, που "αξιοκρατικά" έχουν καταλάβει θέσεις εκπαιδευτικών στο ίδιο ή ΣΕ ΑΛΛΑ ΠΑνεπιστήμια;

Με ποια υποδομή θα κάνει έρευνα;

Με τα βολτόμετρα και τα αμπερόμετρα κινητού σιδήρου;;

3.- Αν χρειαστεί, κάποια επιχείρηση, για να πάρει αποτέλεσμα σε ένα ερευνητικό της πρόγραμμα, να χρηματοδοτήσει, τα πάντα, υλικοτεχνική υποδομή, εκπαιδευτικό προσωπικό, εγκαταστάσεις, κλπ. τότε γιατί να μη στήσει ένα ερευνητικό κέντρο δικό της, να της έρθει και φτηνότερα να το ελέγχει και καλύτερα;

4.- Ποιος θα χρηματοδοτήσει τις λεγόμενες "άχρηστες" σπουδές, φιλοσοφία, θέατρο, μουσική, γενική φυσική, γενικά μαθηματικά, κλπ.

Η Υπουργός αυτό που προτείνει είναι η δημιουργία χρησιμοθηρικών σχολείων, που είναι απόλυτα συμβατά με το μοντέλο που έχουν γνωρίσει όλοι όσοι σπούδασαν στο εξωτερικό.

Ομως μεγάλα μυαλά, αυτές οι χώρες ψάχνουν πλέον στην Ινδία, την Ελλάδα , και σε αλλες χώρες όπου, η συγκριτική σκέψη, διαμορφώνεται μέσα από γενική παιδεία, πολυεπιστημινική και φαινομενικά "άχρηστη".

ΑΝ λοιπόν η Ελλάδα θέλει να εξυγιάνει την Ανώτατη εκπαίδευση μπορεί να κάνει πολύ απλά πράγματα:

1.- Υποχρέωση καθημερινής παρουσίας των εκπαιδευτικών στα Πανεπιστήμια με συγκεκριμένο ωράριο.

2.- Επανέλεγχος και επανάκριση ΟΛΩΝ των εκπαιδευτικών, τουλάχιστον οσο αφορά την ύπαρξη γνήσιων τυπικών προσόντων.

3.- Χρηματοδότηση έρευνας με συγκεκριμένους στόχους που θα εξυπηρετούν το κοινωνικό σύνολο, και θα εξοικονομούν πόρους.

4.- Απόλυτη ασυλία στη διακίνηση ιδεών, εντός των Πανεπιστημιακών χώρων, για τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, πλήρης κατάργηση του Ασύλου, για οποιονδήποτε, δεν αποτελεί μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Θα μπορούσα να αναφέρω και πολλές άλλες προτάσεις οι οποίες δείχνουν ότι υπάρχει τρόπος, αλλά που επίσης δείχνουν ότι δεν υπάρχει θέληση και γνήσια επιθυμία.

Οσο για το σχέδιο, και μόνο ότι το παρουσιασε στη σύνοδο των πρυτάνεων των Πανεπιστημίων, χωρίς να καλέσει ούτε καν τον προεδρεύοντα της συνόδου των προέδρων των ΤΕΙ, παρότι αφορά το ίδιο και τα ΤΕΙ, δείχνει το στόχο.

Μέσα στην αναμπουμπούλα του μνημονίου, λαμπρή ευκαιρία να ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ κατ ουσίαν τα ΤΕΙ, να ησυχάσουμε και με το βραχνά των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τους, να ικανοποιήσουμε και το σκληρό πυρήνα του ΤΕΕ, μέλη του οποίου είμαστε.

Αλλά τρεις μήνες διαβούλευση θα έχουμε, ας περιμένουμε να δούμε, αν στο τέλος των τριών μηνων θα μιλάμε με την ίδια Υπουργό. με την ίδα κυβέρνηση, με τις ίδιες συνθήκες.

 

 

 

Σχόλια

26/10 16:06  georgepag
¨ΑΝ λοιπόν η Ελλάδα θέλει να εξυγιάνει την Ανώτατη εκπαίδευση μπορεί να κάνει πολύ απλά πράγματα:
1
2
3
...¨

Γνώμη μου είναι οτι θα πρέπει να αλλάξει όλο το σύστημα από το νηπιαγωγίο μέχρι και το λύκειο να αλλάξει και την νοοτροπία βολέματος με τις πλάτες των γονιών και ΙΣΩΣ στην επόμενη γενιά να έχουμε πετύχει κάτι.
Δεν γίνετε να αναβαθμίσουμε τα ΑΕΙ οταν στις ηλικίες που διαμορφώνονται οι αυριανοί φοιτητές επικρατεί νοοτροπία ¨Κάνουμε τα πάντα για να χάσουμε μάθημα¨
¨Οι καθηγητές είναι βλάκες¨
¨Θα μας βολέψει ο μπαμπάς¨
26/10 18:21  σεβαστη
Κατάλαβα τι εννοείς.
Το σχέδιο της Διαμαντοπούλου απεχθές.
Η δική σου εμπεριστατωμένη τοποθέτηση,σχεδόν ανέφικτος.
Αν για αρχή συναντηθούν αυτά τα δύο κάπου στη μέση?
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
8 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ, ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ BLOG, ΑΠΟ ΜΑΚΡΥΝΕΣ ΧΩΡΕΣ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΕΡΟΥ ΚΛΠ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΚΑΝΕΤΕ.

Σ αυτή τη γωνιά του ιστοχώρου, προσπαθούμε να διατηρήσουμε τη ψυχική μας ισορροπία, αντιδρώντας, και σχολιάζοντας θετικά ή αρνητικά κάθε τι που μας ενοχλεί, ή μας αρέσει.
Εχουμε ένα κανόνα.
Λέμε την αλήθεια, χωρίς φόβο , πάθος και προκαταλήψεις.
Και φυσικά λέμε τη γνώμη μας, απλά και μόνο.
Μπορεί σωστή, μπορεί λάθος, είναι η γνώμη μας, ακηδεμόνευτη, όπως ακριβώς διαμορφώνεται πρωτογενώς.
Μέσα στα πολλά που γράφουμε, θα υπάρξουν και ανοησίες, και αντικρουόμενες απόψεις, και λάθη.
Οσο θα υπάρχουν αυτά θα επιβεβαιώνουν ότι είμαστε ακόμα ζωντανοί.
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις