ΗΡΑΚΛΗΣ
ελεύθερος πολίτης είναι ο ενεργός πολιτης, ελεύθερος άνθρωπος είναι ο σκεπτόμενος άνθρωπος
Σύνδεσμοι


Προτάσεις για την Παιδεία: ΑΡΧΑΙΑ, ΑΡΧΑΙΑ, ΑΡΧΑΙΑ.
1146 αναγνώστες
Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2009
00:26

Δεν είμαι φιλόλογος, είμαι μηχανικός, και ασχολούμαι με την παιδεία σαν εκπαιδευτικός ΤΕΙ τα τελευταία τριάντα χρόνια.

Εχω δει πολλές "μεταρυθμίσεις στη παιδεία" δύο εξ αυτών εγκληματικές.

Τα πολλά λόγια είναι φτώχια.

Καμμιά πρόταση αλλαγών στη Παιδεία δεν πρόκειται να φέρει αποτελέσματα,

αν δεν περιλαμβάνει την επαναφορά της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών,

και ιδιαίτερα του Συντακτικού της,

στην έκταση που υπήρχε πριν τα εγκλήματα Ράλλη,

και ακόμα περισσότερη.

Περνάνε από τα χέρια μου,  τα τελευταία τριάντα χρόνια φοιτητες που προέρχονται από τα λύκεια της Χώρας, και έχω πλήρη εικόνα της ποιότητας των γνώσεων, αλλά και της δυνατότητας έκφρασης των νέων, όπως αυτή εξελίχτηκε όλα αυτά τα χρόνια.

Και αυτή η εικόνα είναι δραματικά αποκαρδιωτική.

Ολοι όσοι είχαμε τη τύχη να διδαχθούμε αρχαία Ελληνικά, έχουμε άλλες δυνατοτητες εκφρασης, άλλες δυνατότητες κατανόησης των εννοιών, ανεξάρτητα από το αντικείμενο μας, και φυσικά άλλη συναισθηματική φόρτιση στις λέξεις που χρησιμοποιούμε.

Οι λέξεις για κάποιον που έχει διδαχθεί συντακτικό έχουν άλλη ομορφια, και κρύβουν άλλα συναισθήματα, σε σχέση με εκείνον που αγνοεί το συντακτικό και απλώς ακούει τον ήχο που αντιπροσωπεύει η λέξη.

ΦΕΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ.

ΚΑΝΤΕ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ,

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ,

ΔΩΣΤΕ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥΣ.

ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΗ ΤΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ,

ΟΠΟΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΤΕ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΕΝΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΈΝΟΥ.

 

Σχόλια

21/11 00:32  ΑΝΗΣΥΧΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ
Ξανά μπράβο Ηρακλή.

Καληνύχτα.
21/11 09:35  sok
Ηρακλή , τα Αρχαία διδάσκονται σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου .
Ειδικά στην Α Λυκείου διδάσκονται 7 ώρες τη
εβδομάδα !
21/11 10:26  Λουκρητια
Το 2001, η άννα διαμαντοπούλου, ως επίτροπος απασχόλησης και κοινωνικών θεμάτων πρότεινε τη θεσμοποίηση της αγγλικής γλώσσας ως επίσημης γλώσσας στην ελλάδα.
http://el.wikipedia.org/wiki/%ce%86%ce%bd%ce%bd%ce%b1_%ce%94%ce%b9%ce%b1%ce%bc%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%bf%cf%80%ce%bf%cf%8d%ce%bb%ce%bf%cf%85
21/11 11:18  romanov
Πολύ καλή πρόταση, αρκεί να μη χρεοκοπήσουμε. Για να καταλάβεις τι εννοώ
http://www.casss.gr/PressCenter/Articles/1612.aspx
21/11 12:57  Frixos
Βαθιά η αξίνα σου ,αγαπητέ Ηρακλή, αλλά βαθύτερες οι ρίζες του κακού.
Συνέχισε όμως μέχρι το νήμα...που ξέρεις...ίσως... νικήσεις τον εκβαρβαρισμό της παιδεία μας με συνθήματα παιδαγωγικού λαικισμού όπως "Οχι στα αιματοβαμένα γραπτά" που κατάντησε τους νέους μας να συννενοούνται με 300 λέξεις όλες και όλες.
Το σχολείο από χώρος μεταδοτικότητας γνώσεων κατάντησε χώρος επικοινωνίας.
Το παιδί έγινε το κέντρο του σχολείου αντί της διδασκαλίας και της μάθησης.

"Κύριος δίδωσί μοι γλώσσαν παιδείας, τού γνώναι ηνίκα δεί ειπείν λόγον, έθηκέ με..."

Θα συνιστούσα στους αγαπητούς εκπαιδευτικούς το πόνημα της Γαλλίδας συναδέλφου τους " Τα χαμένα παιδιά μας" Εκδόσεις ΠΟΛΙΣ

Δράττομαι της ευκαιρίας να συμπληρώσω την ιστορική διαδρομή του ελλαδικού κράτους με το δεύτερο οδυνηρό δημοσίευμα του Αλεξάδρου Παπαδιαμάντη, σχέσιν έχων με το προηγούμενο θέμα σας.Οι χρονικές αποστάσεις σηματοδοτούν περίπου όλες τις φάσεις της ιστορικής διαδρομής.

Εφημερίδα Ακρόπολις 1982
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης

" Α! αι εκλογαί, αυτή είναι η μόνη επί εβδομήκοντα έτη ασχολία μας, αφ΄ότου ηλευθερώθημεν, αφ΄ότου δηλαδή μετηλλάξαμεν τυράννους, τους οποίους δια των εκλογών φανταζόμεθα ότι αντικαθιστώμεν τάχα συχνότερον".
21/11 13:29  tidiabazw
ετουτα που γαρφεις φιλτατε ειναι σαφως προσωπικες εμπειριες, εικασιες και προφανως δεν στοιχιοθετουν καποια επιχειρηματα για το συμπερασμα σου.
Θα μπορουσα να πω οτι ειναι εντελως λαθεμενα, κατα την αποψη μου. Ισως επειδη εγω εχω αλλες εμπειριες απο την απεναντι οχθη. Δεν εγραψα ομως οτι θα πρεπει να καταργηθουν τα αρχαια και να γινονται 20 ωρες μαθηματικα την εβδομαδα.
Το συνολο των παραμετρων που θα εδιναν ωθηση στην παιδεια δεν μπορει να στηριζεται σε καποιες εμπειριες του ηρακλη ή του τιδιαβαζω και ευτυχως ετουτοι δεν θα εισακουστουν διοτι βαζοντας στο γραπτο τους λογο απλες παρατηρησεις, κανοντας ετουτες εικασιες και εμμεσα επιχειρηματα, υστερα, δεν μπορει παρα να ειναι επικινδυνοι.
Σχωρα με εαν αρχιζω ετσι σκληρα την απαντηση μου, ομως ετσι αντικειμενικα πρεπει να κρινουμε σε τετοια θεματα.

Δεν υπαρχει ελλειμα αρχαιας ελληνικης γλωσσας στο σχολειο. Αντιθετα υπαρχει μπουκωμα απο δαυτη με αποτελεσμα τα παιδια να την μισουν (ναι οπως στο λεω ειναι). Αντιθετα υπαρχει μεγαλο ελλειμα αρχαιας ελληνικης ιστοριας. Δηλαδη δεν γνωριζουν με τι ασχοληθηκε αυτος, τι εκανε ο αλλος, ποιος ο τροπος σκεψης ετουτων, πως φιλοσοφουσαν οι μεν, τι εκαναν οι δε κτλπ. Τα παιδια δεν γνωριζουν την ιστορια τους και τις μεγαλες μορφες που περασαν απο αυτο τον τοπο. Τους τιγκαρουμε και με 40% του προγραμματος σε εκμαθηση αρχαιας ελληνικης και συντακτικου και φτανουμε στο σημειο να βλεπουν σαν κινεζικη την αρχαιοελληνικη. Αυτο γινεται εφοσον δεν γνωριζουν απο που προηλθε και ποιοι την χρησιμοποιουσαν. Καλιστα λοιπον θα μπορουσα να δωσω την ιδεα να μειωσουμε λιγο τον οιδιποδα και την αντιγονη, να κανουμε λιγο περιεκτικοτερη την ελενη και να βαλουμε μεσα στο συστημα της θεωρητικης σκεψης εμπεδοκλη, ηρακλητο, σωκρατη κτλπ.
Το ελλειμα της παιδειας λοιπον βρισκεται στην πληθωρα 'ξυλινων' αρχαιων και στην μειωση της μαθηματικης παιδειας.
Υπαρχουν παιδια στην Γ λυκειου που δεν μπορουν να λυσουν απλα προβληματα ποσοστων ή απλα προβληματα αναλογιων.
Ετουτα σαφεστατα και δεν ειναι μικρο πο
21/11 13:39  tidiabazw
Ετουτα σαφεστατα δεν ειναι μικρο ποσοστο αγγιζει το 60-70% και προσωπικα το θεωρω επικινδυνο για την συνεχεια αυτου του τοπου.
Τελειωνοντας θα ηθελα να πω οτι καλο ειναι αυτοι που ασχολουνται με το νεο θεσμικο πλαιδιο για την παιδεια, να παρουν τις εμπειριες του καθε ηρακλη και να τις ενταξουν σαν απλες παραμετρους στην εξισωση που λεγεται παιδεια. Ευχης εργο θα ηταν η εξισωση αυτη να ειναι οσο το δυνατον περισσοτερο ουσιαστικη και αποδεκτη απο τους μαθητες.
21/11 17:09  Frixos
"Φωνή εν Ραμά ηκούσθη, θρήνος και κλαυθμός και οδυρμός πολύς.Ραχήλ κλαίουσα τα τέκνα αυτής, και ουκ ήθελε παρακληθήναι, ότι ουκ εισίν"
22/11 20:38  talbot
Hρακλή έχεις απόλυτο δίκιο.
Ισως το συντακτικό να μην χρειάζεται όπως τουλάχιστον εκτεταμένα το μαθαίναμε εμείς ακόμη και σε πρακτικά τμήματα και σχολεία.Σίγουρα όμως δεν θα γράφαμε ποτέ τον υπάρχων,της υπάρχον και άλλα που διαβάζουμε καθημερινά και κοντεύουμε να ξεχάσουμε τα όσα με κόπο μάθαμε φίλε tidiavazw,και δεν το μετανοιώσαμε.
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
30 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ, ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ BLOG, ΑΠΟ ΜΑΚΡΥΝΕΣ ΧΩΡΕΣ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΕΡΟΥ ΚΛΠ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΚΑΝΕΤΕ.

Σ αυτή τη γωνιά του ιστοχώρου, προσπαθούμε να διατηρήσουμε τη ψυχική μας ισορροπία, αντιδρώντας, και σχολιάζοντας θετικά ή αρνητικά κάθε τι που μας ενοχλεί, ή μας αρέσει.
Εχουμε ένα κανόνα.
Λέμε την αλήθεια, χωρίς φόβο , πάθος και προκαταλήψεις.
Και φυσικά λέμε τη γνώμη μας, απλά και μόνο.
Μπορεί σωστή, μπορεί λάθος, είναι η γνώμη μας, ακηδεμόνευτη, όπως ακριβώς διαμορφώνεται πρωτογενώς.
Μέσα στα πολλά που γράφουμε, θα υπάρξουν και ανοησίες, και αντικρουόμενες απόψεις, και λάθη.
Οσο θα υπάρχουν αυτά θα επιβεβαιώνουν ότι είμαστε ακόμα ζωντανοί.
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις