ΗΡΑΚΛΗΣ
ελεύθερος πολίτης είναι ο ενεργός πολιτης, ελεύθερος άνθρωπος είναι ο σκεπτόμενος άνθρωπος
Σύνδεσμοι


Ζιλ, Μελίνα , συγνώμη.
1201 αναγνώστες
Παρασκευή, 19 Ιουνίου 2009
22:10

( 21.35 Μ.Μ. ΜΕΤΑ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ.

ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΕ ΕΚΑΝΕ ΝΑ ΝΟΙΩΣΩ ΠΕΡΗΦΑΝΟΣ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΜΕ ΕΚΑΝΑΝ ΝΑ ΝΟΙΩΣΩ ΕΤΣΙ, ΕΠΩΝΥΜΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΩΝΥΜΟΥΣ.)

'Η Μελίνα εκλέγεται βουλευτής στα μεταπολιτευτικά κοινοβούλια της Ελλάδας και διορίζεται Υπουργός Πολιτισμού ξεκινώντας την, προσωπική της αρχικά, σταυροφορία για την επιστροφή των Ελγίνειων. Της συμπαραστέκεται τόσο ηθικά όσο και πρακτικά αξιοποιώντας τις γνωριμίες του για τον "Ελληνικό" στόχο. Μετά το θάνατο της, το 1994, ο Ζυλ Ντασσέν συστήνει το «Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη» προκειμένου να διατηρήσει την κληρονομιά της Μελίνας ζωντανή και να συνεχίσει τον αγώνα της.

Ως πρόεδρος του ιδρύματος οριοθετεί ως στόχους του Ιδρύματος την προβολή και διάδοση του Ελληνικού Πολιτισμού στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το συντονισμό πρωτοβουλιών για τον επαναπατρισμό των Μαρμάρων του Παρθενώνα και τη δημιουργία του Νέου Μουσείου Ακροπόλεως.

Χωρίς να προλάβει να δει του στόχους εκπληρωμένους, έχοντας όμως θέσει γερά θεμέλια και πλήρης ημερών, καλλιτεχνικής δημιουργίας και αγώνων, ο Ζυλ Ντασσέν έφυγε εχθές, 31 Μαρτίου 2008, σε ηλικία 93 ετών."

 
 
"ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
Με το θάνατο της Μελίνας, ο Ντασσέν, που είχε ήδη χάσει και το γιο του, τον τραγουδοποιό Τζο Ντασσέν (είχε άλλες δύο κόρες), αφοσιώθηκε στο έργο εκείνης, στη δημιουργία του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης και στην επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα."

 

Μπορώ να βρω δεκάδες αποδείξεις, ότι οι Ελληνες στη μεγάλη πλειοψηφία τους, έμαθαν για τα κλεμένα μάρμαρα, από τις αναφορές της αξέχαστης Μελίνας.

Μπορώ να θυμηθώ εκατοντάδες φορές τη Μελίνα και τον Ζιλ Ντασσέν αργότερα , να μιλάνε με πάθος για τα Μάρμαρα, να πολεμάνε για να γίνει το Νέο Μουσείο, το καιρό που κάτι τύποι σαν τον Χατζηγάκη, αμφιβάλλω αν ήξεραν που πέφτει του Μακρυγιάννη, εκτός από εκείνους που λάμβαναν μέρος στις γιορτές μίσους.

Ποιος Ελληνας δεν ξέρει, ότι το Μουσείο, τα μάρμαρα, η αποκατάσταση της Πολιτιστικής μας υπερηφάνιας, είναι αποκλειστικό έργο της Μελίνας και μερικών ξένων φιλλελήνων, όποιος ένας Γαλλος, και οι Αγγλοι που υπέγραφαν για την επιστροφή των μαρμάρων , όταν οι έλληνες τα μόνα μάρμαρα που ήξεραν ήταν τα μάρμαρα του σαλονιού τους.

Δεν περίμενα ότι οι δεξιοί θα έκρυβαν τέτοια μικρότητα μέσα τους.

Δεν πίστευα ότι θα τολμούσαν να ισχυριστούν ότι το Μουσείο είναι έργο του Καραμανλή και της Δεξιάς.

Φαντάσου τον Ζακ Λαγκ να ακούσει ότι το Μουσείο,

είναι έργο του Καραμανλή.

Θα τους φτύσει όλους.

Αυτή τη γελοιότητα, να έχουν εξαφανίσει τη Μελίνα και τον Ζίλ,

αυτόν που έφτιαξε Ιδρυμα για την επιστροφή των μαρμάρων

και συνέλεξε χρήματα για τη κατασκευή του Μουσείου,

όταν οι αληταράδες έκλεβαν τα κτήματα του δημοσίου,

με τη συμπαράσταση της μαυροφορεμένης Κυπριομαφίας,

δεν έχει προηγούμενο.

Οι ξένοι αύριο θα γελάνε με όσα θα ακούνε.

Αυτοί που μάθανε την Ελλάδα από τη Μελίνα Μερκούρη, αυτοί που δώσανε λεφτά στο Ιδρυμα για να γίνει το Μουσείο, θα γελάνε αύριο , έτσι και η κακεντρέχεια των δεξιών φτάσει μέχρι του σημείου να βαφτίσουν τον "εθνάρχη", οραματιστή του Μουσείου της Ακρόπολης.

Αύριο , όλα αυτά τα ζώα, που θα μαζευτούν να φωτογραφηθούν δίπλα στους ξένους επισήμους για να χρησιμοποιήσουν τις φωτογραφίες, στις επόμενες εκλογές, θα πρέπει πρώτα να πάνε και να γονατίσουν στο τάφο του Ζιλ Ντασσέν, και τα τον ευχαριστήσουν.

Για φαντάσου μικρότητα.

Να μην έχει ακουστεί μέχρι τώρα το όνομα του Ζιλ Ντασσέν.

Εδώ και αρκετό καιρό είχα αρχίσει να πιστεύω ότι οι δεξιοί , είναι και αυτοί άνθρωποι.

Αυτό όμως που γίνεται με το νέο Μουσείο αποδεικνύει ότι , όσο και να θέλω να μη το πιστέψω, οι δεξιοί δεν είναι άνθρωποι.

Είναι απλά δεξιοί.

Ζίλ, Μελίνα, συγνώμη.

Ειδικά σε σένα Ζιλ, για τη προστυχιά που κάνουν εις βάρος σου, οι πατριώτες μου.

Θέλω να ξέρεις ότι εγώ, σε προσκυνώ, και σε ευχαριστώ που κατάφερες και έκανες όλο το πλανήτηνα συζητά την επιστροφή των μαρμάρων, αυτών των μαρμάρων που τα καθίκια , οι Ελληνες πολιτικοί τα είχαν ξεγράψει.

Οταν ακούς τους λόγους των ανθρωποειδών που θα επιχειρούν να οικοειοποιηθούν τον αγώνα σου, να θυμάσαι.

Πλην Ηρακλή, Ζιλ, πλην Ηρακλή.

 

 

Σχόλια

19/06 22:46  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Να προσθέσω άλλο ένα σεμνό και ταπεινό ΠΛΗΝ ?..
19/06 23:12  Ηρακλής
Φυσικά Τριαντάφυλλε, όχι μόνο ένα , χιλιάδες.
Διαβασα πριν λίγο το χαιρετισμό Σαμαρά, στην ιστοσελίδα του Νέου Μυσείου και γράφει:
" Σας καλωσορίζουμε στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης. 188 χρόνια από την επίσημη ανακήρυξη της Ελληνικής Ανεξαρτησίας και 27 χρόνια από τη μεγάλη πρωτοβουλία της αξέχαστης Μελίνας Μερκούρη, ένα χρέος εκπληρώνεται κι ένα όνειρο πραγματοποιείται. * Το χρέος ενός ολόκληρου Έθνους απέναντι στην κληρονομιά του. * Και τ’ όνειρο της Μελίνας, που έγινε πλέον όνειρο όλων των Ελλήνων. Το μουσείο της Ακρόπολης!"
Αν όμως ανοίξεις το χαιρετισμό, η παράγραφος για το όνειρο της Μελίνας δεν υπάρχει, και υπάρχει αναφορά στον "εθνάρχη" που είπε πριν 33 χρόνια ότι "είναι ανάγκη να φτιάξουμε μουσείο"λες και θα το έφτιαχνε άλλος.
Συνεχώς διορθώνουν το χαιρετισμό του Σαμαρά.
Και εκεί όμως, καμιά αναφορά στον Ντασσέν.
19/06 23:16  Ηρακλής
Δειτε στην ιστοσελίδα του νέου μουσείου www.theacropolismuseum.gr
το χαιρέτισμό Σαμαρά, και τα αστεράκια στη περίληψη. Τα έχω παραθέσει παραπάνω.
Το αστεράκι για τη Μελίνα δεν μπήκε στο λόγο του.
Κλικ στη περίληψη και δείτε το ρεζιλίκι.
19/06 23:34  Α45
Αγαπητέ Ηρακλή σου εχω τονίσει και σε άλλη ευκαιρία οτι πολλές φορές χάνεις το δίκιο σου λόγω της εμπάθειας που σε διακρίνει σε ορισμένα θέματα.Σέβομαι τις καταβολές και τα βιώματά σου,όμως όταν επηρεάζουν κάθε φορά τον λόγο και την κρίση σου,τελικά αδικούν εσένα τον ίδιο...

Το Μουσείο που θα εγκαινιασθεί αυριο ανήκει σε όλους τους Ελληνες...Ασφαλώς και πρέπει να γίνει τιμητική αναφορά σε όσους πρωτοστάτησαν στην δημιουργία του.Ομως,το να σε διακατέχει τέτοιο μίσος επειδή,τυχει αγαθή,έτυχε να το εγκαινιάζει ο Κ.Καραμανλής,το θεωρώ μικρόψυχο...

Η Ελλάδα εχει συνέχεια Ηρακλή...και ειναι πολύ φυσικό κάτι που ξεκίνησε ο ένας να το εγκαινιάζει τελικά ο άλλος...Εχει συμβεί σε όλους αυτό...Τα έργα αυτά ανήκουν σε ολόκληρο τον Ελληνικό λαό...Και,θα μου επιτρέψεις να σου πώ οτι ειναι τουλάχιστον ατυχές και μαρτυρά έλλειψη ιστορικής μνήμης να αναφέρεσαι στον Κωσταντίνο Καραμανλή σαν εθνάρχη,μέσα σε εισαγωγικά.Το οτι η μικρή Ελλάδα σήμερα ειναι μέλος της Ευρωπαικής Ενωσης και διάγει μια μακρά περίοδο πολιτικής σταθερότητας,προόδου και ευημερίας,οφείλεται εν πολλοίς σ' αυτόν.Με τα οποια λάθη του...Λάθη που θα τα κρίνει η ιστορία και οχι εμεις...

Εγω Ηρακλή δεν θα σου βάλω μονάστερο,όπως ολοι οι προηγούμενοι.Γιατί εκτιμώ τον αγώνα που εχεις κάνει στη ζωή σου και το γεγονός οτι εχεις το θάρρος της γνώμης σου.Ομως,να μην τα ισοπεδώνουμε ολα.Για οτι καλό η κακό έχει γίνει στον τόπο αυτόν,όλοι έχουμε το μερίδιο μας.

Με εκτίμηση

Καλό Σ/Κ
19/06 23:44  GEMKOZK
Μπραβο ρε φιλε. ολοψυχα μαζι σου.
το μονο που με στενοχωρει ειναι οτι
ειμαστε ελαχιστοι, κοντρα στη
ολοκληρωτικη μαλακυνση εγεφαλου
των πολλων...
20/06 00:53  Ηρακλής
Α45
Εκτιμώ πάντα την άποψη σου, όμως:
1.- Ακου τη δήλωση Χατζηγάκη στη Βουλή, και πες μου μετά ποιος είναι μικρόψυχος
2.- Μικροψυχία είναι να μην αναφέρεται το όνομα του Ζιλ Ντασσέν, ενός ΞΕΝΟΥ που έδωσε όλη του τη ζωή γι αυτό το έργο. Και τις γνωριμίες του, και τη φήμη του.
3.- Ο εθνάρχης μόνο στη παλιά μου γειτονιά τον Ταύρο, κατάστρεψε δεκάδες οικογένειες με τις εκτοπίσεις των πολιτών λόγω φρονημάτων. Και ας μη ξεχνάμε ότι τη δικτατορία τη περάσαμε μόνοι μας.Και για να μη με λες μονομερή, τα ίδια εισαγωγικά βάζω και σε έναν άλλον εθνάρχη, που "ξερίζωσε" μια μεγάλη Ελλάδα με ιστορία 3000 χρόνων, που υπόγραψε ταπεινωτικές συνθήκες ανταλλαγής πληθυσμών, χωρίς να ρωτήσει κανέναν από αυτούς που αντάλαξε, λες και ήταν ζώα.
Ενας μωροφιλόδοξος ξερίζωσε, όσο Ελληνισμό είχαν φυτέψει επί 3000 χρόνια οι Ελληνες στη Μικρά Ασία, στο Πόντο, στη Πόλη.
Συγνώμη έχω απόλυτη άποψη για όσους αποφασίζουν, και οι οποίοι συνήθως μετράνε το χρόνο της πατρίδας μου, με τη μικρότητα τους.
Οσο για το Μουσείο, είναι του Ντασσέν, λυπάμαι έχω άποψη γι αυτό.
Γεμκοζκ , δεν διευκρινίζεις, το μπράβο σου είναι στο σχόλιο του Α45, ή στο περιεχόμεν ο του άρθρου;

20/06 01:03  jerri
Ηρακλή και λίγα λες για τους εθνοπροδότες...
5*
20/06 01:37  Mogadishu
25 χρονια για να γινει το σπουδαιοτερο μουσειο της χωρας...25 χρονια...1/4 του αιωνα δηλαδη για το μουσειο της ακροπολης, το ενα τριτο του προσδοκιμου ορου ζωης ενος ανθρωπου...Ρε δε φτυνουν τ αρχιδια τους ολες οι κυβερνησεις που περασαν απο τον τοπο αυτο τα 25 αυτα χρονια και νιωθουν οι μεν περηφανοι που το εγκαινιαζουν, οι δε αδικημενοι γιατι για λιγα χρονια ( ???? ) εχασαν τη χαρα να κοψουν τηνς κορδελα ! Και ο νεος των 25 χρονων μειδια απογοητευμενος απο τον χρονισμο που απαιτειται σ αυτη τη χωρα για να υλοποιηθει ενα ονειρο. Τοσα χρονια οσα η υπαρξη του σ αυτο τον κοσμο !

Mercouri, Markopoulos - To kafenion i Ellas (1974)
http://www.youtube.com/watch?v=2ElgpSZb_o0

Afton ton kosmo ton kalo - Nikos Ksilouris
http://www.youtube.com/watch?v=SsYYfCzMKm0

ΤΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟΝ Η ΕΛΛΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΛΙΟ ΤΗΣ, ΤΙΣ ΚΑΘΑΡΕΣ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΗ ΦΥΣΗ ΤΗΣ, ΠΟΥ ΡΑΒΕ ΞΗΛΩΝΕ ΚΑΙ ΡΑΒΕ ΞΗΛΩΝΕ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΕΠΑΞΙΑ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΗΣ ΕΞΟΧΙΚΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ !

...Για περισσοτερες πληροφοριες...

www.fuck-the-land@hell-republic.gr






20/06 04:18  jijiras
Οπως και σε ολες τις δουλειες,οταν γινει
μια μαλακια φταιει αλλος,ενω οταν συμβαινει
κατι καλο,βαζουμε τον εαυτο μας μπροστα.

Νομιζω;
20/06 10:17  Ηρακλής
Καλημέρα
Σήμερα που ήρθαν οι ξένοι, αρχισε η ΕΡΤ να ανακαλύπτει τη Μελίνα και το Ιδρυμα, τον Ντασσέν ακόμα ξεχασμένο τον έχουν.
Ομως, υπάρχει μία απλή γυναίκα, που με ένα τραπεζάκι , χρόνια τώρα, μαζεύει υπογραφές για την επιστροφή των μαρμάρων, μπροστά στην Ακρόπολη.
Δεν ξέρω ούτε το όνομα της, την είχα δει στο "πακέτο". Αυτή η γυναίκα δεν πρέπει να ξεχαστεί, πρέπει να είναι εκεί, και να τιμηθεί. Οποιος γνωρίζει κάτι ας το πει.
Κιουμπικ, σε τιμώ, είσαι πιο Ελληνίδα από όλους εμάς.
20/06 21:16  Α45
Κάποτε ο τότε πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης είπε σε μία αποστροφή του λόγου του ..."αυτή είναι η Ελλάδα"...Μας κακοφάνηκε τότε...

Συμφωνώ Ηρακλή ότι στη χώρα αυτή υπήρχαν και υπάρχουν πολλά στραβά.Οτι πολλοί κατά καιρους ηγέτες μας φάνηκαν κατώτεροι των περιστάσεων...Ομως,αλήθεια,εμείς,εσύ εγώ ο άλλος,πως πορευτήκαμε ολα αυτά τα χρόνια?

Λέει ενας φίλος οτι το μουσείο χρειάσθηκε 25 χρόνια για να γίνει...Θα συμπληρώσω εγώ,το αεροδρόμιο άλλα 20,το μετρό 20,το ΟΑΚΑ 15 και πάει λέγοντας...Σημασία ομως εχει οτι ολα αυτά τα εργα εγιναν και σήμερα αποτελούν την εικόνα της σύγχρονης Ελλάδας.Τόσο μπορούσαμε,τόσο κάναμε βρε παιδιά...Για συγκρίνετε την εικόνα της Ελλάδας πριν 20,30,40 χρόνια με την σημερινή και πέστε μου,προοδεύσαμε η οχι?

Κάποτε ο πρόεδρος Κέννεντυ είπε "μην ρωτάς τι κάνει η πατρίδα σου για σένα,ρώτα τι έχεις κάνει εσύ γι' αυτήν"...

Εγώ σήμερα ειδα τα εγκαίνια του Μουσείου και ένοιωσα υπερήφανος σαν Ελληνας.Οπως ένοιωσα υπερηφανος και το 2004,όταν άναψε η φλόγα στο ΟΑΚΑ...Και είμαι βέβαιος οτι και η Μελίνα και ο Ντασσέν και τόσοι άλλοι που συνέβαλαν στην δημιουργία αυτού του έργου θα αισθάνοντι χαρούμενοι σήμερα απο εκεί που ειναι.Και ας μην μνημονεύθηκαν επαρκώς τα ονόματά τους...
20/06 21:42  Ηρακλής
A45
Είδα τα εγκαίνια και εκφράζω την ευγνωμοσύνη μου στο Παντερμαλή και όλους όσους δούλεψαν.Δεν συμφωνώ με το τόσα μπορούσαμε, μπορούμε πολύ περισότερα.
Νοιώθω περήφανος με το Μουσείο, αλλά και απογοητευμένος γιατί κανένας μέχρι σήμερα δεν μου έδωσε την εικόνα της λεηλασίας των μαρμάρων, όπως την κατάλαβα σήμερα.
Δάκρυσα με την τελετή, και την ιστορία της χώρας μου, αλλά χωρίς τη Μελίνα, τον Ζυλ, τον Παντερμαλή και δεκάδες ανώνυμους Ελληνες και ξένους, δεν θα είχαμε μουσείο.
Και δεν θα προπορευόταν όλων των θεσμικών αρχών της χώρας, στη ξενάγηση, μία αυθάδης κυρία με λευκά, που νόμιζε ότι έκανε επίσκεψη σε θαλάμους ασθενών, με τους υποτακτικούς της καθηγητές.
Αστα, φίλε, αυτή τη χώρα την κάνουν περήφανη οι τρελλοί, οι ανώνυμοι, και τα ψώνια.
Και απολαμβάνουν οι αυθάδεις, οι αδίστακτοι, και οι αναίσθητοι.
ΠΑΝΤΩΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ, ΤΟ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ, ΠΟΥ ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΞΥΠΝΟΙ.
ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΚΥΝΩ.
20/06 21:54  σεβαστη
Α45,
ένας λόγος για να μη βάλει κανείς τη λέξη εθνάρχης για τον Καραμανλή σε εισαγωγικά ,είναι να έμαθε γι αυτόν και την πολιτεία του μετά την Μεταπολίτευση.
κατά τα λοιπά ",Αρχή άνδρα δείκνυσι"
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
28 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ, ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ BLOG, ΑΠΟ ΜΑΚΡΥΝΕΣ ΧΩΡΕΣ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΕΡΟΥ ΚΛΠ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΚΑΝΕΤΕ.

Σ αυτή τη γωνιά του ιστοχώρου, προσπαθούμε να διατηρήσουμε τη ψυχική μας ισορροπία, αντιδρώντας, και σχολιάζοντας θετικά ή αρνητικά κάθε τι που μας ενοχλεί, ή μας αρέσει.
Εχουμε ένα κανόνα.
Λέμε την αλήθεια, χωρίς φόβο , πάθος και προκαταλήψεις.
Και φυσικά λέμε τη γνώμη μας, απλά και μόνο.
Μπορεί σωστή, μπορεί λάθος, είναι η γνώμη μας, ακηδεμόνευτη, όπως ακριβώς διαμορφώνεται πρωτογενώς.
Μέσα στα πολλά που γράφουμε, θα υπάρξουν και ανοησίες, και αντικρουόμενες απόψεις, και λάθη.
Οσο θα υπάρχουν αυτά θα επιβεβαιώνουν ότι είμαστε ακόμα ζωντανοί.
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις