ΗΡΑΚΛΗΣ
ελεύθερος πολίτης είναι ο ενεργός πολιτης, ελεύθερος άνθρωπος είναι ο σκεπτόμενος άνθρωπος
Σύνδεσμοι


Παιδεία, εκπαίδευση, ή πτυχιοπωλεία;
1486 αναγνώστες
Δευτέρα, 2 Φεβρουαρίου 2009
09:29

Ας πούμε αλήθειες. Αλήθειες ωμές που μπορεί να πονάνε, αλλά πιθανά να θεραπεύουν και από πλάνες.

Άλλος ένας διάλογος για τη Παιδεία.

Χωρίς ακόμα να έχουμε ξεκαθαρίσει για ποιο πράγμα θα διαλεχτούμε.

Γιατί αν δεν ξέρεις το θέμα, ότι και να αποφασίσεις, θα είσαι εκτός θέματος.

Θα μιλήσουμε για παιδεία;

Φυσικά ποτέ ένας νόμος δεν μπορεί να επιβάλλει κανόνες απόκτησης παιδείας. Γιατί η παιδεία είναι βασική έννοια, και έχει κατά τη ταπεινή μου άποψη, ως κυρίαρχο συστατικό την εθελοντική επιθυμία για απόκτηση γνώσης. Γνώσης που δεν είναι απαραίτητα χρηστική.

Μήπως θα μιλήσουμε για εκπαίδευση;

Δηλαδή, μήπως θα μιλήσουμε για ένα σύστημα κανόνων που προδιαγράφουν καθήκοντα και υποχρεώσεις διδασκομένων και διδασκόντων, με σκοπό την εκπαίδευση του μαθητή, σε ένα προσανατολισμένο γνωστικό στόχο, που καταλήγει στην αποδεδειγμένη απόκτηση ικανοτήτων, για ένα σκοπό.

Πρέπει πάντως να δεχτούμε, πως άλλο παιδεία, και άλλο εκπαίδευση.

Εμείς στην Ελλάδα για ποιο πράγμα κάνουμε διάλογο;

 Για την παιδεία ή για την εκπαίδευση;

Θα ήταν μάλλον αστείο να απαντήσουμε ότι κάνουμε διάλογο για την παιδεία, έχοντας καταργήσει την αρχαία ελληνική γραμματεία, έχοντας ανύπαρκτη έρευνα, και με πνευματικό κόσμο κρυμμένο.

Ας υποθέσουμε ότι κάνουμε διάλογο για το εκπαιδευτικό σύστημα, δηλαδή για την εκπαίδευση. Δηλαδή για να ορίσουμε κανόνες και υποχρεώσεις ΟΛΩΝ των συμμετεχόντων στο σύστημα, με σκοπό την άριστη εκπαίδευση των μαθητών σε συγκεκριμένο πρόγραμμα με συγκεκριμένο στόχο.

Ο στόχος;;;

 

Ποιος είναι ο στόχος;;

Οι σοβαροί λαοί θα απαντούσαν ότι:

Φτιάχνουμε εκπαιδευτικό σύστημα που θα μπορέσει να εκπαιδεύσει τα στελέχη, που θα απαιτηθούν για την οικονομική και πνευματική ανάπτυξη της χώρας, όταν έρθει η ώρα της αποφοίτησης τους.

Δηλαδή:

1.- Προγραμματίζουν την εξέλιξη της κοινωνίας τους για τα επόμενα 5, 10, 20 χρόνια. Ο προγραμματισμός δεν ανατρέπεται κάθε τετραετία, η με κάθε ανασχηματισμό. Είναι διακομματικά συμφωνημένος.

2.- Με βάση το μοντέλο εξέλιξης που έχουν αποφασίσει να υλοποιήσουν, υπολογίζουν τον αριθμό των εργατών, των τεχνητών, και των επιστημόνων που θα απαιτηθούν ανά ειδικότητα.

3.-Στη συνέχεια σχεδιάζουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα τέτοιο, ώστε τη κατάλληλη στιγμή, να τους αποδώσει τα  στελέχη που θα χρειαστεί η κοινωνία αυτή, για να προχωρήσει παραπέρα..

Εμείς:

Προγραμματισμό δεν έχουμε. ( για διακομματικό προγραμματισμό, ντρέπομαι να αναφερθώ).

Άρα, δεν γνωρίζουμε το στόχο.

Δεν ξέρουμε δηλαδή πόσους οικονομολόγους θα χρειαστεί η οικονομία μας την επόμενη πενταετία, ούτε πόσους γιατρούς, ούτε πόσους δικηγόρους.

Παρ όλα αυτά εισάγουμε εκατοντάδες μαθητές σε πανεπιστημιακές σχολές οικονομικών σπουδών, ιατρικών σπουδών, νομικών σπουδών.

Αν λοιπόν κάνουμε διάλογο για την εκπαίδευση, τότε:

-       Χωρίς γνωρίζουμε το στόχο για ποιο πράγμα θα συζητήσουμε;

-       Χωρίς να γνωρίζουμε τις ανάγκες για ποιο πράγμα θα αποφασίσουμε;

Τι είδους εκπαίδευση θα σχεδιάσουμε;;

Τελικά μήπως ο διάλογος δεν γίνεται ούτε για την παιδεία ούτε για την εκπαίδευση;;

Συγχωρήστε με, αλλά μάλλον αυτός ο διάλογος που γίνεται πάντα στη χώρα μας, και βαφτίζεται διάλογος για την εκπαίδευση,

είναι ένας διάλογος για να ρυθμίσουμε τους κανόνες λειτουργίας των ΠΤΥΧΙΟΠΩΛΕΙΩΝ.

Εδώ είναι εύκολο να γίνει διάλογος, διότι δεν χρειάζεσαι να γνωρίζεις το στόχο, ούτε φυσικά τις ανάγκες.

Το μόνο που χρειάζεται είναι να κανονίσεις το τρόπο λειτουργίας του πτυχιοπωλείου.

Ε, διάολε δεν είναι και δύσκολο αυτό.

- Βάζεις ένα πρόεδρο στο διάλογο, ειδικό στο θέμα, και τι πιο καλό από ένα πρώην πρόεδρο πτυχιοπωλείου,

- φωνάζεις και τους συλλόγους των καταναλωτών ( φοιτητών), οι οποίοι εκπροσωπούνται μέσω των πολιτικών τους καλύψεων ( κόμματα),

- φωνάζεις και ενώσεις των υπαλλήλων( Σύλλογοι πανεπιστημιακών),

- μαζί και τους συλλόγους βοηθητικού προσωπικού (δάσκαλοι, καθηγητές),

και όλοι μαζί αποφασίζουν τους τρόπους με τους οποίους  τα πτυχιοπωλεία θα γίνουν αποδοτικότερα.

Οι προτάσεις απλές και σαφείς.

1.- Να μπορούμε να μπαίνουμε εύκολα στο κατάστημα.

2.- Τα προϊόντα στα ράφια,( μαθήματα), να είναι εύκολα προσβάσιμα,

3.- Να μη χρειάζεται πολύ χρόνο ( εξάμηνα), για να βρούμε αυτό που θα πάρουμε,

4.- Να μη καθυστερούμε στην έξοδο,

5.- Να μη πληρώνουμε για την πτυχιοκτησία,

6.- Καλές αμοιβές για τους υπαλλήλους,  

7.-Μεγάλη διαφοροποίηση προϊόντων, ώστε να μην έχουμε ογκώδεις συλλόγους απογοητευμένων αγοραστών.

 

Α, μάλιστα, τώρα το κατάλαβα.

Διάλογος για πιο άνετα , εύκολα προσβάσιμα και ξεκούραστα πτυχιοπωλεία.

σε συνεργασία με τους πτυχιοκτήτες, με τους πτυχιοεξαρτόμενους επαγγελματίες, και τους πτυχιοπώλες!!!!

Σωστα.

Τώρα ξέρω τι ψάχνουνε στο διάλογο.

Ξέρετε, μου έκανε εντύπωση, η ανακοίνωση

«Διάλογος για την παιδεία».

Λέω ,

σοβαροί άνθρωποι,

Υπουργοί, πρυτάνεις, πανεπιστημιακοί,

είναι δυνατόν να κοροϊδεύουμε τόσο απροκάλυπτα τη κοινωνία;

Σχόλια

02/02 09:34  koufeto:-)
5* αλλα δεν μας τι θα γινει και με την ομαδα;;Τι κανει ο Ρεμος με την Ζετα;;-)
02/02 10:19  ...................
Ηρακλη μην μου τρελενεσε.
Επιασες τα αστεια,και αφησες τα σοβαρα που εχου ενδιαφερον.
Οπως:...
Για αυτο σου λεω μην το ψαχνεις,
καποια θεματα δυστηχως δεν θα λυθουν ποτε
οπως τα παραπανω που αναφερεις!
Καλημερα!
02/02 11:46  freeagle
Ηρακλή πολύχρονος σου εύχομαι
02/02 12:36  favlos
Χρόνια Πολλά φίλε να σε χαίρονται όσοι σε αγαπάνε...
02/02 13:21  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Χμμμ, εξαιρετικώς ενδιαφέρουσα αναλυσις και νομίζω ότι ευρήκε στόχο. είναι το συμπερασμα τόσον πρόδηλον? Λοιπόν θα μοι επιτρέψετε να εμβαθύνω εις κεχωρισμένον σημείωμα.

Χρόνια πολλά και σήμερα!
02/02 20:41  Ηρακλής
Θράσσο
Πριν γράψεις το κεχωρισμένο, στρέψε το βλέμμα και εις τα του δημοσιευθέντος εις την στήλην ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ, σχόλια.
Εκτός του ότι παρουσιάζουν πολιτικό ενδιαφέρον διαιρέσεως καταπιεσμένων και αντιπαράθεσης των, Αγγλική γαρ μέθοδος,αποδεικνύουν και διαφορά αντιλήψεως των βλοκατοικούντων και των φορουμιστών.
Περιέλαβε και τούτα, ίνα καταλήξωμεν εις μονογραφίαν.
02/02 20:54  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Εξαιρετικό άρθρο, δεν είναι εύκολο να το σχολιάσω περιληπτικώς, διότι μακράν θητεία και ευθύνη έχω και εγώ.
Ελπίζω να βρώ χρόνο και να γράψω κάτι αντίστοιχι και εξ' ίσου ζουμερό.
Να παραθέσω μόνο την απάτη (όλων των πολιτικών φορέων) της απόκρυψης της ουσίας των εξετάσεων εισαγωγής.
Δεν είναι ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, αλλά ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ.
Όποια μορφή και αν πάρουν (η σημερινή δεν είναι η καλύτερη για πολλούς λόγους *) δεν θα πάψουν να είναι διαγωνισμός κατάταξης = κατάληψης περιορισμένου αριθμού θέσεων σε (καλώς ή κακώς) περιζήτητες Σχολές.
(*) Στη Γαλλία πχ. οι εξετάσεις στις "Μεγάλες Σχολές" γίνονται μετά από διετή φοίτηση είτε στο Πανεπιστήμιο, είτε σε Προπαρακευασρικά Μεταλυκειακά).
02/02 21:05  Ηρακλής
Ούτε καν διαγωνισμός κ.Κατσαρέλη.
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ.
Αν τολμά το σύστημα ας κάνει τις εξετάσεις χωρίς επιτηρητές για τρία συνεχόμενα χρόνια, να δούμε το τρίτο χρόνο αν θα αντιγράφει κανείς.
Οχι μόνο δεν θα αντιγράφουν αλλά θα σκοτωθούν μεταξύ τους.
02/02 21:08  Θρασύβουλος Καλοχαιρέτας
Ναι, τα είδον. Το έχουμε ξαναδιαπιστώσει, τα ιστολόγια εξελίσσονται εις την "κυριλέ" γειτονιά, όπου αι απόψεις διαφέρουν παρασαγγας εκ των του φόρουμ. Σχεδόν αναπόφευκτον αυτό, όμοιος γαρ ομοίω αεί πελάζει, αν και νομίζω ότι οι αριστερογενείς φίλοι ίσως διαφωνήσουν με το αυστηρόν της απόψεως αυτής.

Εδιαφέροντα φαινόμενα, ενδιαφέρουσαι απόψεις. ;-)

ΥΓ Το τελευταίο δια να την σπάσω στον mc...
02/02 21:10  koufeto:-)
Αντρα σε εχασα-)Εγω παω να ξαπλωσω,αμα θες ελα:-)Καλη σας νυχτα:-)
02/02 21:18  Yannis K.
Πολλα σωστα στο αρθρο αλλα και μια ενδιαφερουσα αλλαγη της ... σουπας.
Τα παραδοσιακα περιζητητα πτυχια κινδυνευουν να πανε στα αζητητα.
Οι νεες τεχνολογιες και η ταχεια διαφοροποιηση της τελευταιας γενιας απο τις προηγουμενες στρεφει πολλα δημιουργικα και ανησυχα μυαλα σε αλλα πεδια.
Τα πτυχια που μοιραζουν τα "πτυχιοπωλεια" ειναι απο λιγα εως αδιαφορα.
Υπαρχει παντα μια ενδογενης αντιφαση στο συστημα, καλουνται πενηνταρηδες και εξηνταρηδες με αποθεμα εμπειριας ισως (?) οχι συμβατο με το σημερα να αποφασισουν για τις επομενες γεννιες που ηδη (τετελεσμενο) δεν τις καταλαβαινουν.
02/02 23:37  Ηρακλής
Γιάννη συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Με μια μικρή διαφορά. Δεν είναι η σωματική ηλικία, αλλά η ηλικία της σκέψης.
Ξέρω πολλούς φοιτητές μου, που σκέφτονται , αναλύουν, και προτείνουν τελείως ξύλινα.
Από την άλλη υπάρχουν πενηντάρηδες και εξηντάρηδες , ανήσυχα μυαλά, που σκέφτονται πιο "αναρχικά" από πολλούς μικρούς.Ακόμα και εδώ μπορείς να βρείς αρκετούς.
Το ζήτημα είναι, ότι η εξουσία επιλέγει να δεχθεί προτάσεις μόνο από τους κόλακες της, που πνευματικά έχουν πεθάνει και έχουν ξεχάσει να τους το πούνε.
Πάντως είναι τραγικό λάθος το αξίωμα, ότι η σωματική νεότητα υπονοεί απαραίτητα και πνευματική.
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
11 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ, ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ BLOG, ΑΠΟ ΜΑΚΡΥΝΕΣ ΧΩΡΕΣ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΕΡΟΥ ΚΛΠ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΚΑΝΕΤΕ.

Σ αυτή τη γωνιά του ιστοχώρου, προσπαθούμε να διατηρήσουμε τη ψυχική μας ισορροπία, αντιδρώντας, και σχολιάζοντας θετικά ή αρνητικά κάθε τι που μας ενοχλεί, ή μας αρέσει.
Εχουμε ένα κανόνα.
Λέμε την αλήθεια, χωρίς φόβο , πάθος και προκαταλήψεις.
Και φυσικά λέμε τη γνώμη μας, απλά και μόνο.
Μπορεί σωστή, μπορεί λάθος, είναι η γνώμη μας, ακηδεμόνευτη, όπως ακριβώς διαμορφώνεται πρωτογενώς.
Μέσα στα πολλά που γράφουμε, θα υπάρξουν και ανοησίες, και αντικρουόμενες απόψεις, και λάθη.
Οσο θα υπάρχουν αυτά θα επιβεβαιώνουν ότι είμαστε ακόμα ζωντανοί.
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις