ΗΡΑΚΛΗΣ
ελεύθερος πολίτης είναι ο ενεργός πολιτης, ελεύθερος άνθρωπος είναι ο σκεπτόμενος άνθρωπος
Σύνδεσμοι


Λες γι αυτό να απελευθερωθήκαμε;;
998 αναγνώστες
Τετάρτη, 25 Μαρτίου 2009
15:27

".Θεμελιακό τεκμήριο, που αποκαλύπτει την αναγκαιότητα της δημοσιονομικής χρήσεως της"εθνικής γης" κατά την Επανάσταση, αποτελούν τα δάνεια που συνήψε η προσωρινή διοίκηση και κυρίως τα εξωτερικά.Από την έναρξη του αγώνος οι επαναστατικές κυβερνήσεις, σταθμίζοντας την οικονομική πραγματικότητα και αντιλαμβανόμενες ότι δεν θα μποορούσε να συντηρηθη η εξέγερση χωρίς ικανή εξωτερική βοήθεια, έστειλαν αντιπροσώπους σε πολλά μέρη της Ευρώπης, για να ανιχνεύσουν το έδαφος και τη προθυμία δανειοδοτήσεως. Ως εγγυητική βάση θα υποθηκεύονταν τα "εθνικά κτήματα" και οι Ελληνες σαν Εθνος θα αναλάμβαναν αλληλέγγυα την ευθύνη του χρέους. Μετά από πολλές απόπειρες και μέσα από ύποπτες τυχοδιωκτικές προτάσεις η προσωρινή Διοίκηση κατέληξε στην απόφαση να συνάψει δύο εξωτερικά δάνεια το 1824 και 1825, στην Αγγλία.

Ο χρηματιστηριακός πυρετός του Λονδίνου, η τάση για ριψοκίνδυνες επενδύσεις κεφαλαίου που πλεόναζε και ο κερδοσκοπικός τυχοδιωκτισμός, φορώντας τον πειστικό μανδύα του φιλλεληνισμού,  παρουσιάσθησαν σαν ευνοικές προυποθέσεις δανειοδοτήσεως."

Παιδιά σοβαρά σας λέω, δεν τα έγραψα εγώ σήμερα, τα γράφει η Ιστορία του Ελληνικού Εθνους τόμος ΙΒ, σελ. 610!!

Και δεν είναι σημερινή ανταπόκριση από το Σίτυ του Λονδίνου, είναι περιγραφή της κατάστασης το 1824!!!!

Τα δύο δάνεια που μας έδωσαν οι ξένοι για να "ελευθερωθούμε" ήταν:

Το πρώτο 800.000 χιλιάδες λίρες, αλλά 

"...μετά την αφαίρεση ποσών για προκαταβλητέους τόκους, χρεώλυτρα δύο ετών και για διάφορες άλλες δαπάνες, προμήθειες, και έξοδα, το σύνολο των χρημάτων που θα δινόταν στην προσωρινή διοίκηση ανερχόταν σε 298.700 λίρες."!!!!!

Το δεύτερο ήταν 2.000.000 λίρες , αλλά όπως και στο πρώτο,

"... το ποσόν που τελικά εκκαθαρίστηκε, ανήλθε σε 816.000 λίρες στερλίνες."!!!!

Και τώρα επιτρέψτε μου να ρωτήσω αφελώς και προβοκατορικώς.

Οταν οι ξένες δυνάμεις, αποφάσισαν να ελευθερωθεί η Ελλάς, όταν η Επανάσταση είχε πλέον αποτύχει,ξέρετε εσείς, Ναυμαχία Ναυαρίνου κλπ.,

ποιά χώρα απαλευθέρωσαν, ποιό έθνος απελευθέρωσαν;;

Μήπως απελευθέρωσαν τα υποθηκευμένα σ αυτούς

"εθνικά  κτήματα",

και το

"αλληλέγγυο στην ευθύνη του χρέους Ελληνικό Εθνος;;;

Λέω τώρα εγώ, αν έσβυνε η Επανάσταση, και δεν υπήρχε Ελληνικό Εθνος, από που θα έπαιρναν τα λεφτά τους οι ξένοι;;;;

Σαν να λέμε σήμερα, αν σε ένα χρόνο δεν μας βοηθήσει η Γερμανία και πτωχεύσουμε, πως θα πληρωθεί το δημοσιο χρέος μας που, κυττα σύμπωση, στους ίδιους ξένους το έχουμε βάλει;;;

Αλήθεια, πόσο φιλέλληνας είναι αυτός που μέσα στη πείνα σου και στη σκλαβιά σου, σου δίνει 816.000 λίρες και σε βάζει να υπογράψεις ότι χρωστάς 2.000.000 λίρες ;;;

Ρε , μήπως το 1821 αλλάξαμε αφεντικό;;;

Α, ρε, πουτάνα Ιστορία, τι θες και τα γράφεις όλα;;

Ασε μας να ονειρευτούμε, γαμώτο.....

 

Σχόλια

25/03 15:58  Α45
Ηρακλη,
το να διαμαρτύρεται κανεις συνεχώς,για τα πάντα,αγνοώντας την πραγματικότητα,τον κάνει ισως συμπαθη σε μια μεγάλη μερίδα ομοφρονούντων,όμως δεν τον κάνει αποτελεσματικό.

Το τι αυτή τη στιγμή χρωστάμε 10 φορές,η και παραπάνω,αυτά που παράγουμε ειναι δικό μας φταίξιμο.Θέλεις των κυβερνήσεων που περάσανε? καλώς.Ομως,η πραγματικότητα ειναι οτι πάψανε πια να μας δανείζουνε για να περναμε καλύτερα απο τις δυνατότητές μας.Πρέπει να δουλέψουμε περισσότερο και να καταναλώσουμε λιγότερο για να μειώσουμε τα χρεη μας.Αυτή ειναι η πραγματικότητα...

Το οτι αυτός που δανείζει επιβάλλει και τους ορους του ειναι επίσης μια πραγματικότητα.Και δεν συναντάται μονο σε σχεσεις μεταξύ κρατων.Συναντάται και σε οποιαδήποτε σχέση μεταξύ ανθρώπων.Το παραμύθι των "φιλελλήνων" και των "ανθελλήνων" που εξέθρεψε γενιές ολόκληρες,πρέπει επιτέλους να σταματήσει.Ο καθενας κοιτάει τα συμφέροντά του.Και το δικό μας συμφέρον ειναι να αποκτήσουμε,επιτέλους,μια ισχυρή οικονομία,που να μην στηρίζεται ουτε στον προστατευτισμό,ούτε σε δανεικά.
25/03 16:25  Ηρακλής
A45
Το παραβάρηνες το θέμα.
Εορταστική ατμόσφαιρα έχουμε, χαλάρωσε.
Και αν σκεφτείς ότι 200 χρόνια τώρα γίνονται ακριβώς τα ίδια, είναι μια ευκαιρία για χαμόγελο.
Δεν διαμαρτύρομαι, διαπιστώσεις κάνω, που έχουν πλάκα ώς προς την ομοιότητα τους με το σήμερα.
Επί της ουσίας συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, αφού χρόνια τώρα φωνάζω, πώς γίνεται κάποιος που βγάζει τρεις φορές λιγώτερα από μένα, να περνάει 10 φορές καλλίτερα;;
Και μου δείχνανε κάρτες!
ΑΠό φιλοσοφία δεν έχω ούτε κάρτες ούτε δάνεια, άρα προσπαθώ να έχω "ισχυρη" οικονομία σπίτι μου.
Τώρα για την Ελλάδα, τι να σου πω, τείνω να πιστέψω πως "ισχυρή" οικονομία και Ελλάδα, είναι έννοιες αντίρροπες. Και φυσικά εννοώ την επίσημη οικονομία, γιατί αν μιλάμε για την πραγματική οικονομία και όχι για την επίσημη, τότε πιστεύω πως βρίσκεται σε άριστη κατάσταση. ( και η παρα- μέσα στη πραγματική).
25/03 16:39  Α45
Συμφωνώ μαζί σου...Αλλωστε,ολα σου τα άρθρα αναδεικνύουν υπαρκτά προβλήματα και υπαρκτές καταστάσεις...

Ομως τι ακριβως γιορτάζουμε σήμερα? την απελευθέρωσή μας απο έναν ζυγό? και τι κάνουμε για να μην βρεθούμε κάτω απο έναν καινούργιο? "υποδουλωνόμαστε" στον πολιτικό για να μας διορίσει,στην τράπεζα για να μας δανείσει,ακόμα και σε προσωπικό επίπεδο,ξέρεις πόσοι άνθρωποι "υποδουλώνονται" σε κάποιον που δεν αγαπούν για να έχουν μια ανετη ζωή?

Εχεις δίκιο ομως...το παραβάρυνα το θέμα...Καλή καρδιά!
25/03 17:12  σεβαστη
Και η κυνική υπενθύμιση της ιστορίας καλοδεχούμενη. Μέχρι χρήσιμη θα έλεγα !
25/03 19:52  Ηρακλής
Α45
Το χειρότερο απ όλα είναι ότι αυτοί που επιλέγουν την υποδούλωση με τους τρόπους που λές, και φυσικά συμφωνώ με τα λεγόμενα σου, είναι και αυτοί που δεν θα κάνουν ποτέ, ούτε αναγωγές, ούτε σκέψεις, ούτε συλλογισμούς!
25/03 19:55  Ηρακλής
Σεβαστή
Χρόνια πολλά.
Μακάρι να διαβάζαμε ιστορία, ενεργητικά, και να μαθαίναμε από αυτήν, αλλά δυστυχώς. Δεν βαριέσαι, του Ελληνα ο τράχηλος... αντέχει ακόμα κι άλλα!
25/03 23:21  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Χρόνια πολλά, τα "δάνεια της Αγγλίας" που λέμε... ;-)
26/03 00:59  Ηρακλής
Σωστός ο Θράσσος.
27/03 01:49  shareholder-cs
Τα δάνεια της Αγγλίας ήταν λεόντια και τοκογλυφικά βεβαίως, αλλά και το ρίσκο των δανειστών ήταν τεράστιο (για να μπαίνουμε και στα παπούτσια των Αγγλων).
Για την ακρίβεια δεν πρέπει να το δούμε ως δάνειο αλλά ως στοίχημα.
Τη περίοδο 1824-25 ήταν σαφώς πιθανότερο να σβήσει τελείως η επανάσταση παρά να σταθεί.
Αν υποθετικά, το να υπάρξει βιώσιμο Ελληνικό κράτος και να μπορέσει να ξεπληρώσει τα δάνεια, το παίζανε στο "πάμε στοιχημα", θα ήταν σχέση τουλάχιστον 1:6
Πάλι καλά που τότε μας παίξανε στοιχημα 1:2,5 + τόκους
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
13 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ, ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ BLOG, ΑΠΟ ΜΑΚΡΥΝΕΣ ΧΩΡΕΣ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΕΡΟΥ ΚΛΠ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΚΑΝΕΤΕ.

Σ αυτή τη γωνιά του ιστοχώρου, προσπαθούμε να διατηρήσουμε τη ψυχική μας ισορροπία, αντιδρώντας, και σχολιάζοντας θετικά ή αρνητικά κάθε τι που μας ενοχλεί, ή μας αρέσει.
Εχουμε ένα κανόνα.
Λέμε την αλήθεια, χωρίς φόβο , πάθος και προκαταλήψεις.
Και φυσικά λέμε τη γνώμη μας, απλά και μόνο.
Μπορεί σωστή, μπορεί λάθος, είναι η γνώμη μας, ακηδεμόνευτη, όπως ακριβώς διαμορφώνεται πρωτογενώς.
Μέσα στα πολλά που γράφουμε, θα υπάρξουν και ανοησίες, και αντικρουόμενες απόψεις, και λάθη.
Οσο θα υπάρχουν αυτά θα επιβεβαιώνουν ότι είμαστε ακόμα ζωντανοί.
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις