ΗΡΑΚΛΗΣ
ελεύθερος πολίτης είναι ο ενεργός πολιτης, ελεύθερος άνθρωπος είναι ο σκεπτόμενος άνθρωπος
Σύνδεσμοι


ΥΠΑΡΞΙΑΚΕΣ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ : Η μεγάλη απάτη είναι οι ίδιοι οι κανόνες!!!
1180 αναγνώστες
Τρίτη, 18 Νοεμβρίου 2008
15:10

Μ αρέσει που κάθε φορά που το χρηματιστήριο πέφτει κάποιοι κλέβουν κάποιους άλλους, και κάθε φορά που ανεβαίνει κάποιοι άλλοι κλέβουν κάποιους άλλους.

Για να σκεφτούμε όμως.

Πόσο σωστοί και δίκαιοι είναι οι κανόνες λειτουργίας του ΧΑΑ.

Εκ των προτέρων δηλώνω ότι δεν έχω πλήρη γνώση για το τρόπο που κλείνουν οι τιμές των μετοχών στο ΧΑΑ, ή στα ξένα χρηματιστήρια.

Ξέρω όμως τα εξής απλά, πολύ απλά στοιχεία. ( Τυχαία επιλέγω τη μετοχή της ΒΑΛΚΑΝ για παράδειγμα).

Η Βαλκάν έχει 20.121.710 μετοχές

Η μετοχή πέφτει 4%.

Ο συνολικός όγκος μετοχών που διακινήθηκαν είναι 7.110 μετοχές.!!!!!!

Η μετοχή κλείνει - 4%.

Δηλαδή με το κλείσιμο, η χρηματιστηριακή αξία της μετοχής μειώθηκε κατά 4%,

ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ ΤΗΣ.!!!

Ποιος είναι λοιπόν ο κανόνας του Χρηματιστηρίου;;

Οτι το 0% των μετόχων,

έχει το δικαίωμα να απομειώνει όσο θέλει την αξία του 100% των μετόχων.

Σε ποια άλλη δραστηριότητα του ανθρώπου το 0,000000000000001%, δημιουργεί και επιβάλλει δια νόμου την απόφαση του στο 99999999999999999999,9%;;;;;

Προσέξτε λοιπόν τι έχουμε.

Οι κάτοχοι των 20120000 μετοχών της Βαλκάν, θεωρούν ότι η μετοχή της εταιρείας αξίζει 10 ευρώ, και θα πουλήσουν μόνο στη τιμή των 10 ευρώ.

Κάποιος όμως που έχει ΜΟΝΟ 1.710  μετοχές, γουστάρει να πουλήσει τις μετοχές του στο 1,50 ευρώ.

Δικαίωμα του, να πιστεύει ότι η μετοχή του αξίζει 1,5 ευρώ, και να τη πουλάει τόσο.

Γιατί όμως το ΧΑΑ "πιστεύει" τη γνώμη του ηλίθιου με τις 1710 μετοχές, αγνοεί τη γνώμη αυτών που έχουν τα 20120000 μετοχές, και κλείνει τη τιμή εκεί που πούλησε ο ηλίθιος;

Οι πολλοί είπαν , σ αυτή τη τιμή δεν πουλάμε. Γιατί ο ηλίθιος έχει δίκιο;

Που αλλού ισχύει αυτή η μπούρδα;;;

( Τα ίδια ισχύουν και στην άνοδο...).

Τι θα έπρεπε λοιπόν να λέει ένας δίκαιος κανόνας κλεισίματος τιμών;;;

Πόσες μετοχές έχει η εταιρεία;;;;

π.χ. 10.000.000

Πόσες πουλήθηκαν;;

100.000. δηλαδή το 1%.

Αρα η όποια μεταβολή της τιμής προς τα πάνω ή προς τα κάτω, θα ισχύσει για το 1% της τιμής και όχι για το 100% όπως ισχύει σήμερα.

Κατανοητό;;;

Αν λοιπόν μια μετοχή έχει σήμερα 10 ευρώ, και στο κλείσιμο έχουν πουληθεί το 1% των μετοχών, 10% φθηνότερα, δηλαδή με τη τωρινή κατάσταση πάει να κλείσει στα 9 ευρώ, θα πρέπει να κλείσει 9,9 ευρώ δηλαδή με πραγματική πτώση 1% και όχι 10%, αφού η πτώση ήταν θέληση του 1% των μετόχων της.

Να ισχύει δηλαδη

η μεταβολή της τιμής

για το ποσοστο της ποσότητας

μετοχών που διακινούνται.

Με αυτό το τρόπο, θα αντιπροσωπεύονται στη τιμή και οι σιωπηξρές πλειοψηφίες που δεν πουλάνε ή δεν αγοράζουν σε τόσο χαμηλές ή τόσο υψηλές τιμές αντίστοιχα.

Τότε ο κανόνας κλεισίματος της τιμής θα ήταν δίκαιος.

Τώρα ο κανόνας κλεισίματος είναι ό ίδιος ή μεγάλη απάτη!!!!!

Υ.Γ. Αν στις γενικές δυνελεύσεις των εταιρειών ισχυε ο κανόνας κλεισίματος των τιμών, ποιός θα ήταν πλειοψηφία;;;;;

 

Σχόλια

18/11 15:53  Polydeukis
Ο υπολογισμός που προτείνεις είναι λοιπόν η κεφαλαιοποίηση με την τιμή της προηγουμένης ημέρας μείον την αξία των μετοχών που διακινήθηκαν στις τιμές της σημερινής ημέρας δια το σύνολο των μετοχών?

Αυτό θα έκανε το χρηματιστήριο αγορά ομολόγων ΕΤΒΑ (χεχε) με πολύ χαμηλές διακυμάνσεις.

Θεωρώ ότι έχει σωστή βάση αυτό που λές αλλά μην ξεχνάς ότι βρισκόμαστε σε μία πτωτική αγορά και αυτή η σκέψη είναι πολύ περισσότερο αμυντική. Αν βρισκόμασταν σε ανοδική αγορά πιθανόν να μην σκεφτόσουν έτσι.

Άλλωστε όπως είπα και στην αρχή το χρηματιστήριο θα έχανε όλη του την αξία σαν αγορά αν η τεράστια πτώση ή η τεράστια άνοδος ήταν της τάξεως του 0.5%

Τι νόημα έχει μία τέτοια αγορά?...

Υπάρχουν τόσα άλλα προϊόντα με τέτοιες διακυμάνσεις.
18/11 16:04  favlos
Το θέμα κλεισίματος είναι μεγάλο και έχει αλλάξει δεκάδες φορές.'Δίκαιη' φόρμουλα δεν υπάρχει.

Στο άλλο όμως της προσφοράς και ζήτησης δεν έχεις δίκιο.Τοσες πουλιούνται σε αυτη την τιμή.Αν η μετοχή δεν έχει εμπορευσιμότητα σημαινει ότι είναι στα αζήτητα.Όταν έρθει η ώρα της η προσφορά και ζήτηση+προσδοκία θα την φέρει εκει που πρέπει.Απλά και δίκαια πράγματα.
18/11 16:06  Ηρακλής
polydeukis
Συμφωνώ μ αυτό που λες, μόνο που υπάρχουν πολλοί τρόποι, και να διατηρηθεί η δυνατότητα διακύμανσης, και να προστατεύονται οι επενδυτές από τη συμπεριφορά παικτών.
Για παράδειγμα, θα σου έλεγα να μπει ενας κανόνας που να λέει ότι η τιμή μιας μετοχής δεν αλλάζει, στο κλείσιμο, αν ο συνολικός όγκος της ημέρας δεν ξεπεράσει το 0,5 ή το 1% του συνόλου των μετοχών. Στο παράδειγμα της Βαλκάν, να μην αλλάζει η τιμή αν ο συνολικός όγκος δεν ξεπεράσει τις 20121 μετοχές.
Καταλαβαίνεις ότι είναι τραγικό να μην λαμβάνεται καθολου υπ όψιν η άποψη των πολλών.
Το ζήτημα δεν είναι να μην υπάρχουν έντονες διακυμάνσεις, το ζήτημα είναι να υπάρχουν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΕΙΣ.
18/11 16:24  Polydeukis
Και πάλι δεν αλλάζει τίποτε σε αυτό που ανέφερα. Το χρηματιστήριο είναι μία αγορά η οποία έχει ως κύριο χαρακτηριστικό τις έντονες διακυμάνσεις. Αν προσπαθήσεις αυτό να το περιορίσεις χάνει την ουσία της σαν αγορά.

Εξ'άλλου πρέπει να προσθέσουμε και μία πάρα πολύ σημαντική παράμετρο.

Όταν αγοράζεις μετοχές μίας εταιρίας αγοράζεις ένα κομμάτι των ΦΥΣΙΚΩΝ περιουσιακών της στοιχείων μαζί φυσικά και με ένα κομμάτι των μελλοντικών της αποδόσεων.

Η λογιστική αξία όμως μίας εταιρίας ΔΕΝ συμπεριλαμβάνει αποδώσεις παρά μόνο αξία βάση ισολογισμού.

Που θέλω να καταλήξω... Αν υπάρχει πληθώρα μετοχών αγορασμένων σε μία συγκεκριμένη τιμή υψηλή ή χαμηλή με ποιό κριτήριο θα γίνονται συναλλαγές? Με την πραγματική αξία της εταιρίας? (λογιστική αξία) με τις προσδοκίες για το που μπορεί να φτάσει η χρηματιστηριακή της αξία σε σχέση με την πραγματική εφ'όσον η τιμή θα είναι περιορισμένη σε ένα πολύ μικρό εύρος? Αν δεν αποφασίσουν να κάνουν συναλλαγές αυτοί που έχουν τα πακέτα γιατί να κάνουν συναλλαγές αυτοί που έχουν λίγες μετοχές απο τη στιγμή που η διακύμανση θα είναι ελάχιστη?
(πχ αν η τιμή αγοράς είναι στο -10% γιατί εγώ να πουλήσω ξέροντας ότι η διακύμανση της θα είναι στο τέλος της ημέρας 0% εφόσον δεν κάνει κομμάτια?...)
Δημιουργούνται πολλά θέματα
18/11 18:20  Τριαντάφυλλος Κατσαρέλης
Μια σύντομη παρατήρηση :
Τι μας ενδιαφέρει η τιμή (άρα και η κεφαλοποίηση μιάς εταιρίας) ?
Η αξία της μετεβλήθη επειδή μετεβλήθη η τιμή με 10 τεμάχία ?
Εάν αυτό συμβαίνει με μεγάλη συχνότητα, τότε η εμπορευσιμότητα είναι άθλια και τούτο είναι σημαντικό για εισηγμένη (εξ' ου και η ορθή δημιουργία "ειδικής κατηγορίας").
Εάν όχι, τότε δεν σημαίνει τίποτα παρά μόνο ευφορία ή θλίψη λόγω καθημερινών μεταβολών αποτίμησης προσωπικών χαρτοφυλακίων, την οποία θεωρώ <ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ> πρακτική.
Μη λησμονούμε όμως την ύπαρξη ορίων διακύμανσης. Ο γράφων δεν θα είχε πρόβλημα να εφαρμοσθεί κάποια μέθοδος σταθισμένης μεταβολής της τιμής - όπως η προτεινόμενη - με τον όρο όμως την επόμενη ημέρα να είναι σε θέση να κάνει πράξεις, όπου υπάρξει αντισυμβαλλόμενος. Δηλαδή μεταξύ του "μηδέν και του απείρου"...
18/11 18:30  ΚΟΥΚΟΣ Δ
μα αγαπητε Τριανταφυλλε οι οποιοι περιορισμοι ειναι για το καλο μας...βεβαιως βεβαιως...
18/11 23:23  Usοund
Ψάχνω για σπίτι. Οι τιμές είναι παραπλήσιες. Κάποιος λόγω ανάγκης πουλάει αρκετά φθηνότερα. Το αγοράζω. Κακό είναι? Σημαίνει αυτό ότι ανάλογα μειώθηκε και η αξία των ακινήτων στην περιοχή?
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
9 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ, ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΣΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ BLOG, ΑΠΟ ΜΑΚΡΥΝΕΣ ΧΩΡΕΣ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΕΡΟΥ ΚΛΠ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΚΑΝΕΤΕ.

Σ αυτή τη γωνιά του ιστοχώρου, προσπαθούμε να διατηρήσουμε τη ψυχική μας ισορροπία, αντιδρώντας, και σχολιάζοντας θετικά ή αρνητικά κάθε τι που μας ενοχλεί, ή μας αρέσει.
Εχουμε ένα κανόνα.
Λέμε την αλήθεια, χωρίς φόβο , πάθος και προκαταλήψεις.
Και φυσικά λέμε τη γνώμη μας, απλά και μόνο.
Μπορεί σωστή, μπορεί λάθος, είναι η γνώμη μας, ακηδεμόνευτη, όπως ακριβώς διαμορφώνεται πρωτογενώς.
Μέσα στα πολλά που γράφουμε, θα υπάρξουν και ανοησίες, και αντικρουόμενες απόψεις, και λάθη.
Οσο θα υπάρχουν αυτά θα επιβεβαιώνουν ότι είμαστε ακόμα ζωντανοί.
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις