ΗΡΑΚΛΗΣ
ελεύθερος πολίτης είναι ο ενεργός πολιτης, ελεύθερος άνθρωπος είναι ο σκεπτόμενος άνθρωπος
Σύνδεσμοι


Θαυμάστε "Μητροπολίτη", θαυμάστε "εκπρόσωπο" του Θεού.
1729 αναγνώστες
Δευτέρα, 2 Αυγούστου 2010
14:24

 

Η είδηση είναι παρμένη από το newsit.

 


Η εκκλησία της αγάπης και της συμπόνοιας έδειξε το πιο σκληρό της πρόσωπο. 'Εστειλε στην κυριολεξία "αδιάβαστη¨μια χαροκαμένη μάνα η οποία μην αντέχοντας τον χαμό του γιού της έδωσε τέλος στην ζωή της. Η σκληρήτητα ήταν τόση, που ούτε τις καμπάνες δεν άφησε η Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης να χτυπήσουν πένθιμα.
Τι κι αν οι συγγενείς της 47χρονης μάνας έδειξαν ιατρικές γνωματεύσεις στην Μητρόπολη Σερβίων και Κοζάνης, που έλεγαν οτι μετά το θάνατο του παιδιού της είχε ψυχολογικά προβλήματα, τι κι αν έγιναν παρεμβάσεις και από τοπικούς φορείς.

Ο Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης, Παύλος, ανένδοτος! Δεν άλλαζε με τίποτα γνώμη και δεν άκουγε τις ικεσίες των ανθρώπων που την γνώριζαν και την αγαπούσαν.

Η 47χρονη γυναίκα τελικά κηδεύτηκε αδιάβαστη και μεταφέρθηκε στα μνήματα από το σπίτι της, χωρίς να περάσει από την εκκλησία.

Η εντολή του "τυπολάτρη" μητροπολίτη Σερβίων και Κοζάνης κ. Παύλου ήταν ρητή και κατηγορηματική: "Δεν θα γίνει νεκρώσιμη ακολουθία".

Το μοιραίο λάθος της 47χρονης, το τραγικό της αμάρτημα ήταν οτι είχε βάλει η ίδια τέλος στη ζωή της, μην αντέχοντας την πρόσφατη απώλεια του γιου της σε τροχαίο.

  Ακόμα και ο ιερέας του χωριού δεν είχε αντίρρηση -σύμφωνα με τους κατοίκους- να τελέσει τη νεκρώσιμη ακολουθία.
Ομως, η απάντηση του απεσταλμένου από την Κοζάνη ήταν κατηγορηματική: Οι ιεροί κανόνες της Εκκλησίας απαγορεύουν τη μνημόνευση του αυτόχειρα, ανεξάρτητα από τον λόγο της αυτοκτονίας. Μάλιστα απαγόρευσε στον ιερέα ακόμα και να χτυπήσει πένθιμα την καμπάνα.

Ολο το χωριό συνόδευσε την 47χρονη γυναίκα στην τελευταία της κατοικία και η οργή για την σκληρή στάση της μητρόπολης ήταν μεγαλύτερη και από την θλίψη για τον χαμό της χαροκαμένης μάνας.

Την αποκαλούσαν «λεβέντισσα», στο χωριό κι αυτό γιατί  ήταν από τις πιο δραστήριες γυναίκες της τοπικής κοινωνίας, ψυχή του τοπικού χορευτικού συλλόγου και άλλων λαϊκών δρωμένων, μέχρι τον περασμένο χειμώνα, όταν έχασε τον γιο της σε τροχαίο στη Λήμνο, όπου υπηρετούσε τη στρατιωτική του θητεία.

Από τότε, σύμφωνα με τους συγχωριανούς της, κλείστηκε στον εαυτό της, αρρώστησε και έπαιρνε ψυχοφάρμακα. Την περασμένη Παρασκευή, 7 μήνες μετά, έκανε το απονενοημένο διάβημα, πηδώντας στη λίμνη Πολυφύτου στην περιοχή του Ρημνίου.

Σημειώνεται πως δεν είναι η πρώτη φορά που ο μητροπολίτης Παύλος προκαλεί το δημόσιο αίσθημα. Η πιο πρόσφατη ήταν η ιδιόχειρη επιστολή του προς τον πρώην δήμαρχο Κοζάνης Γ. Παγούνη, με την οποία τον απειλούσε πως θα... λογοδοτήσει στην Αγία Αικατερίνη στον άλλο κόσμο, γιατί είχε τολμήσει να καταγγείλει την ανέγερση μικρού ναού της ίδιας Αγίας σε κοινόχρηστο χώρο στον αύλειο χώρο της μητρόπολης.
 
 
"Μητροπολίτη",
συγνώμη αλλά είστε κοινός καραγκιόζης.
Και όχι μόνο εκπρόσωπος του Θεού δεν είστε, αλλά ούτε εκπρόσωπος του διαβόλου δεν μπορείτε να λογίζεστε.
Γιατί μπροστά στο θάνατο του παιδιού, και το πόνο που φέρνει στη μάνα ο χαμός του παιδιού της , τίποτε δεν μπορεί να αντισταθεί, ούτε ο διάβολος.
Προφανώς εσείς δεν μπορείτε να ξέρετε τι θα πει μάνα, αφού δεν μπορείτε να γνωρίζετε τι θα πει πατέρας.
Και απορώ πως έχετε τη θρασύτητα να λέτε τη φράση "ο υιός του Θεού",
όταν δεν έχετε βιώσει κανένα από αυτά τα συναισθήματα.
 
Καραγκιοζάκο "Μητροπολίτη Σερβίων και Κοζάνης",
 
ο Χριστός, όχι ο δικός σου βλάκα, ο δικός μου Χριστός, ο Χριστός των εκατομυρίων πιστών με συναισθήματα και αγάπη, πέθαινε στο σταυρό και κύτταγε πως θα εξασφαλίσει τη μητέρα του, και αυτή η μάνα, κάτω από το σταυρό έχυνε μαύρο δάκρυ, βλάκα Μητροπολίτη, για το παιδί της.
Και το δάκρυ της Παναγιάς για το γιο της,
είναι δέκα αυτοκτονίες κοινών μανάδων,
ηλίθιε "Μητροπολίτη".
Ούτε τη πράξη της δεν είσαι ικανός να καταλάβεις, παπά της πλάκας.
Δεν μπορείς να καταλάβεις ότι αυτή η μάνα, πίστευε όσο πιστεύει όλη η ιερά Σύνοδος μαζί τρομάρα σου.
Και απόδειξε τη πίστη της.
Τι νομίζεις ότι έκανε βλάκα "μητροπολίτη", με τη πράξη της η ΜΑΝΑ;;
Πήγε κοντά στο παιδί της γιατί δεν μπόρεσε να αντέξει το χαμό του.
Απόδειξε τη πίστη της στη μετα θάνατο ζωή,
απόδειξε τη πίστη της στο Θεό,
γι αυτό και έφυγε από αυτή τη ζωή , για να πάει στην άλλη ,
εκεί που θα βρει το γιό της.
Εσύ όμως καραγκιοζάκο δεν πιστέυεις πουθενά, παρά μόνο στο χρήμα, και στην υποταγή.
Θέλεις υπηκόους πρόβατα, και όχι ανθρώπους με αισθήματα, με καρδιά με ψυχή, ανθρώπους όπως τους έφτιαξε ο Θεός.
Που αν υπάρχει, πρέπει να κατέβει και να σε φτύσει.
 
Οχι γιατί παραποιησες όλες τις εντολές του για συγνώμη,
αλλά γιατί απλά είσαι ένα άτομο,
που δεν μπορεί να το έφτιαξε εκείνος.
 
Και θα περιμένω με αγωνία,
την ενέργεια του Αρχιεπίσκοπου,
τουλάχιστον , έστω και μετά θάνατον,
να μη σου περάσει,
και να φύγει η ΜΑΝΑ, διαβασμένη.
 
Οχι γιατί έχει καμμιά σημασία,
χεσμένο σε έχει εσένα ο Θεός,
αλλά για να μη σου περάσει.
 
Ο Θεός έτσι κι αλλιώς,
έχει ήδη αγκαλιάσει τη μάνα,
και η Παναγία κλαίει μαζί της,
για το χαμό του γιού της.
Μάνα είναι και καταλαβαίνει.
Δεν είναι "Μητροπολίτης".

 

Σχόλια

02/08 15:45  ditaset
ειναι πραγματι εξοργιστικο.απο την αλλη πλευρα ομως με αυτες τους τις πραξεις μας βοηθουν να αποτιναξουμε μια ωρα αρχιτερα αυτα τα τσιμπουρια απο πανω μας.
02/08 15:48  Πι-πι το παπί
Καλά ότι είναι φανατικός και βλαξ ο μητροπολίτης ούτε κουβέντα.
Από την άλλη βέβαια η μάννα είτε πήγε διαβασμένη είτε αδιάβαστη ένα και το αυτό είναι.
02/08 16:47  Ηρακλής
Σωστά, αλλά πρέπει να δούμε και τη πλευρά της επιροής που έχουν όλοι αυτοί στο μέσο Ελληνα που είναι υπερβολικά θρησκευόμενο άτομο, ή άτομο με βαθειά χαραγμένη την έννοια της πίστης.
Επιροή ακόμα και πολιτική.
02/08 17:01  ditaset
ηρακλη σε αυτο που λες δεν φταινε αυτοι αλλα ο''μεσος ελληνας'' που λες και εσυ. θελω να πω οτι αν καποιος πρεπει να αλλαξει αυτος δεν ειναι οι παπαδες γιατι απλα αυτοι κανουν τη δουλεια τους.αγερωχοι και ατεγκτοι αυτοι καθως κυβερνουν ελεω θεου,υποτελεις φοβισμενοι και ανασφαλεις εμεις καθως εκλιπαρουμε για ενα εισιτηριακι καταστρωμα για την αλλη ζωη.
02/08 17:15  Ηρακλής
πολύ βαθύ το θέμα ντιτα, όχι στη βάση της θρησκείας, αλλά φιλοσοφικά στη βάση της αβεβαιότητας, και του πεπερασμένου του μυαλού του ανθρωπου, που αρνείται την πραγματικότητα.
02/08 18:10  σεβαστη
O φετφάς του μητροπολίτη ,ήταν για να τρομοκρατήσει τους ζωντανούς και να δείξει ποιός έχει τον τελευταίο λόγο στην ζωή και τιν θάνατο των πιστών.
Τόλμησε κανείς να απόσχει από την λειτουργίας;
02/08 19:40  Nastybishop
Εγώ προσωπικά δεκάρα δεν δίνω αν θα με διαβάσει ο τάδε ή ο δείνα χριστέμπορος όταν με το καλό τα τινάξω.

Αλλά υπάρχουν όμως άλλοι που για αυτούς έχει τεράστια σημασία..ιδιώς οι συγγενείς και οι κοντινοί άνθρωποι της εκλιπούσης.

Απαράδεκτος ο παπάς που έβαλε το φορμαλισμό και τη γραφειοκρατία πάνω από τον ανθρώπινο πόνο.
02/08 20:00  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Τώρα που το συζητάμε, νόμος για την καύση υπάρχει, αδειοδοτήσεις ΔΕΝ!.. με βλέπω στη Βουλγαρία όπως έχω κλείσει προ ετών με το σχετικό κοράκι...
02/08 20:24  Ηρακλής
Το θέμα δεν είναι καύση ή ταφή. Το θέμα είναι ότι μπροστά στη μάνα που χάνει το παιδί της, δεν υπάρχει δύναμη που να αντισταθεί.
Ο καραγκιόζης, προκαλεί όχι μόνο το δημόσιο αίσθημα αλλά και αυτή καθεαυτή την ανθρώπινη υπόσταση.
Ο τύπος είναι ψυχοπαθής και πρέπει κάποιος να τον στείλει στο ψυχιατρείο, και όχι να τον προσκυνάνε οι παράγοντες επειδή έχει δύναμη.
Και πάντα ισχύει αυτό που λέει ό Νάστυ.
Η θρησκευτικότητα είναι πανάρχαια πίστη, και άρρικτα συνδεδεμένη με τον άνθρωπο , και όχι με το κάθε ψυχοπαθή παπά ο οποίος την προσβάλλει βάναυσα.
Προσωπικά, αν ήμουν εκεί, θα κτυπούσα τη καμπάνα και θα έβαζα τη μάνα στην εκκλησία με το έτσι θέλω. Δεν είναι του πρόσκαιρου στη θέσημ ψυχοπαθή, η εκκλησία. Η εκκλησία είναι ιδιοκτησία του λαού που θρησκεύεται.
02/08 20:55  broker1
<<Που αν υπάρχει, πρέπει να κατέβει και να σε φτύσει.>>
Αφου λοιπον <<μυθικε ηρωα>> αμφιβαλεις αν υπαρχει ο θεος και δη ο τριαδικος,τοτε τι σε κοπτουν τα μυστηρια της εκκλησιας του?
Και αυτα ιδιοκτησια σου ειναι?

υ.γ. συγγνωμη τωρα αποχωρω γιατι το στομα σου,μυριζει σαν βοθρος...
02/08 21:23  ΣΟΛΩΝ (όχι ο σοφός)
Hρακλή
Περιττό να σου πω που τον έχει γραμμένο αυτόν τον κολλημένο η δύστυχη γυναίκα που κατάφερε μ'αυτό τον τρόπο να λυτρωθεί.
Πολλώ δε μάλλον τα τελετουργικά και τα διαβάσματα των παπάδων.
Αυτό βέβαια, καθόλου δεν σημαίνει ότι δεν έχεις δίκιο σ'όσα του σούρνεις, αλλά δεν πιστεύω να εννοείς ότι θα κατέβει κανείς να τιμωρήσει, να μαλώσει ή να παρηγορήσει κανένα.
Καλά τα λένε η Σβαστή κι ο Νάστυ...
02/08 21:53  oberon
«Μάλιστα απαγόρευσε στον ιερέα ακόμα και να χτυπήσει πένθιμα την καμπάνα.»

Είναι σ-ί-γ-ο-υ-ρ-ο ότι η καμπάνα δ-ε-ν χτύπησε χαρμόσυνα που έφυγε το … κάθαρμα που τόλμησε να δώσει τέλος στη ζωή του, ενώ απαγορεύεται ;

Μήπως είναι μια καλή ιδέα herr μητροπολίτη ; Έστω για την επόμενη, αφού αυτή δεν την προλάβαμε.
02/08 21:53  oberon
«Προφανώς εσείς δεν μπορείτε να ξέρετε τι θα πει μάνα, αφού δεν μπορείτε να γνωρίζετε τι θα πει πατέρας.»

Sorry, εδώ καίγονται μαζί με τα ξερά και τα χλωρά και κάποια ξερά μπορεί να πάνε να την βγάλουν καθαρή !

1. Όποιος δεν έχει παιδιά δεν ξέρει τι θα πει πατέρας ;
2. Όποιος έχει παιδιά ξέρει τι θα πει πατέρας ;
3. Όποιος ξέρει τι θα πει πατέρας ξέρει τι θα πει μάνα ;
4. Όποιος ξέρει τι θα πει μάνα δεν ψάχνει παρακάτω ;
5. Όποιος δεν ψάχνει παρακάτω είναι πιο αθώος από τον herr ;
6. Όποιος ψάχνει παρακάτω μήπως βρίσκει κάποιους πολύ πιο ένοχους από τον herr ;
7. Όποιος της στάθηκε για να βρει reason to live (ή έστω ενεργεί έτσι σε αντίστοιχες περιπτώσεις) ας μιλήσει ! Οι υπόλοιποι …

«Θεός σχωρέστην».
Ας βρούμε οι υπόλοιποι reasons.
02/08 21:57  oberon
Ηρακλή,

Είχα πει να μην ξαναμπώ στο blog σου αλλά ξέρεις έπεσες και εσύ στην περίπτωση …

Πού να ήξερες.

Συμπάθα με.
02/08 22:16  ΕΝΑΠ
Πάντως, Ο Θεός μας δοκιμάζει. Δοκιμάζει την πίστη μας σε Αυτόν.
Εμείς οφείλουμε να ακολουθούμε το θέλημά Του, όσο δύσκολο και αν είναι και το ίδιο πρέπει να πράττουν και οι πατέρες της Εκκλησίας μας.

Θυμηθείτε την θυσία του Αβραάμ.
02/08 23:24  Ηρακλής
oberon
Εχεις απόλυτο δίκιο, σίγουρα δεν έλαβα υπ όψιν μου πολλές περιπτώσεις, αλλά ελπίζω να δεχτείς ότι η παρατήρηση μου δεν αφορούσε κοσμικούς. Επί πλέον , έχοντας ζήσει προσφιλείς θανάτους, πρόσφατα, και μάλιστα ιδιαίτερα πιστών ανθρώπων, έχω γίνει πολύ ευαίσθητος σε συμπεριφορές σαν του "Μητροπολίτη".
Συγνώμη σε κάθε περίπτωση.
Broker1
Είσαι από αυτόν τον πλανήτη;
Μυστήριο της εκκλησίας είναι η συμπεριφορά του φίλου σου;
Εσένα να σε βρίσω γιατί; Εγώ βρίζω την εξουσία, όχι τα θύματα της.
ΕΝΑΠ
Φαντάζομαι ότι αντιλαμβάνεσαι ότι δεν κρίνω τη θρησκευτικότητα, ή τα δόγματα που καθένας μας έχει δικαίωμα να πιστεύει. Κρίνω, και θυμώνω από μία ζωώδη συμπεριφορά κάποιου που θέλει να αυτοαποκαλείται εκπρόσωπος του Θεού.
Σοβαρά πιστεύεις ότι η πίστη σου στο Θεό ή δική σου, ή δική μου, όλων μας, έχει σχέση με αυτόν τον τύπο, ή με τη συλλογιστική που στη κουβέντα μας εκφράζει ο broker1;
Υπάρχει έστω και ένας πιστός, που θα αρνιόταν ευλογία σ αυτή τη μάνα;
Εκτός φυσικά από τα φανατικά τάγματα των διάφορων Μητροπολιτών που αγαπάνε το Θεό και τον άνθρωπο, όσο εγώ ξέρω Κινέζικα.
02/08 23:31  Ηρακλής
Oberon
θέλω να επανέλθω στο σχόλιο σου.
Είναι απόλυτα σωστό αυτό που λες.
Οποιος προσπάθησε να της βρει ένα λόγο για να μη χάσει αυτή η γυναίκα τα μυαλά της ας μιλήσει, οι άλλοι ας το βουλώσουν, μαζί τους κι εγώ.
Ομως το ελαφρυντικό μου είναι, ότι εξετάζω τη στάση του εκπρόσωπου του Θεού, ΜΕΤΑ το θάνατο, και όχι την ΠΡΙΝ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ στάση μιας ολόκληρης κοινωνίας, ενός ολόκληρου κοινωνικού συστήματος , που δεν υπάρχουν , και που οδηγούν κάθε αδύναμο κρίκο, στην απομόνωση, στην αυτοκαταστροφή.

03/08 13:40  Πι-πι το παπί
Από αυτά που γράφει η ΕΝΑΠ εγώ κατάλαβα ότι ο Θεός δεν έχει με τι να ασχοληθεί και κάθεται και ασχολείται με το αν ο καθένας μας πιστεύει ή όχι.
Σοβαρότατη απασχόληση!Ασε μας ρε ΕΝΑΠ τώρα να χαρείς..
05/08 20:47  oberon
Ηρακλή,

Ούτε την επεξήγηση για τα περί κοσμικών αποδέχομαι. Έχω γνωρίσει (μια δεκάλεπτη συνομιλία όλη και όλη) ηγούμενο στο Άγιο Όρος που παραήξερε από αυτά που λες.

Λάβε υπ' όψιν σου ότι είμαι αγριοχρίστιανος 3ης γενεάς.


05/08 20:56  oberon
Διαφωνώ αγρίως και με τα περί αδύναμου κρίκου.

Απ' ό,τι γράφεις ήταν μια γυναίκα μόνη, με τα ενδιαφέροντά της, που μεγάλωνε ένα παλικάρι.

Σίγουρα πολλοί και πολλές την ζήλευαν. Και πέσαν να την "υποστηρίξουν" όταν έχασε τόσο άδικα το καμάρι της.

Μπορούσε να βρει reason to live. Αλλά κάποιοι την "βόηθησαν" πολύ, τόσο που δεν βρήκε ούτε αυτό που μπορούσε να βρει σε ένα έρημο νησί.

Υπόθεση κάνω, αλλά ξέρω τί λέω. Από παρηγορητές και καλοθελητές γεμάτος ο τόπος μας.

Λένε στα μέρη σου "Άμα έχεις τέτοιους φίλους, τί τους θέλεις τους εχθρούς";

Τώρα κυνηγάνε - λες και δεν τους ξέρουμε - τον herr ...


05/08 21:10  oberon
Είναι κ-α-ι η άγνοια. Κάποτε ξέραμε από συναισθηματική στήριξη σε αυτόν τον τόπο.

Σε έχει στηρίξει στα αστήριχτα γριά με δύο - τρεις λέξεις ;

Τώρα σου λένε "μην κλαις" στην κηδεία και σου δίνουν και "εξελιγμένα" φάρμακα για να μην τυχόν και κλάψεις.

Ποιος σε αφήνει στον πόνο σου να βυθιστείς, μήπως βιώσεις τα συναισθήματά σου και βρεις δικές σου δυνάμεις να ζήσεις;

Και, αν θέλει να βοηθήσει, να σε ρωτήσει ή καλύτερα να μαντέψει τί θέλεις, αντί για ό,τι του κατεβάζει το ξεροκέφαλό του.

Άντε τσαντίστηκα.
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
23 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ, ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ BLOG, ΑΠΟ ΜΑΚΡΥΝΕΣ ΧΩΡΕΣ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΕΡΟΥ ΚΛΠ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΚΑΝΕΤΕ.

Σ αυτή τη γωνιά του ιστοχώρου, προσπαθούμε να διατηρήσουμε τη ψυχική μας ισορροπία, αντιδρώντας, και σχολιάζοντας θετικά ή αρνητικά κάθε τι που μας ενοχλεί, ή μας αρέσει.
Εχουμε ένα κανόνα.
Λέμε την αλήθεια, χωρίς φόβο , πάθος και προκαταλήψεις.
Και φυσικά λέμε τη γνώμη μας, απλά και μόνο.
Μπορεί σωστή, μπορεί λάθος, είναι η γνώμη μας, ακηδεμόνευτη, όπως ακριβώς διαμορφώνεται πρωτογενώς.
Μέσα στα πολλά που γράφουμε, θα υπάρξουν και ανοησίες, και αντικρουόμενες απόψεις, και λάθη.
Οσο θα υπάρχουν αυτά θα επιβεβαιώνουν ότι είμαστε ακόμα ζωντανοί.
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις